X
شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ ۴۵۳۲
طبقه بندی: اداره کل امور مالی و ذیحسابی
چچ

اداره کل مالی وذیحسابی

 شرح وظایف

                                                                                  
-  نگهداری حساب اعتبارات بر اساس بودجه مصوب  و تهیه گزارش از هزینه های انجام شده.
 
ـ  تأمین اعتبارات برای پرداختها و اعتبارات جاری و تملک دارایی های سرمایه ای وزارتخانه و صدور درخواست وجه وصول اعتبارات مصوب مربوط.
 
ـ  ثبت و نگهداری حسابهای وزارتخانه اعم از اعتبارات جاری و تملک دارایی های سرمایه ای.
 
ـ  تهیه صورت حساب و تنظیم گزارش درآمد به تفکیک منابع.
 
ـ  تهیه و تنظیم اسناد هزینه مربوط به وزارتخانه.
 
ـ  انجام امور مربوط به دریافتها بر اساس قوانین و مقررات و مستندات لازم.
 
 ـ  رسیدگی به کلیه اسناد هزینه از نظر وجود مدارک لازم و تطبیق آنها با قوانین و مقررات مربوط.
 
ـ  تهیه و تنظیم حساب های ماهانه و سالانه وزارتخانه جهت ارسال به مراجع قانونی ذیر بط.
 
ـ  ثبت و نگهداری حساب اموال وزارتخانه.
 
ـ  تهیه گزارشهای مالی دوره ای و موردی.
 
ـ  نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالی و عند اللزوم تهیه و اصلاح آیین نامه ها و شیوه نامه های مالی داخلی جهت رفع مسایل و مشکلات موجود.
 
ـ  بکارگیری فن آوری های نوین اطلاعاتی ، اداری و مالی و اتوماسیون اداری و انجام همکاریهای لازم با واحد مربوطه.
 
ـ  اظهار نظر کارشناسی در خصوص انجام صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای و نظارت  بر تخصیص بهینه اعتبارات در موارد تعیین شده.
 
 
     بخشنامه ها و قوانین مورد عمل  
       
       1- قانون محاسبات کشور
 
       2- قانون بودجه سالیانه
 

      3- دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از وزارت امور اقتصادی و دارایی   #links#

 
تماس با ما :
 
آدرس و پست الکترونیکی:     financial@mimt.gov.ir 
 
 
شماره تلفن :   81762442                                             نمابر:   88898061   
                 81762409                                                       88901209

 

آدرس کوتاه شده:
فهرست طبقات
آخرین مطالب اداره کل امور مالی و ذیحسابی
No Cache
Generate time: 1.6946887969971
Query time: 0.5229320526123