X
دوشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۳۷ ۲۷۶۷
طبقه بندی: دفتر توسعه بازار کالا و خدمات و نظارت بر استانداردهای مصرف
چچ

شرح وظایف دفتر توسعه بازار کالا و خدمات و نظارت بر استانداردهای مصرف

 

دفتر توسعه بازار کالا و خدمات و نظارت بر استانداردهای مصرف

شرح وظایف و مأموریتهای اصلی:

- گردآوری و بررسی آمار و اطلاعات مربوط به بازارهای داخلی با توجه به اولویت‏ها، واکنش‌های فعالان اقتصادی

- مطالعه و بررسی به ‏منظور شناسایی انواع کالا، خدمات جدید با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سطح کشور و تمرکز اطلاعات مربوطه با همکاری دستگاههای ذیربط.

- فراهم آوردن زمینه‏ های مناسب به‏منظور هدایت تقاضا برای مصرف محصولات و تولیدات داخلی و حمایت از آنها

- تلاش در جهت مدیریت تقاضا از طریق آگاهی دادن به مصرف‏ کنندگان در مورد میزان مصرف

- انجام بررسی‌های لازم به منظور شناسایی سیستم و اجزاء بازار شامل خریداران، رقبا، محیط کار، عوامل واسطه، تهیه کنندگان، تولیدکنندگان و دیگر عوامل مربوطه به منظور توسعه بازار کالا و خدمات

- بررسی تاثیر عوامل مختلف در توسعه بازار کالا و خدمات و ارزیابی آنها به ‏منظور تنظیم استراتژی‏های منطبق با محیط پویای بازار

- بررسی و شناخت عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ‏منظور آماده‌سازی محیط و بازار محلی و منطقه‏ ای جهت پیوستن به بازارهای جهانی

- انجام بررسیهای لازم به‏منظور توسعه بازارهای جدید جهت تولید و عرضه محصولات و تولیدات داخلی و هدایت تولیدکنندگان با بهره‏گیری از روشهای نوین و استاندارد

- بررسی و ارزیابی وضعیت بازار محصولات داخلی و ارائه پیشنهادهای لازم به مراجع ذیربط به منظور تنظیم مقررات صادرات و واردات

- فراهم آوردن زمینه‏های ارتباطی مناسب برای بنگاه‌های اقتصادی جهت بازاریابی و حضور در بازارهای منطقه‏ ای و بین‏ المللی

- مطالعه، بررسی و بسترسازی لازم جهت ایجاد و توسعه فضای مناسب کسب و کار الکترونیکی برای بنگاههای اقتصادی

- انجام بررسیهای لازم و تهیه طرحها و پیشنهادات اجرایی مناسب در جهت حذف انحصارات غیرضروری و ارایه به مراجع ذیربط

 

آدرس کوتاه شده:
فهرست طبقات
No Cache
Generate time: 2.5921926498413
Query time: 1.4982504844666