X
فهرست پرسش های متداول
  • وظیفه شرکتهای واردکننده کالا در خصوص گارانتی و خدمات پس از فروش

     

     براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : براساس مفاد آیین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی شرکت های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات کالاهای مصرفی بادوام که نیاز به خدمات پس از فروش دارند مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویسو شبکه خدمات پس از فروش مطابق ضوابط آیین نامه های مرتبط ایجاد نمایند.

     

    شایان ذکر است به استناد ماده (9) ضوابط فعالیت واردکنندگان کالاهای سرمایه ای و مصرفی بادوام خارجی در کشور (مرتبط با قانون موصوف) شرکت های عرضه کالا موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی، کارت ضمانت صادر نمایند، لیکن اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده بایستی با ارایه تضمین های لازم نسبت به عرضه کالاهای تحت پوشش خود و ارایه ضمانت نامه، همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش (پس از ارزیابی های لازم) مبادرت نمایند.

  • درخصوص درخواست های استخدام و جذب

     

    وفق نامه شماره 15865/92/224 مورخ 16/9/1392 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، به استناد مواد51 و 57 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری هرگونه جذب و استخدام در دستگاه های دولتی منوط به اخذ مجوزهای قانونی و پس از پذیرفته شدن در آزمون تخصصی که به طور عمومی نشر آگهی می گردد امکان پذیر بوده که جذب و استخدام ایثارگران براساس قانون و ضوابط استخدامی خاص خود می باشد. از طرفی وفق نص صریح تبصره ذیل ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری "دستگاههای اجرایی می توانند در شرایط خاص با تائید سازمان تا 10% پستهای سازمان مصوب خود را، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب، افرادی را بصورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند" که همانگونه که مستحضرید این وزارتخانه بیش از سقف تعیین شده اقدام به بکارگیری نیرو نموده است. لذا درحال حاضر بکارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان (حتی به عنوان جایگزین نیروهای خروجی) در وزارت متبوع میسر نمی باشد.

  • چگونگی احراز رسمی قانونی بودن فروشگاه‌های اینترنتی

     

    تصویر نماد اعتماد الکترونیکی در وب‌ سایت کسب و کارهای اینترنتی نشان رسمی و قانونی بودن فروشگاههای اینترنتی جهت اطمینان از اعتبار این نماد، می‌توان به یکی از دو روش زیر اقدام نمود:

    1ـ کلیک بر روی تصویر نماد، و مشاهده مشخصات کسب و کار، مندرج بر روی صفحه صحت‌سنجی و مقایسه اطلاعات درج شده در سایت و اطلاعات نمایش داده شده در صفحه صحت‌سنجی

    2ـ مراجعه به فهرست کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس ( اینجا کلیک کنید ) و جستجوی دامنه کسب و کار اینترنتی مورد نظر

    شایان ذکر است راهنمای نحوه احراز اصالت نماد اعتماد الکترونیکی در پرتال نماد ( اینجا کلیک کنید در دسترس عموم قرار دارد.

  • نحوه ثبت سفارش واردات به چه صورت است؟

    متقاضیان ثبت سفارش اعم از حقیقی و حقوقی می توانند با مراجعه به وب سایت http://sabtaresh.tpo.ir/Home.asp ثبت نام نموده، با دریافت کدکاربری و رمز عبور شخصی، از طریق این سایت سفارشات واردات خود را به صورت 24 ساعته، و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند ثبت نمایند.

  • شرایط استخدام در سازمان صنعت،معدن وتجارت به چه صورت است؟

    جهت استخدام در این سازمان نیز همانند سایر ادارات دولتی لازم است در زمانهایی که آزمون استخدامی برگزار میشود اقدام نمایند

  • برای اخذ پروانه کسب ایثارگری به کجا باید مراجعه کرد؟

    جهت اخذ پروانه ایثارگری لازم است اول معرفی نامه کتبی ازبنیادشهید توسط متقاضی اخذ شود،سپس در سامانه اینترنتی به آدرس http://www.iranianasnaf.ir ثبت نام نموده وبا در دست داشتن کد رهگیری حضوری به سازمان مراجعه نماید.

No Cache
Generate time: 1.1128458976746
Query time: 0.56737486521403