•  
    • فهرست اخبار
      قطعه سازانی که ازشریک خارجی استفاده کنند، حمایت می شوند

      قطعه سازانی که ازشریک خارجی استفاده کنند، حمایت می شوند

      وزیر صنایع و معادن در مراسم افتتاح چهار واحد صنعتی در استان مرکزی گفت: قطعه سازانی که ازشریک معتبر خارجی برای تولید قطعه استفاده کنند، حمایت می شوند.
      اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح چهارواحد صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند موتور محرک توسعه اقتصادی کشور محسوب شود و ما امیدواریم در برنامه چهارم توسعه اقتصادی موانع از پیش روی بخش خصوصی را برطرف نماییم تا این بخش با اطمینان و آرامش بیشتری کار کند.
      وزیر صنایع و معادن افزود: امروزه صنعتگری موفق است که با واژه هایی که در تولید جهانی مطرح است، آشنا بوده و در این دریای عظیم جهانی بتواند تولید و رقابت کند.
      اسحاق جهانگیری گفت: انتظاری که از مسئولین سیاستگذار اقتصادی کشور وجود دارد ، این است که به سیستم بانکی کشور کمک کرده تا بخش خصوصی بهتر از این از حساب ذخیره ارزی استفاده نماید.
      وزیر صنایع و معادن یادآور شد: در رشته های مختلف صنعتی رشد خوبی داشتیم به طوری که خودروسازان و قطعه سازان در چهارماهه اخیر بیش از 50 درصد رشد تولیدداشته اند و ما به خودرو سازان اعلام کرده ایم به ازای هر صد درصد استفاده از قطعات ساخت داخل به همان میزان تعرفه آن کاهش پیدا می کند .به طوری که اگر میزان استفاده 50 درصد باشد 14 درصد تعرفه به آن می رسد.
      وزیر صنایع و معادن در ادامه سخنان خود افزود: تاکنون 4 میلیارد دلار طرح به منظور استفاده از حساب ذخیره ارزی تصویب شده است که 2 میلیارد دلار آن گشایش اعتبار شده است و این فرصت مناسبی برای بخش خصوصی به منظور تکمیل طرحهای در دست اقدام خود محسوب می گردد که در این راستا سازمان گسترش و نوسازی صنایع درمناقصه های بین المللی برنده قرار دادهایی به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار در بخش نفت وگاز پتروشیمی در داخل کشور شده است.

      18 میلیارد 563 میلیون ریال در چارچوب "طرح اعطای ?م? های فنی و ت?نولوژی به صنایع "پرداخت شده است

      18 میلیارد 563 میلیون ریال در چارچوب "طرح اعطای ?م? های فنی و ت?نولوژی به صنایع "پرداخت شده است

      از شهریور سال گذشته تا ?نون 182 پروژه تقاضای دریافت وام از طرح اعطای ?م?های فنی و ت?نولوژی به صنایع را مطرح ?رده اند ?ه از این تعداد 65 پروژه واجد شرایط اخذ وام بوده اند.
      به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، بر اساس این طرح 65 پروژه ای ?ه واجد شرایط دریافت وام بوده اند قراردادهایی یه مبلغ 34 میلیارد و 320 میلیون ریال منعقد ?رده اند ?ه 18میلیارد و 563 میلیون ریال آن تا?نون جذب شده است.براساس این گزارش به طور متوسط 30 درصد پروژه های شناسایی شده به مرحله عقد قرار داد با طرح اعطای ?م?های فنی و ت?نولوژی رسیده اند.در پی اجرای طرح اعطای ?م?های فنی و ت?نولوژی به صنایع ، پروژه هایی ?ه دارای پیشرفت فیزی?ی 100 درصد بوده و دستگاه یا خط تولید مربوط به انها توسط ?ارشناسان طرح مورد بازدید و تایید قرار گرفته 51 پروژه بوده است ?ه میزان قرار داد آنها 12 میلیارد و 239 میلیون ریال می باشد و میزان 12 میلیارد و 205 میلیون ریال آن تا?نون پرداخت شده است.همچنین بر اساس این طرح برای 91 پروژه در دست اجرا اعتباری معادل 51 میلیارد و 488 میلیون ریال در نظر گرفته شده است ?ه تا?نون 35 میلیارد و 968 میلیون ریال پرداخت شده است .گفتنی است از شهریور سال گذشته تا?نون قراردادهای چهار پروژه از نظر طرح متوقف ، 8 پروژه فسخ و چهار پروژه دیگر لغو شده است.

      عضویت در«دبلیو.تی .او» خودروی 13 میلیونی را به 5 میلیون تومان کاهش می دهد

      عضویت در«دبلیو.تی .او» خودروی 13 میلیونی را به 5 میلیون تومان کاهش می دهد

      یک اقتصاددان گفت: به عقیده دست اندرکاران، خودروی ایرانی که در شرایط فعلی سیزده میلیون تومان به مردم فروخته میشود، در شرایط آزاد و عضویت در سازمان تجارت جهانی بالای پنج میلیون تومان مشتری نخواهد داشت.
      جلال الدین جلالی در گفت و گو با خبرگزاری فارس افزود:در حال حاضر نخستین مشکل در راه پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی مخالفت دولت آمریکا با آغاز مذاکرات الحاقی است .
      وی گفت: حتی اگر آمریکا دست از مخالفت خود با عضویت ایران در wto بردارد، شاید یک یا چند عضو دیگر آن سازمان بر سر راه شروع مذاکرات الحاق سنگاندازی کنند.
      وی افزود: علاوه بر موانع سیاسی، شفاف سازی قوانین و مقررات تجارت خارجی مورد نیاز است مثلا" باید موانع غیرتعرفهای حذف و یا بوسیله تعرفه جایگزین شوند، روش حل اختلافات در سیستم قضایی منطقی و شفاف ، روش تعیین نرخهای خارجی نیز شفاف شوند.
      جلالی گفت مقررات صادرات و واردات باید ثبات داشته و مرتب دستخوش تغییرات نشود و نظام بانکداری مدرن و کارآمد شود.
      وی در مورد صنایع قابل رقابت گفت: از نظر اقتصادی تنها صنایعی قابلیت ماندن را دارند که بتوانند در یک بازار آزاد حضور داشته باشند مسلما" خودروهایی که به زور بستن بازار بر روی رقبای خارجی به خریداران ایرانی فروخته یا تحمیل میشود، دارای خصلت آزاد بودن نیست. اخیرا" قرار شده واردات خودروهای خارجی پس از پرداخت 170 درصد تعرفه انجام شود.
      عضو هیات علمی مراکز آموزش مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: مسلما" به نفع کشور نیست که مانند سی و پنج سال گذشته خودروسازی کشور نتواند کارآمدی خود را به سطح جهانی برساند لذا حذف صنایع ناکارآمد زمینه سازی برای پا گرفتن صنایع کارآمد است و این یعنی حمایت از حقوق ملت است.
      وی در پاسخ به این که آیا ارتباط اقتصادی با کشورهای اکو و سازمان کنفرانس اسلامی تمرینی برای پیوستن به wto حساب میشود، گفت: ارتباط اقتصادی و تجاری با این کشورها در حال حاضر نیز وجود دارد و برداشتن قدمهایی در راه آزادسازی و گسترش تجارت با این کشورها امر مثبتی خواهد بود. مثلا" تشکیل بازار مشترک اسلامی میتواند قدم مثبتی برای آزاد سازی تجاری و تسهیل الحاق به wto باشد.
      جلالی الحاق به سازمان تجارت جهانی را به هیچ وجه باعث ورشکستگی بخش کشاورزی ندانست و گفت: البته در بخش کشاورزی هم مانند صنعت و خدمات فعالیتهای ناکارآمد باید کارآمدتر شود.
      این تحولات در دراز مدت سطح تولید و درآمد ملی را افزایش داده و امنیت غذایی جامعه را بهتر تامین خواهد کرد.
      وی افزود: تامین امنیت غذایی و امنیتهای دیگر اقتصادی و سیاسی در گرو داشتن یک اقتصاد قوی است که آزاد سازی تجاری از ملزومات آن است.

      لازمه پیوستن به سازمان تجارت جهانی صادرات غیرنفتی 30 تا 40 میلیارد دلاری است

      لازمه پیوستن به سازمان تجارت جهانی صادرات غیرنفتی 30 تا 40 میلیارد دلاری است

      نایب رئیس هیات مدیره شرکت ایران خودرو گفت: تا زمانی که صادرات غیرنفتی ما به 30 تا 40 میلیارد دلار نرسیده است، پیوستن به سازمان تجارت جهانی ، نتیجهای جز مشکلات اقتصادی بیشتر در بر نخواهد داشت.
      رحیم ارباب اسماعیلی در گفتوگو با خبرگزاری فارس افزود: طی سالیان گذشته ، درآمد نفت مارا از واقعیتهای اقتصادی غافل کرده است.
      وی گفت: درآمد نفت را نباید ناشی از شایستگی و توان تولید داخل دانست.
      اسماعیلی افزود: درآمد ارزی نفت باعث شد تا واردات ما طی سالیان گذشته همواره رو به افزایش برود.
      وی گفت: با توجه به شرایط یاد شده ، پیوستن ما به سازمان تجارت جهانی ، نتیجهای جز تبدیل شدن به بازار بکر کالاهای خارجی در بر نخواهد داشت.
      نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو اظهار داشت: برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی و منتفع شدن از آن باید از درآمد نفت چشمپوشی نماییم .هر گاه توانستیم به چنین شرایطی دست پیدا کنیم، پیوستن به این سازمان ، اقتصاد ما را پویا خواهد کرد.
      وی افزود: در شرایط فعلی پیوستن ما به سازمان تجارت جهانی نتیجهای جز متضرر شدن اقتصاد در پی نخواهد داشت.

      ایران خودرو امسال 475 هزار دستگاه خودرو تولید می کند

      ایران خودرو امسال 475 هزار دستگاه خودرو تولید می کند

      ایران خودرو، برنامه تولید 475 هزار دستگاه خودرو در سال جاری و 580 هزار دستگاه در سال آینده را در دستور کار خود دارد.
      به گزارش ستاد خبری گروه صنعتی ایران خودرو، معاون سیستم جامع تولید این شرکت گفت: امسال در مجموع تولیدات این شرکت در مقایسه با سال گذشته حدود 60 درصد افزایش خواهد یافت.
      حسین نجاری گفت: از آغاز سال تاکنون بیش از 142 هزار دستگاه خودروی سواری در ایران خودرو تولید شده که این امر نشانه تحقق برنامه ریزیهای شرکت است.
      وی گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات خودروهای پیکان و پژو آر - دی و 80 درصد خودروهای پارس، پژوه 405 و سمند در داخل تولید می شود. با برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان سال جاری حدود 50 درصد تجهیزات داخل خودرو پژو 206 نیز در داخل تولید خواهد شد.
      نجاری در زمینه برنامه ریزی برای طرح پلاتفرم مشترک گفت: هم اکنون در حال ارزیابی توانایی سازندگان داخلی هستیم و با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم تا 60 درصد قطعات مورد نیاز طرح پلتفرم مشترک را توسط سازندگان داخلی تامین کنیم.
      وی درمورد فناوری تولید قطعات برای طرح پلاتفرم مشترک گفت: شرکت ایران خودرو از سیستمها و روشهای شرکتهای خارجی طرف قرار داد پلاتفرم مشترک به منظور تولید قطعات در کشور بهره خواهد گرفت و در صورتی که نیاز به سرمایه گذاری باشد ، شرکتهای خارجی در سرمایه گذاری ، مشارکت خواهند کرد.
      نجاری، در پایان در مورد برنامه کاهش هزینه ها و تنزل قیمت تمام شده، خاطر نشان کرد: در بخش سیستم جامع تولید در صدد هستیم با بهره گیری از سیستمهای رایج سفارش گذاری ، یعنی طبقه بندی قطعات براساس ماهیت قطعه، از هزینه های خواب سرمایه ونگهداری قطعات بیش از نیاز زمان بندی شده بکاهیم و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

      دولت ضوابط جدید قراردادهای بیع متقابل، بی.او .تی و سرمایه گذاری خارجی را تصویب کرد

      دولت ضوابط جدید قراردادهای بیع متقابل، بی.او .تی و سرمایه گذاری خارجی را تصویب کرد

      هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (ب) ماده (3) قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی،ضوابط و شرایط حاکم بر قراردادهای سرمایه گذاری به شیوههای ساخت، بهرهبرداری و انتقال، مشارکت مدنی و بیع متقابل را تصویب کرد.
      به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکتهای دولتی در کلیه شیوههای تامین منابع مالی مندرج در بند «ب» ماده (3) قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاریهای خارجی موصوف مورد تائید و حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران میباشد.
      بنا براین گزارش، وزارت امور اقتصادی و دارایی، تضمینهای لازم را تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و آئین نامه آن به سرمایه گذارانی که تحت روش مندرج ، اقدام مینمایند، ارائه میدهد.
      با این تصویب نامه ، تضمینهای دولت جمهوری اسلامی ایران برای روشهای احصا شده در این تصویب نامه شامل موارد ذیل نمیگردد:الف _ خسارات وارد شده ناشی از قصور سرمایه گذاری در ایفای تعهدات قراردادی.ب_ مسئولیتهای سرمایه گذار در بهره برداری از موضوع سرمایه گذاری انجام شده پ_ خسارات وارد شده به سرمایه گذار ناشی از حوادث قهریه (فورس ماژور)
      در این مصوبه آمده است: خصوصی شدن شرکت دولتی ذیربط به مثابه یک عمل حکومتی تلقی میشود و مشمول تضمینهای صادر شده از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
      بر اساس گزارش مذکور ، تضمینهای دولت جمهوری اسلامی ایران تحت شیوههای مختلف تامین مالی موصوف نباید یک تضمین تجاری (commerical act) تلقی و صادر گردد. دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از بروز هرگونه قصور ناشی از تعهدات این تضمین، کلیه تمهیدات لازم را برای پوشش مالی احتمال وقوع تعهدات پیشبینی خواهد نمود.
      در قسمت دیگری از این مصوبه می خوانیم: در مواردی که محصول (کالا و یا خدمات) ناشی از سرمایه گذاری به صورت انحصاری توسط شرکت دولتی خریداری میشود ، خریدار در کنار تضمین خرید محصول و پرداخت بهای آن، جرایم مالی متناسب برای عدم تولید محصول به دلیل قصور سرمایه گذار را پیش بینی خواهد نمود.
      وزارت امور اقتصادی و دارایی اطلاعات مربوط به تضمینهای این تصویب نامه را در هر مورد به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منعکس مینماید تا بانک مزبور آثار تعهدات آن را در تنظیم جدول تراز پرداختهای ارزی کشور محلوظ نماید.
      بنا بر این گزارش، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق بیمه مرکزی ایران و شرکتهای بیمه تجاری، هماهنگیهای لازم را برای تدارک و تامین خدمات بیمهای مورد نیاز این نوع سرمایهگذاریها فراهم مینماید. سرمایه گذاران خارجی با اختیار خود میتوانند از خدمات بیمهای ایرانی یا خارجی یا روشهای بیمه اتکایی استفاده نمایند.
      بر اساس مصوبه دولت ، وزارت امور اقتصادی و دارایی با بررسیهای بیشتر و به صورت تدریجی و دایمی، سایر روشها و ابزارهای سرمایه گذاری جدیدتر را که امکان استفاده و بهره برداری از آن برای کشور وجود دارد، شناسایی نموده و به اطلاع مسئولان ذیربط برساند.
      دستگاههای طرف قرارداد موظفند در صورت امکان، قوانین ایران و نیز محاکم داخلی را به عنوان مرجع حل اختلاف و یادآوری ناشی از قراردادهای موصوف تعیین نمایند

      ریسک سرمایه گذاری در ایران به زودی تا نصف کاهش می یابد

      ریسک سرمایه گذاری در ایران به زودی تا نصف کاهش می یابد

      ریسک سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران به زودی تا نصف کاهش خواهد یافت.
      محمد خزایی رئیس سازمان سرمایه گذاری کشور در حاشیه برپایی همایش بین المللی سرمایه گذاری در تبریز، با اعلام این خبر افزود: این ریسک با تدابیر اتخاذشده، به زودی به رقم 3 تنزل می یابد.
      وی تأکید کرد: این رقم در سه سال گذشته از 6 به 4 کاهش یافته است.
      خزایی تصریح ساخت: عملکرد سرمایه گذاری در کشور نسبت به سال میلادی 2000 بین 20 تا 30 درصد، بهبود یافته است و می توان با بسترسازی سیاسی، قضایی و فنی موردنیاز، این ظرفیت را بهبود بیشتری داد.
      وی افزود: در هیچ زمان به اندازه امروز مسئولان نظام اسلامی درخصوص ضرورت توسعه و رشد اقتصادی کشور و لزوم حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی به این سطح از هماهنگی دست نیافته بودند.
      خزایی همچنین گفت: برای فعال سازی ظرفیت های کشور تا چند ماه آینده ستادهای جذب سرمایه های خارجی در کلیه 28 استان کشور تشکیل خواهند شد.
      در همایش تبریز 270 طرح به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون دلار ارایه شد و حدود 700 سرمایه گذار داخلی و خارجی در نشست بین المللی تبریز، شرکت داشتند.

      سه مدل بنز در کلاسهای مختلف در ایران تولید می شود

      سه مدل بنز در کلاسهای مختلف در ایران تولید می شود

      نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو در خصوص قرارداد تولید بنز در کشور گفت: با توجه به توافقهای نهایی شده، مقرر گردیده تا سه مدل بنز در کلاسهای مختلف تولید شود.
      رحیم اسماعیلی در گفت وگو با خبرگزاری فارس ، تیراژ تولید این خودرو را 5 هزار دستگاه در سال عنوان کرد.
      اسماعیلی در ارتباط با قیمت خودروها فوق اظهار داشت: هنوز قضاوت کردن در مورد قیمت این خودروها زود است.
      نایب رئیس هیات مدیره شرکت ایران خودرو گفت: شرکت پژو فرانسه هیچ تمایلی به سرمایهگذاری در ایران ندارد.علی رغم همکاریهای طولانی شرکت پژو با شرکتهای ایرانی به دلیل عدم مهیا بودن شرایط لازم ، هنوز هیچ تمایلی به سرمایهگذاری و حضور مستقیم در ایران ندارد.
      وی در خصوص شایعه خرید سهام شرکت ایران خودرو توسط پژو ، مسوولین این شرکت معتقدند شرایط اقتصادی ایران و قوانین آن برای سرمایهگذاری خارجی مناسب نیست. لذا تمایلی برای خرید سهام ایران خودرو ندارند.
      اسماعیلی اظهار داشت: در مذاکرات مختلفی که با دستاندرکاران پژو داشتیم، آنها دلیل مخالفت خود جهت سرمایهگذاری مستقیم در ایران را عدم مناسب بودن شرایط موجود عنوان میکردند.
      وی افزود: مسوولین این شرکت معتقدند کشورهایی همچون چین، شرایط بسیار مساعدتری نسبت به ایران برای سرمایهگذاری مستقیم دارند.
      نایب رئیس هیات مدیره شرکت ایران خودرو در خصوص قرارداد تولید پلات فرم مشترک با شرکت رنو- نیسان اظهار داشت: مذاکرات به خوبی پیش میرود.
      وی افزود: تمام سعی ما این است که مسیر مذاکرات منحرف نشود تا بتوانیم امکان انتقال تکنولوژی به کشور را فراهم کنیم.
      اسماعیلی اظهار داشت: با توجه به سختگیری و پافشاری ما، قرارداد فوق در جهت سرمایهگذاری مستقیم و انتقال تکنولوژی شکل گرفته است.
      وی زمان نهایی شدن قرارداد فوق را طی چند ماه آینده عنوان کرد و افزود: حداقل سه سال زمان لازم است تا محصول یا خودرو نهایی حاصل از این قرارداد ، وارد بازار شود.

      با الحاق به سازمان تجارت جهانی، صنایع موجود از پا در می آید

      با الحاق به سازمان تجارت جهانی، صنایع موجود از پا در می آید

      رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران گفت: با الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی در شرایط فعلی،صنایع موجود از پا در میآید.
      هادی غنیمی فرد در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: برای بهتر شدن اوضاع صنعت و آمادگی جهت پیوستن به wto باید مقررات زائد دیوانسالاری از دست و پای صنعت باز شود، الان اگر کسی بخواهد در یک رشته صنعتی فعالیت کند ، باید اندازه یک دیکشنری لاروس مدارک را بررسی کند.
      وی افزود: در بهره پول و سرمایه ،ایران مانند تمام دنیا باشد. در حالی که بهره سرمایه در ایران 30 درصد است ، چگونه رقابت عملی می شود؟
      رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران افزود: توان صنایع داخلی فوق العاده است ، اما با وجود قوانین فعلی، انگار صنایع بندبازی میکنند.لذا اگر به اندازه کافی، امکانات به صنعت داده شود، پیشرفت حاصل خواهد شد.
      وی با اشاره به این که در همه جای دنیا تجارت در امتداد صنعت قرار دارد، گفت: صنعت تولید میکند و کالای آن توسط بخش تجارت فروخته میشود، اما در ایران بازرگانی جلوی صنعت دکان باز کرده و هر چه صنعت تولید میکند ، واردات بازرگانی آن را زمین میزند.
      غنیمی فرد با اشاره به نوزایی اکثر صنایع گفت: الان امکان حضور در مسابقه اقتصاد جهانی و wto برای صنعت داخلی وجود ندارد .زیرا سالانه حدود 60 درصد بودجه صرف شرکتهای دولتی یا زیان آنها میشود.
      رییس خانه صنعت و معدن استان تهران گفت: باید تجار و صنایع مقررات مربوط به خود را تهیه کنند و دولت ناظر بر امور باشد نه این که برای کلیه صنایع تصمیم گیری کند.
      وی با اشاره به تخصصی بودن قوانین صنعتی گفت: هر مقرراتی که قرار است در خصوص صنعت در مجلس تصویب شود، باید حداقل سه تشکل صنعتی آن را تائید کنند.
      هادی غنیمی فرد خصوصی سازی را از بسترهای لازم پیوستن ایران به wto دانست و گفت: باید آثار خرابکاری دولت در صنعت پاک شود، آنگاه آزادسازی خود را نشان میدهد.
      وی با اشاره به لزوم توجه به وضع صنایع در دنیا گفت: صنایع باید خود را به روز نگه دارند.
      وی اظهار امیدواری کرد که دولت خود را از گروههای قدرت طلب کنار بکشد. در دو سال آینده انتظار جهش و رونق اقتصادی وجود دارد، زیرا اقتصاد دنیا در منتهی الیه حضیض بوده و الان وارد مرحله رونق شده است.

      خودرو سمند به صاحبان اتوبوس های مستهلک در فارس واگذار می شود

      خودرو سمند به صاحبان اتوبوس های مستهلک در فارس واگذار می شود

      خودرو سمند به صاحبان اتوبوس های مستهلک که در حال حاضر توان مالی یا تمایلی به تعویض خودرو خود و خرید اتوبوس جدید را ندارند واگذار می شود.
      مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان فارس با اعلام این خبر گفت: خودروهای سمند واگذار شده در ناوگان حمل و نقل بین شهری به کار گرفته می شوند.
      کریم یثربی افزود: سهمیه صاحبان اتوبوس هایی که خودروی سمند تحویل می گیرند برای دریافت اتوبوس جدید محفوظ می ماند و این افراد می توانند هر وقت مایل باشند از سهمیه دریافت اتوبوس جدید استفاده کنند.
      وی اظهار داشت: خودرو سمند با 90 میلیون ریال وام و کارمزد 12 درصد به صاحبان اتوبوس های مستهلک واگذار می شود.
      وی افزود: این طرح شامل صاحبان اتوبوس های مستهلک که عمر خودرو آنها حداقل 28 سال است می شود.
      وی گفت: بر اساس آمار موجود 35دستگاه اتوبوس در این گروه در استان فارس وجود دارد که صاحبان آنها باید اتوبوس های نو جایگزین کنند.

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 236,362,043
تعداد بازدید امروز : 36,895
تعداد بازدید دیروز : 40,282
تعداد بازدید هفته : 121,772
تعداد بازدید این ماه : 478,909
آخرین به روزرسانی : 1399/05/13 17:39

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.