X
شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۰۹ ۱۰۳۴
طبقه بندی: عملکردها و دستاوردها
چچ
نهمین جشنواره پژوهش و فناوری و ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

نهمین جشنواره پژوهش و فناوری و ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

  • نهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت

جشنواره هفته­ پژوهش همه­ساله در هفته آخر آذرماه برگزار می­گردد و درسال­ 1399 نهمین جشنواره هفته­ پژوهش با هدف تجلیل و تقدیر از برترین­های پژوهش و فناوری در حوزه صنعت، معدن و تجارت، تبادل اطلاعات و تجارب بدست آمده میان پژوهشگران و صاحبان صنعت و تجارت، ارتقاء نگرش از "ارتباط" صنعت و دانشگاه به "شراکت" صنعت و دانشگاه، جهت ­دهی پژوهش، فناوری و نوآوری به سمت حل مسائل و رفع نیازهای واقعی کشور برای حمایت از رونق تولید و دستیابی به اقتصاد دانش­بنیان در 24 آذر­ماه بصورت مجازی و با حضور کارشناسان و فعالین بخش صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.

  • هدف از برگزاری جشنواره:

این جشنواره به منظور ایجاد انگیزه و توسعه فعالیت بنگاههای تولیدی و تجاری، سازمانهای زیرمجموعه وزارت متبوع، انجمنهای تخصصی و موسسات تحت پوشش در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و برای اهداف زیربرگزار گردید :

تجلیل و تقدیر از برترین های پژوهش و فناوری در حوزه صنعت، معدن و تجارت

تبادل اطلاعات و تجارب بدست آمده میان پژوهشگران و صاحبان صنعت و تجارت

ارتقاء نگرش از "ارتباط" صنعت و دانشگاه به "شراکت" صنعت و دانشگاه

جهت دهی پژوهش، فناوری و نوآوری به سمت حل مسائل و رفع نیازهای واقعی کشوربرای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان

  • محورهای مورد تقدیر:

- سازمان استانی برتر

- مرکز پژوهشهای صنعتی، معدنی و تجاری برتر

- - طرح پژوهشی صنعتی، معدنی وتجاری برتر

- اتحادیه صنفی تجاری و واحد صنفی برتر

- شرکت خدمات فنی، مهندسی برتر

- انجمن فنی مهندسی برتر

- مرکز تحقیق و توسعه برتر

- محصول تحقیق و توسعه برتر

- شرکت صنایع پیشرفته برتر

- شرکت دانش بنیان برتر

- انجمن صنعتی، معدنی و تجاری برتر

  • گزارش ششمین نمایشگاه تخصصی پژوهش و فناوری در بخش صنعت، معدن و تجارت

ششمین نمایشگاه هفته­پژوهش در بهمن­ ماه سال 1399 و با همکاری وزارت­علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرخانه شورایعالی عتف به صورت مجازی با اهداف زیر برگزار گردید:

  • اهداف و سیاست­های نمایشگاه:
    • فرهنگسازی، شناسایی و تعریف نیازهای پژوهشی توسط بنگاههای اقتصادی
    • نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در توسعه فناوری در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور
    • جریان­سازی ارتباط حلقه های زنجیره ارزش دانش تا حوزه تولید ثروت
    • عقد تفاهمنامه های همکاری بین صنعت و دانشگاه
    • آشنایی شرکت‌های صنعتی و نیازمند فناوری با شرکت‌های صنعتی دارای توانمندی
    • کمک به ایجاد و تکمیل حلقه های مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه
    • آشنایی شرکتهای صنعتی حاضر در نمایشگاه با صندوقهای تأمین مالی و سرمایه گذاران
    • ارایه آخرین دستاوردها و فناوری‌های تخصصی شرکت کنندگان

لازم به­ ذکر است در نمایشگاه هفته ­پژوهش نیازهای بخش صمت شناسایی و نهایتاً بیش از 1000 نیاز پژوهشی و فناوری ارائه گردید.

  • طیف بازدید کنندگان :
    • صنعتگران و معدنکاران بخش دولتی و خصوصی
    • پژوهشگران و مدیران پژوهشی دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی
    • مدیران و کارشناسان شرکت­های دانش بنیان و شرکت­های مستقر درپارک­های علم و فناوری و مراکز رشد
    • سرمایه گذاران علاقه­مند به حوزه فناوری
    • شرکت­های سرمایه گذاری خطر پذیر (دولتی، خصوصی و زیر مجموعه بانک­ها )
    • علاقه­مندان به سرمایه گذاری یا خرید فناوری از سایر کشورها

بخشهای مختلف صنعت، معدن و تجارت درطول برگزاری نمایشگاه نیاز های پژوهشی و فناورانه خود را در معرض دید دانشگاهیان و پژوهشگران قرار دادند.

آدرس کوتاه شده:
فهرست طبقات
No Cache
Generate time: 1.4685546557109
Query time: 0.38646602630615