• پیش‌بینی صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم‌خانگی تا سال ۹۹

      معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

      پیش‌بینی صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم‌خانگی تا سال ۹۹

      پیش‌بینی صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم‌خانگی تا سال ۹۹

      معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاری صادرات صنعت لوازم خانگی برای سال ۹۶ حدود ۶۰۰ میلیون دلار و برای سال ۹۹حدود ۱۶۰۰میلیون دلار و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳ هزار میلیون دلار است.

      به گزارش شاتا به نقل از پایگاه خبری گسترش، رضا رحمانی، در جلسه هم‌اندیشی که با حضور روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدی، کارفرمایی، تعاونی، سازندگان و تولید‌کنندگان لوازم‌خانگی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت لوازم‌خانگی ازجمله صنایع درآمدزای جهان است و با توجه به نیاز عمومی جامعه جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد.
      وی افزود: سال ۲۰۱۳ ارزش تولیدات لوازم‌خانگی به ۴۳۱ میلیارد دلار رسید که انتظار می‌رود نرخ رشد واقعی سالیانه آن طی سال‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۱۳ به حدود ۴.۸ درصد برسد. سهم قاره‌ها از گردش مالی این صنعت به ترتیب آسیا و اقیانوسیه ۵۴ درصد، اتحادیه اروپا ۱۸.۳ درصد و امریکای شمالی ۱۶.۵ درصد است.
      معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال این صنعت در جهان شامل whirlpool، bosoch electrolux، گروه شرکت‌های Haier، Areelik، لوازم‌خانگی Ge، miele، و لوازم‌خانگی LG و Samsung می‌شوند.
       به گفته رحمانی، سابقه فعالیت صنعت لوازم‌خانگی در ایران به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و نیاز روزافزون اقشار جامعه به خرید و استفاده از لوازم‌خانگی نشان از اهمیت بازار این لوازم دارد. درواقع این صنعت، تأمین نیاز خانوارها را برای استفاده از امکانات مدرن و مطمئن زندگی در فهرست مأموریت‌های خود دارد.
      معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید پذیرفت که مشتریان مجبور به تطبیق خود با محصولات این صنعت نیستند بلکه این تولیدکنندگان هستند که باید خود را با خواسته‌های بازار و درنهایت مشتریان انطباق دهند.
      رحمانی با اشاره به چشم‌انداز توسعه صنعت لوازم‌خانگی ایران در افق سال ۱۴۰۴ بیان کرد: بر اساس این چشم‌انداز حفظ جایگاه دوم منطقه و دستیابی به نام تجاری معتبر در جهان با تولید سالیانه ۱۶ میلیون دستگاه و صادرات ۳ میلیارد در صنعت لوازم‌خانگی مدنظر قرارگرفته است.
      وی به اهداف کلی در صنعت لوازم‌خانگی اشاره کرد و گفت: ایجاد حداقل یک نام و نشان و تجاری در سطح بین‌الملل، ارتقای سطح کیفیت و استاندارد محصولات در سطح جهانی همچنین رسیدن به مقیاس اقتصادی تولید، ارتقای سطح فناوری و دستیابی به فناوری‌های جدید روز دنیا، افزایش صادرات و توسعه اشتغال پایدار از اهداف کلی در صنعت لوازم‌خانگی است.
      معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هدف‌گذاری صنعت لوازم‌خانگی تا افق سال ۱۴۰۴ اشاره و تصریح کرد: هدف‌گذاری برای تولید یخچال و فریزر تا پایان سال ۹۶ حدود ‌۲.۷ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود  ۳.۲ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۴ میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید ماشین لباس‌شویی تا پایان سال ۹۶حدود ۲.۵ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود۳.۲ میلیون دستگاه  و تا سال ۱۴۰۴حدود  ۴ میلیون دستگاه خواهد بود.
      رحمانی ادامه داد: هدف‌گذاری برای تولید کولرآبی تا سال ۹۶حدود  ۲.۴ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود  ۲.۷ میلیون دستگاه و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید اجاق‌گاز در سال ۹۶حدود  ۳.۵ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۴ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۵ میلیون دستگاه است.
      معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی برای سال ۹۶حدود  نیم  درصد و برای سال ۹۹حدود  7 دهم درصد  و برای سال ۱۴۰۴حدود  یک درصد است.

       

      گالری
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88809944

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 200,921,128
تعداد بازدید امروز : 60,869
تعداد بازدید دیروز : 64,833
تعداد بازدید هفته : 125,702
تعداد بازدید این ماه : 1,383,272
آخرین به روزرسانی : 18:38  1396/09/26

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

Page created in 4.2165129184723 seconds.
memoryUsage : 35228Kb