X
  • معاونت امور صنایع
فرم مشاهده خبر
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۴:۲۴ ۱۳۹
چچ
توسعه و تعمیق ساخت داخل وحفظ حقوق مصرف کننده رویکردهای اصلی برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی

معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد:

توسعه و تعمیق ساخت داخل وحفظ حقوق مصرف کننده رویکردهای اصلی برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی اعلام کرد: این برنامه به عنوان نقشه راه توسعه صنعت لوازم خانگی با رویکرد توسعه و تعمیق ساخت داخل، ارتقا کیفیت و حفظ حقوق مصرف کننده نهایی وابلاغ خواهد شد.

به گزارش شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضور علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: برنامه عملیاتی توسعه صنعت طلا، جواهر و گوهر سنگ‌ها، صنایع غذایی و آشامیدنی و صنعت پوشاک و کفش نهایی شد و به تایید وزیر صمت رسید و برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی نیز پس از اصلاحات نهایی جهت استحضار و تائید وزیر ارسال خواهد شد.

تدوین برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی در چهار محور
وی با بیان این که پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی نیز در چهار محور تدوین شده است، یادآوری کرد: این چهار محور در سه برنامه عملیاتی زنجیره‌های دیگر صنعتی که ابلاغ شده بود نیز مشترک هستند و در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بارویکرد درونزایی و برون نگر تدوین شده است و مبتنی برتوسعه و تعمیق ساخت داخل، رعایت حقوق مصرف کنندگان، ارتقای کیفیت، مبارزه با قاچاق کالا و تامین مالی می باشد.

پایداری نسبی زنجیره تامین در سند راهبردی صنعت لوازم خانگی
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های تدوین این برنامه عملیاتی گفت: ایجاد و توسعه ظرفیت های اسمی، ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، جایگزینی سریع تولید داخل با خارج، توسعه صادرات به ویژه به کشورهای همجوار، توازن و پایداری نسبی زنجیره تامین و ایجاد و توسعه مراکز تحقیق و توسعه از مهمترین ظرفیت ها برای تدوین این برنامه عملیاتی می باشد.


تکمیل و توسعه حلقه‌های ارزش افزا در زنجیره تولید لوازم خانگی

صادقی نیارکی همچنین به ۴ راهبرد اصلی این برنامه عملیاتی اشاره کرد و گفت: ساماندهی و توانمندسازی بنگاه‌های فعال و نیمه‌فعال، برندسازی و توسعه بازارهای صادراتی، تکمیل و توسعه حلقه‌های ارزش افزا در زنجیره تولید لوازم خانگی و فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا این 4 راهبرد می باشند.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به تدوین پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: دسترسی مناسب به بازارهای محلی منطقه‌ای و فراملی، امکان تامین بخش قابل توجهی از مواد اولیه، تنوع محصولات، بومی سازی بخش زیادی از طراحی و دانش فنی و اشتغال زایی بالا، مهمترین مزیت های سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه زنجیره لوازم خانگی است.
صادقی نیارکی همچنین به تشکیل کارگروه پایش و نظارت بر این برنامه عملیاتی اشاره داشت و گفت: این کارگروه با مسئولیت معاونت امور صنایع وزارت صمت و با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط تشکیل خواهد شد که مسئولیت دبیرخانه بر عهده دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت است.
گفتنی است که در این جلسه که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، انجمن‌ها و تشکل‌ها و نمایندگان دستگاه های اجرایی به بررسی برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی پرداختند و نقطه نظرات خود را در این حوزه بیان نمودند.

آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 16.668928623199
Query time: 13.587638060252