X
  • معاونت امور صنایع
فرم مشاهده خبر
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۴:۳۴ ۱۵۴
چچ
ضرورت ایجاد کنسرسیوم های صادراتی وسرمایه گذاری مشترک در بازارهای صادراتی /برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری وافزایش ظرفیت تولید در صنعت لوازم خانگی

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبر تأکید کرد:

ضرورت ایجاد کنسرسیوم های صادراتی وسرمایه گذاری مشترک در بازارهای صادراتی /برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری وافزایش ظرفیت تولید در صنعت لوازم خانگی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از انجمن‌ها و تشکل‌های لوازم خانگی خواست تا در نهایی سازی برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی بر برندسازی، تعیین نظام قیمتگذاری، سیاستگذاری برای مبارزه با قاچاق ،ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و توسعه سرمایه گذاری در این حوزه تأکید ورزند.

به گزارش شاتا، علی آقامحمدی در نشست نهایی سازی برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صمت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: بدون سرمایه گذاری در کشورهای مقصد نمی‌توانیم صادرات خوبی داشته باشیم و مهمترین راه برای توسعه صادرات در صنعت لوازم خانگی ایجاد کنسرسیوم های صادراتی وسرمایه گذاری مشترک در بازارهای صادراتی است.

تعریف سبد کالایی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی

وی همچنین بر تعریف سبد کالایی صادراتی تاکید کرد و گفت: رقابت سالم در این عرصه یک بخش از کار است اما اصل اساسی همکاری و تعامل برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای در صنعت لوازم خانگی است، در حوزه صنایع غذایی سبد کالایی تعریف شد و برای صادرات به هر کشور یک شرکت به عنوان پایلوت معرفی و بقیه برندها در کنار آن قرار گرفتند که این نوع برنامه با رویکرد تجمیع تقاضا وکاهش هزینه تولید باید در صنعت لوازم خانگی نیز مدنظر قرار بگیرد. البته نحوه تعامل وسیاستگذاری در هر صنعت متفاوت است اما در نهایت هدف اصلی ایجاد وحدت ویکپارچگی بین صنعتگران این بخش مدنظر است.

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: برای محصولات در صنعت لوازم خانگی باید نظام رگولاتوری مشخصی ایجاد شود تا انجمن ها و صنعتگران تصویر شفاف‌تری نسبت به وضعیت صنعت خود داشته باشند.

شبکه سازی برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی

آقامحمدی همچنین بر ایجاد ساز و کار برای توسعه سرمایه گذاری وافزایش ظرفیت تولید در این حوزه تأکید کرد و راه مبارزه با قاچاق محصولات لوازم خانگی را شبکه سازی با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران، تشکل‌ها و تولید کنندگان این حوزه دانست و گفت: باید با اتخاذ تمهیداتی نظیر کاهش هزینه تولید، خواب سرمایه و... از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران درون زنجیره و شبکه حمایت شود.

گفتنی است که در این جلسه که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، انجمن‌ها و تشکل‌ها و نمایندگان دستگاههای ذیربط به بررسی برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی پرداختند و نقطه نظرات خود را در این حوزه بیان نمودند.

آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 2.6621367136637
Query time: 1.3891863822937