X
۲۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۷ ۲۴
چچ

دستورالعمل گزارش دهی و تجزیه و تحلیل حوادث

با استناد به بند 8 بخش ج پیوست 1 برنامه جامع HSEE مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت(ابلاغی شماره 241457 /60 مورخ 20/11/93) تکمیل فرم‌های سه‌گانه حوادث بر اساس دستورالعمل و ارسال آن در محدوده زمانی تعریف‌شده یکی از برنامه های اصلی دفتر کل HSEE وزارت می باشد. حوادث و بیماری های ناشی از کار یکی از تهدیدات عمده حیات بشریت می باشد. همزمان با پیدایش انقلاب صنعتی و گسترش علم و فناوری و رواج مخاطرات جدید ، توجه به مسئله ایمنی و بهداشت کار از سوی سازمان های بین المللی و متخصصان اهمیت فزاینده ای یافته و پیش گیری از حوادث به موضوعی محوری در ارتقای سلامت و گسترش برنامه های ایمنی و بهداشت کار تبدیل شده است . بررسی و تجزیه و تحلیل آمار حوادث ناشی از کار بعنوان ابزاری جهت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در راستای صیانت از منابع انسانی و مادی کشور حایز اهمیت می باشد لذا این دستورالعمل با هدف ثبت، شناسایی علل حوادث، تهیه و ابلاغ درس آموزی حوادث تهیه می گردد.
-
مرجع صادرکننده: دفتر امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی
شماره: 1025
تاریخ تصویب: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
تاریخ ابلاغ: ۲۳ مهر ۱۳۹۶
محدوده شمول: رعایت الزامات موجود در این دستورالعمل، بکارگیری و بهره برداری از آن در سطح ستاد، سازمانهای تابعه، وابسته و بخش صنعت، معدن و تجارت با توجه به مسئولیتها و اختیارات تعریف شده، لازم الاجرا خواهد بود.
فایل ضمیمه
No Cache
Generate time: 4.488216082255
Query time: 3.8050235112508