• شرح وظایف وماموریت ها اداره کل منابع انسانی و رفاه

      شرح وظایف وماموریت ها اداره کل منابع انسانی و رفاه


       
        -  اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل و تهیه و صدور احکام کارگزینی کارکنان .
       
        -  انعقاد قرارداد با کارکنان قراردادی بر اساس ضوابط و مقررات و تهیه دستورالعمل های استخدامی و ارائه پیشنهادات اصلاحی در صورت لزوم .
       
        -  اجرای قوانین ، مقررات ، آئین نامه ها و دستورالعملها.
       
        - تأمین نیروی انسانی مورد نیاز وزارتخانه  در چارچوب سیاست ها، بودجه مصوب و قوانین و مقررات مربوطه.
       
        -  اجرای طرح مسیر ارتقای شغلی کارکنان.
       
        -  اجرای آزمونهای تخصصی جذب و استخدام نیروی انسانی مورد نیاز.
       
        -  مدیریت و نظارت بر انتقال و ماموریت نیروهای انسانی.
       
        -  انجام بررسی های لازم در زمینه معیارها، شاخص ها و روش های ارزشیابی کارکنان و ارایه طرحها و پیشنهادات لازم .
       
        -  اجرای طرح های ارزشیابی کارکنان بر اساس برنامه ها و دستورالعملهای ارزشیابی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی در صورت لزوم.
       
        -  راهنمایی و ایجاد خط مشی برای واحدهای استانی و وابسته برای وحدت رویه در اجرای بخشنامه ها و مصوبات اداری.
       
        -  به روز رسانی اطلاعات و آمار کارکنان ستاد وزارتخانه و تجزیه و تحلیل آنها و تهیه گزارشهای آماری در مقاطع زمانی مشخص و تهیه آمارهای موردی برحسب نیاز.
       
        -  ساماندهی و مدیریت اوراق  و اسناد راکد بر اساس دستورالعمل های سازمان ملی اسناد .
       
        - اجرای مقررات بازنشستگی و برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه و مستمری در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه و ارائه خدمات لازم به بازنشستگان و وظیفه و مستمری  بگیران .
       
        -  پیش بینی وضعیت خروج نیروهای انسانی در برنامه های ادواری توسعه و ارائه  طرح ها و برنامه ها ی پیشنهادی  جهت تعیین تکلیف نیروهای مازاد در چارچوب ضوابط و مقررات .
       
        - بررسی نیازمندیهای رفاهی کارکنان و تهیه طرحهای لازم (درمانی ، وام ، ورزشی ، تعاونی ، تفریحی و ....) براساس اولویت ها ، حدود امکانات مالی و اجرایی.
       
        - تدوین و اجرای برنامه های لازم جهت فراهم شدن زمینه های حفظ تندرستی و نشاط کارکنان از طریق -  اجرای برنامه های سلامت محور و تعمیم و گسترش فعالیتهای ورزشی بین آنان .
       
        - انجام بررسیهای همه جانبه و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده بهینه از امکانات زیارتی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی موجود در سطح کشور.
       
        - بررسی و اصلاح مقررات موجود و دستیابی به مقررات موثر و لازم در زمینه ارتقای سطح انگیزش و بهبود معیشت کارکنان.
       
        - برنامه ریزی تأمین اعتبار وام و توزیع آن بین کارکنان حسب ضوابط مصوب.
       
        - ارائه بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی و خدمات بهداشتی به کارکنان .
       
        - نظارت و کنترل حضور و غیاب کارکنان و تهیه آمار و گزارشهای لازم .
       
        - نظارت بر کلیه مکاتبات اداری اعم از وارده و صادره .

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 235,351,225
تعداد بازدید امروز : 1,388
تعداد بازدید دیروز : 37,670
تعداد بازدید هفته : 147,192
تعداد بازدید این ماه : 547,028
آخرین به روزرسانی : 1399/04/18 00:06

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.