•  
    • فهرست اخبار
      کاهش 50 درصدی زیاندهی در شرکت نورد و لوله اهواز

      کاهش 50 درصدی زیاندهی در شرکت نورد و لوله اهواز

      سیدعلی اصغرذاکری مدیرعامل شرکت نورد و لوله اهواز، که به عنوان مدیرنمونه صنعتی استان نیز انتخاب شده است، در روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران گفت: هدف ماجلوگیری از زیاندهی شرکت است که توانستیم نسبت به سال قبل 50 درصد آن را کاهش دهیم. این شرکت موفق شد با اتخاذ سیاست های مناسب و مدبرانه نه تنها تولید را احیا کند بلکه پس از انجام تعمیرات اساسی رکورد ماهانه شرکت «نورد» را که سال های متمادی در سطح حداکثر حدود 23 هزارتن نوسان داشت، افزایش دهد. وی افزود: شرکت نورد و لوله اهواز طی سال 81 با تولید 202 هزار تن کلاف ورق فولادی توانست رکورد بی نظیر تولید سالانه را ثبت کرده که این امر در تاریخ حیات اقتصادی شرکت بی نظیر بوده است. مدیرعامل شرکت نورد و لوله اهواز با بیان اینکه شرکت در اولین ممیزی خارجی که توسط شرکت dqs صورت گرفت موفق به اخذ گواهینامه iso 1009 شد، تصریح کرد: از جمله برنامه های اساسی شرکت بازپرداخت دیون و بدهی های بجا مانده از سال های قبل بود که با عنایت الهی پس از موفقیت در تولید توانست بخش عظیمی از دیون معوقه را پرداخت کند. وی گفت: شرکت اولین lc صادرات را اخذ کرده که به میزان هزار تن کلاف ورق فولادی و به ارزش هر تن 310 است. وی تصریح کرد: این برای شروع به کار و حضور در بازار گام مهمی است. گفتنی است سرمایه گذاران عمده این شرکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و سرمایه گذاری ملی ایران است.

      استانداردهای زیست محیطی در تمام تولیدات ایران خودرو رعایت می‌شود

      استانداردهای زیست محیطی در تمام تولیدات ایران خودرو رعایت می‌شود

      نماینده مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در امور زیست محیطی، ایمنی و بهداشت اعلام کرد: در تمام تولیدات این گروه صنعتی، استانداردهای زیست محیطی رعایت می‌شود. سید« علیرضا علوی» در گفتوگو با ایرنا با بیان اینکه تلاش برای دستیابی به استانداردهای روز زیست محیطی در ایران خودرو ادامه دارد و تولیدات ایران خودرو از جمله پژو 206، پژوه 405، سمند، پیکان، و وانت، انژکتوری است. وی افزود: ایران خودرو موفق به اخذ گواهینامه مدیریت زیست محیطی ایزو 14001 از آلمان برای تمام فرایندهای طراحی، پشتیبانی و محصول شده است. علوی ادامه داد: ایران خودرو نخستین سمند گازسوز، مینی بوس و اتوبوس گازسوز و همچنین برای نخستین بار کامیون گازسوز را طراحی و در نمایشگاه عرضه کرده است. وی تصریح کرد: گازسوز کردن خودروها در برنامه آتی ایران خودرو قرار دارد و تلاش بر این است تا خودروهای تولیدی این شرکت به سمت دوگانه سوز شدن پیش برود. به گفته وی، اجرای این برنامه‌ها بر کاهش مصرف سوخت تاثیر دارد و باید به سمتی برویم که میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروها کمتر شود. وی به رابطه میان خودرو، سوخت و محیط زیست اشاره کرد وگفت: هرچه کیفیت سوخت افزایش یابد ، خودروسازان می‌توانند خودرو با کیفیت روز جهانی تولید کنند واین مساله در وزارت نفت مورد توجه قرار گرفته است. علوی گفت: شرکت ایران خودرو برای اولین بار با سازمان بهره‌وری آسیایی(apo) در سالن رنگ ساخت سواری پروژه‌ای با عنوان بهره‌وری سبز انجام داده که هدف آن، افزایش بهره‌وری در سالن رنگ ایرا ن خودرو مطابق با استانداردهای زیست محیطی است. اجرای این پروژه باعث شد تا دربین 18 کشور عضو سازمان apo، ایران خودرو به عنوان سالن رنگ نمونه از نظر بهره‌وری سبز انتخاب شود. به گفته وی، شرکت ایران خودرو برای اولین بار در تاریخ سازمان apo تاییدیه کیفیت اخذ کرده و قرار است کشورهای خارجی از این دستاورد بازدید کنند.

      راهبرد صنعت قطعه سازی ایران تدوین شد

      راهبرد صنعت قطعه سازی ایران تدوین شد

      عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو اعلام کرد: راهبرد(استراتژی) صنعت قطعه‌سازی ایران با نگرش بر اجرای پروژه پلات فرم مشترک خودرو تدوین شد. «ساسان قربانی» در همایش چالشهای صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو قصد دارد با اجرای پروژه پلات فرم مشترک ، هدفهایی چون ارزان سازی با تولید زیاد، افزایش کیفیت ، تنوع محصول و داشتن سهمی از بازار جهانی خودرو را دنبال کند. وی افزود: راهبرد صنعت قطعه‌سازی نیز بر همین اساس و برای نخستین بار در کشور تدوین شده و این راهبرد، شش محور اساسی را در این صنعت دنبال میکند. قربانی اظهار داشت: توسعه فرهنگ ادغام، آماده سازی شرکتها برای تخصصی کردن فعالیتها، الزامات پیوستن به سازمان جهانی تجارت، بستر سازی برای خرید دانش فنی لازم و تولید با نام تجاری، توسعه تفکر تمرکز بر تولید قطعات مزیت دار در کشور و زمینه سازی برای بهره‌گیری از اصل صرفه جویی به منظور حضور در بازارهای داخلی و خارجی، محورهای اصلی راهبرد صنعت قطعه‌سازی است. وی ادامه داد: قیمت قطعات خودرو توسط قطعه‌سازان در سه سال گذشته تغییر نکرده و کیفت قطعات تولیدی روند روبه رشدی را داشته و دارد. قربانی تصریح کرد: در بیشتر موارد تجارب خوبی از خرید دانش فنی از خارج از کشور وجود نداشته و فناوری قدیمی و منسوخ شده خود را به ما داده‌اند که حتی در زمان خودش، امکان تولید به روز وجود نداشته است. وی گفت: باید از این پس در تصمیم‌گیری‌ها، اجرای هر حرکت جدید منجر به مشارکت سرمایه‌گذار خارجی باشد وتحت لیسانس تولید کردن به سرمایه‌گذاری مشترک تبدیل شود که لازم است دولت بسترهای لازم را در این زمینه فراهم کند. قربانی، با انتقاد از اجرای لایحه تجمیع عوارض، اظهار داشت: اکنون بیش از 80 درصد قطعه‌سازان کشور، نامه‌هایی مبنی بر بررسی پرونده آنان برای اخذ عوارض شهرداری دریافت کرده‌اند.

      تولید قطعات خودرو، وابستگی ارزی صنعت خودرو ایران را کاهش داده  است

      تولید قطعات خودرو، وابستگی ارزی صنعت خودرو ایران را کاهش داده است

      مدیر عامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو(ساپکو) اعلام کرد: با تولید انواع قطعات خودرو در ایران از سال 1372 به بعد، میزان وابستگی ارزی صنعت خودرو به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. «رمضانعلی پور مجیب» درهمایش چالشهای صنعت خودرو در محل نمایشگاه بین المللی خودرو تهران گفت: با توجه به برنامه افزایش تولید خودرو در سالهای آینده، باید از اکنون سرمایه‌گذاریهای لازم برای افزایش تولید قطعات خودرو در ایران انجام شود. وی، نیاز ارزی صنعت خودرو، در زمان حاضر را حدود دو میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: با توجه به برنامه تولید 2/1 میلیون دستگاه خودرو در سال 1387، چنانچه از الان برای متحول کردن صنعت قطعه‌سازی برنامه‌ریزی نکنیم، نیاز ارزی صنعت خودرو درآن سال به حدود پنج میلیارد دلار خواهد رسید. به گفته پور مجیب ، قطعه‌سازان کشور همچنین با تولید قطعات مختلف خودرو، میزان سرمایه‌گذاری خودروسازان را کاهش داده‌اند که به این ترتیب وقت خودروسازان صرف تولید و ارتقاء بهره‌وری در واحدهایشان شده است. وی ، با بیان اینکه ارتقاء بهره‌وری، صنعت قطعه‌سازی را به جهانی شدن نزدیک میکند، اظهار داشت: میزان بهره‌وری در گروه صنعتی ایران خودرو در سالهای اخیر افزایش یافته به طوری که میزان تولید خودرو به ازای هر کارگر از پنج دستگاه در سال 1372 به 19 دستگاه در سال گذشته رسیده است، اما برای رسیدن به استانداردهای جهانی باید تلاش بیشتری صورت گیرد. پور مجیب، نیاز بازار خودرو ایران را حدود یک میلیون دستگاه درسال بر آورد کرد وگفت: سال گذشته 500 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد و با توجه به وجود 70 درصد جمعیت جوان در کشور، تقاضای خودرو در کشور طی سالهای آینده روند رو به رشدی را خواهد داشت. وی افزود: حدود دو میلیون دستگاه خودروی فرسوده بالای 20 سال در کشور وجود دارد و سرانه مالکیت خودرو ایران نسبت به بسیاری از کشورها پایین است. در ایران به ازای هر 18 نفر یک خودرو و در کره به ازای هر 2/4 نفر یک خودرو وجود دارد. مدیر عامل ساپکو، با اشاره به نقاط قوت و ضعف صنعت قطعه‌سازی ایران، تصریح کرد: با توجه به روند جهانی شدن، ایران می‌تواند با یک برنامه ریزی، گامهای بلندی در صنعت قطعه‌سازی بردارد. پور مجیب گفت: تولید کنندگان نباید فقط برای داخل تولید کنند، بلکه باید نگاه منطقه‌ای و جهانی را در تولیدات مد نظر قرار دهند و برای افزایش صادرات و حضور در شبکه تولید و توزیع جهانی تلاش کنند. وی، بر لزوم تشویق سرمایه‌گذاران داخلی وخارجی و تشکیل نهادهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تاکید کرد. به گفته پور مجیب، میزان تجارت جهانی قطعه سازی 1000 میلیارد دلار در سال است که 700 میلیارد دلار آن تولید برای خودروسازان و حدود 300 میلیارد دلار را برای عرضه در بازار لوازم و قطعات یدکی خودرو تشکیل می‌دهد.

      تولید موتور سیکلت در ایران، سالانه 80 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌کند

      تولید موتور سیکلت در ایران، سالانه 80 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌کند

      عضو سندیکای تولید کنند گان موتور سیکلت ایران اعلام کرد: با تولید موتور سیکلت در ایران سالانه 80 میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود. «حسین رحیم منفرد» در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو تهران به خبرنگاران گفت: در زمان حاضر حدود 70 درصد قطعات موتور سیکلت در ایران تولید و بقیه از محل واردات تامین می‌شود. وی، اجرای لایحه تجمیع عوارض را به زیان تولید کنندگان خواند وبا انتقاد از وجود برخی از قوانین در خصوص موتور سیکلت اظهار داشت: قرار است از امسال، شماره‌گذاری موتور سیکلت در کارخانههای تولیدی و توسط سازندگان انجام شود که این کار هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. رحیم منفرد، با بیان اینکه هزینه شماره‌گذاری و بیمه موتور سیکلت حدود 150 هزار ریال برآورد میشود، گفت: به دلیل رقابت بین تولید کنندگان این محصول، هیچ واحدی تمایل به اخذ این مبلغ از مصرف کنند گان ندارد. وی، بزرگترین مشکل فعلی صنایع کشور را کمبود نقدینگی دانست و از مسوولان نظام بانکی خواست تا در تامین به موقع تسهیلات، صنعتگران را یاری کنند. رحیم منفرد که مدیریت یک گروه تولیدی موتور سیکلت را عهده دار است، گفت: در زمان حاضر بیش از 85 درصد موتور سیکلتهای تولیدی کشور توسط کمتر از 10 واحد بزرگ تولیدی این بخش انجام می‌شود. وی افزود: این گروه صنعتی برای تامین قطعات موتور سیکلت، برنامه‌های وسیعی را از امسال آغاز کرده و در نظر دارد با تامین قطعات این محصول از داخل و خارج، این قطعات را با قیمت پایه در اختیار تولید کنندگان این صنعت قرار دهد. پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو از 10 تا 14 تیر ماه جاری(5- 1 ژوئیه) ادامه دارد.

      قرار داد تولید مشترک کامیون واتوبوس توسط ایران و ترکیه به امضا رسید

      قرار داد تولید مشترک کامیون واتوبوس توسط ایران و ترکیه به امضا رسید

      قرارداد تولید مشترک اتوبوس و کامیون بین شرکتهای «بی.ام. سی» ترکیه و خاور ایران، در استانبول به امضا رسید. این قرارداد در حضور «محمد شریعتمداری» وزیر بازرگانی ایران و «کرشاد توزمن» وزیر مشاور در امور بازرگانی و گمرکات ترکیه به امضا رسید. قرارداد یاد شده از سوی « علی شمس اردکانی» مسوول شرکت خاور ایران و «محمد امین کارا محمد» صاحب گروه شرکتهای «چوکور اوا» به امضا رسید. با امضای این قرارداد، شرکت« بی.ام. سی» ترکیه و شرکت خاور ایرا ن بطور مشترک در طول پنج سال پنج هزار دستگاه اتوبوس و کامیون تولید خواهند کرد. محصولات این کارخانه علاوه بر فروش در داخل ایران و افغانستان، عمان و پاکستان نیز صادر خواهد شد. محل تولید خودروهای یاد شده شهر اردکان در استان یزد و درآمد حاصل از این کارخانه طی پنج سال 400 میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود. شرکت« بی.ام. سی» از شرکتهای معتبر تولید اتوبوس و کامیون در ترکیه است.«تورگوت جان قلیچ» مدیر بازاریابی شرکت« بی.ام. سی» ترکیه روز جمعه گفت: هدف این شرکت دستیابی به 25 درصد از بازار تولید و فروش کامیون و اتوبوس در ایران است. به گزارش خبرگزاری« اناتولی» وی با اشاره به امضای قرارد اد تولید مشترک اتوبوس و کامیون با شرکت خاور ایران افزود: تولید مشترک بین دو شرکت یاد شده در مهر ماه آغاز خواهد شد.

      انصاری : صنعت خودرو در ایران تحرک جدی پیدا کرده است

      انصاری : صنعت خودرو در ایران تحرک جدی پیدا کرده است

      رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: صنعت خودرو سازی در ایران تحرک جدی پیدا کرده است. مجید انصاری، درحاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در گفتوگو با ایرنا اظهار داشت: نوآوری و تنوع در تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو، روند مطلوبی را طی می‌کند. وی گفت: در نمایشگاه خودرو امسال، ایجاد نوعی رقابت در صنعت خودرو که منجر به بهبود کیفیت تولیدات میشود، نمایان است. انصاری افزود: پیشرفتهای خوبی در زمینه تولید انواع خودرو سواری، اتوبوس، کامیون، و کامیونت ایجاد شده، اما پیچیدگی صنعت خودرو و نوآوریهای جدید در صنعت خودروی جهان در زمینههای مختلف بخصوص ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش قیمت تمام شده و ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان، کار بیشتری را در ایران طلب می‌کند. وی ادامه داد: تولید خودرو بویژه سواری نمی‌تواند جدا از مسایل بازار خودروی جهانی باشد و چون سرمایه‌گذاری در خودرو سازی به لحاظ تغییر مدلها و قالبها سنگین است، خودرو سازان ایران باید با خودروسازان معتبر جهانی مشارکت کنند و در مرحله تولید و بازاریابی مشترکا وارد عمل شوند. انصاری افزود: شرکتهای خودروسازی که ظرفیتهای بالایی را در ایران تولید می‌کنند، باید برای تامین بازار منطقه به سرمایه‌گذاری مشترک روی آورند. به گفته وی، اگر تولید خودروی ایران به انگیزه صادرات نباشد، در صنعت خودرو دچار توقف و رکود خواهیم شد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: خودروسازان ایران باید در بهبود کیفیت تولیدات و کاهش هزینه تمام شده، بگونه‌ای عمل کنند که قادر به انجام رقابت با خودروسازان منطقهای و جهانی باشند. وی با تاکید مجدد بر لزوم مشارکت خودرو سازان ایران با کمپانیهای معتبر جهانی گفت: مجلس شورای اسلامی در این خصوص قوانین و مقررات را تسهیل کرده و چنانچه در این مورد نارساییهایی در قوانین وجود داشته باشد، آماده تسهیل قوانین به نفع مشارکت با سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو است. انصاری، در مورد واردات خودرو اظهار داشت: سیاست دولت و مجلس مبتنی بر آزاد سازی واردات بوده وبه همین لحاظ در سالهای گذشته فهرست کالاهای ممنوع الورود به حداقل رسید. اکنون هم از لحاظ قانونی وادرات خودرو آزاد است و سیاستگذاری آن برای تعیین تعرفه‌های واردات به عهده دولت است. وی گفت: بحث جهانی شدن و اقتصاد پیوسته جهانی، یک سری الزاماتی را به ما تحمیل میکند که ناخواسته، باید بپذیریم. ما نمی‌توانیم در داخل مرزهای بسته دارای یک اقتصاد پویا و رشد پاینده باشیم. به گفته وی، با توجه به اشتغال گسترده‌ای که صنعت خودروی کشور ایجاد کرده، نمی‌توانیم در میان مدت به صنعت خودرو، صرفا نگاه اقتصادی داشته باشیم و مسایل حاشیهای آن مانند اشتغال را مد نظر قرار ندهیم. انصاری گفت: باید بکوشیم صنعت خودرو را قابل رقابت با مشابه خارجی کنیم و تنها راه رسیدن به این نقطه، شراکت با کمپانیهای بزرگ، انجام سرمایه‌گذاری مشترک و بازاریابی مشترک است وما به تنهایی قادر به انجام آن نیستیم.

      مرکز تحقیقات ایران خودرو، دستگاه آزمون خودرو ساخت

      مرکز تحقیقات ایران خودرو، دستگاه آزمون خودرو ساخت

      دستگاه آزمون ضربه از پهلو برای نخستین بار در ایران توسط کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو ساخته شد. به گزارش ستاد خبری گروه صنعتی ایران خودرو، رییس مرکز تحقیقات ایران خودرو در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو ضمن اعلام این مطلب افزود: واحد آزمون (تست) خودرو این مرکز توانایی انجام آزمون ضربه از پهلو را دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه هشت هزار پوندی برای انجام آن در خارج از کشور نیست. مهندس« بهروز جوادی» گفت: ایده ساخت این دستگاه از زمان انجام آزمون ضربه از پهلو بر روی خودرو سمند به وجود آمده و در آن هنگام به دلیل نبود امکانات و فناوری لازم، این آزمون در شرکت مایرا انگلیس انجام شد. وی اظهار داشت: تصادف از پهلو از خطرات عمدهای است که سرنشینان خودرو را همواره تهدید میکند. اهمیت حفظ جان و سلامت سر نشین منجر به تدوین استانداردهای گوناگون در صنعت خودرو شده است که مبنای آن مقاومت بدنه خودرو در حین تصادف نباید از حدود خاصی کمتر باشد. جوادی تصریح کرد: این آزمون بر اساس استاندارد روز جهان و به منظور بررسی استحکام و مقاومت مجموعه درهای جانبی خودرو صورت می‌گیرد. این آزمون بر روی خودروهای جدید طراحی شده و خودروهای تغییر یافته در دو حالت با صندلی و بدون صندلی انجام میشود.

      200 میلیون تن ذخیره معدنی استان کهکیلویه و بویراحمد

      200 میلیون تن ذخیره معدنی استان کهکیلویه و بویراحمد

      مدیر کل سازمان صنایع و معادن استان کهکیلویه و بویراحمد، گفت: پیشرفت بخشهای زیربنایی کشور به پیشرفت صنعت بستگی دارد و برای دستیابی به رفاه باید در سایه صنعتی شدن حرکت کنیم. مهندس رهنما افزود: اگر مسوولان نتوانند زمینه حضور بخش خصوصی در بخش صنعت را فراهم کنند، موجب دلسردی سرمایه‌گذاران و رکود بخش صنعت می‌شوند. وی، گفت: 118 طرح صنعتی در استان در حال بهره‌برداری است که میتواند موجب اشتغال‌زایی 2600 نفر نیروی بیکار شود. وی در ادامه، تعداد معادن فعال استان را 71 معدن دانست و گفت: ذخیره این معادن بالغ بر 200 میلیون تن است. رهنما، همچنین تصریح کرد: اگر بانکهای استان در خدمات‌رسانی در زمینه پرداخت اعتبار به سرمایه کوتاهی کنند، خود به خود موجب رکود بخشهای صنعت و معدن را فراهم خواهند کرد.

      دوو هنوز هم تولید می شود

      دوو هنوز هم تولید می شود

      در سه ماهه نخست امسال تعداد 1233 دستگاه “دوو سییلو“ تولید شد و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 3995 دستگاه از این نوع خودرو تولید شده بود. همچنین در سه ماه نخست امسال “دوو ماتیز“ تولید نشد. این در حالی است که کاهش تولید “دوو سییلو“ و عدم تولید “دوو ماتیز“، تولید نشدن این خودرو در آینده را قوت می‌بخشد. شرکت “جنرال موتورز“ سهامدار شرکت “دوو“ با اعمال نفوذ در این شرکت مانع از ارسال قطعات خودرو به شرکت ایرانی “کرمان خودرو“ شده است. اعمال نفوذ شرکت آمریکایی در شرایطی انجام میشود که شرکت “کرایسلر“ رقیب آمریکایی و تولید کننده مهم خودرو در آمریکا حتی با انتقال دانش فنی از سوی شریک خود یعنی “دایملر بنز“ موافقت کرده است و این سطح همکاری را نیز در آینده افزایش خواهد داد. به گزارش “ایسنا“، تضاد این دو شرکت آمریکایی در مورد ایران و شرکت خودروسازی ایران بسیار عجیب به نظر میرسد. عده‌ای سیاستهای این دو شرکت را به تضادهای سیاسی در درون آمریکا برای همکاری با ایران مربوط دانستهاند و عده‌ای نیز قدرت “بنز“ نسبت به “دوو“ در اعمال نظر خود به شرکت آمریکایی را دلیل سیاست متفاوت “کرایسلر“ نسبت به “جنرال موتورز“ در ایران می‌دانند. در این باره شرکت “دوو“ در راستای تولید با شرکت “فولکس واگن“ در حال مذاکره است که به احتمال زیاد این مذاکرات به نتیجه نهایی رسیده است و شرکت “کرمان خودرو“ قصد دارد محصولات “دوو“ را با نام “ تاو“ تولید کند. همچنین “دایملر کرایسلر“ انتقال دانش فنی کامیون “اتگو“ به “ایران خودرو“ را در دستور کار خود قرار داده است.

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 245,950,575
تعداد بازدید امروز : 53,717
تعداد بازدید دیروز : 74,103
تعداد بازدید هفته : 523,899
تعداد بازدید این ماه : 220,342
آخرین به روزرسانی : 1399/11/03 14:51

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.