• در استان ایلام برگزار شد:

      کارگاه آموزشی "اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین المللی نشان (برند) تجاری"

      کارگاه آموزشی "اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین المللی نشان (برند) تجاری"

      کارشناس دفتر حمایت از مالکیت صنعتی: "علت معروف بودن برخی کالاها یا شرکت ها در سطح ملی و بین‌المللی به دلیل قوی بودن برند آنها است".

       به گزارش دفتر حمایت از مالکیت صنعتی، این همایش که در مورخه 95/9/22 در ایلام برگزار گردید و در ابتدا "یاراله نصیری" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ضمن خیر مقدم به مدعوین، اظهار داشت: در شرایط حاضر مدیران بنگاه ها برای مدیریت صحیح و کنترل بر امور،  بایستی توان و انرژی خود را در دو بخش درون و بیرون واحد متمرکز نمایند.

      وی اضافه کرد: در بخش مسائل برون بنگاه، داشتن نشان تجاری (برند) زمینه و بستر لازم را برای دستیابی به بازارهای هدف، جلب اعتماد و وفادار ماندن مشتری به محصول تولیدی، راحت تر می کند.  
      ایشان برند را پله پرتاب یک محصول یا سیستم برشمرد و اضافه کرد: ارتقاء به سطح بالاتر و ایجاد محبوبیت در بین مصرف کنندگان از داشتن یک برند معتبر حاصل می شود.
      رئیس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: برخی از مصرف کنندگان تنها خریدار برند هستند و به سایر شاخص های کالا توجه ندارند. وی اضافه کرد: بدون شک این دیدگاه برگرفته از شخصیت آن نشان تجاری بوده  و در واقع این برند است که باعث ایجاد انگیزه در مصرف کننده برای انتخاب یک کالا و خدمات می شود.
      در ادامه؛ "محبوبه ادارکی" کارشناس دفتر حمایت از مالکیت صنعتی، به تشریح فرآیند ثبت نشان ملی و بین المللی در ایران پرداخت و گفت: علت معروف بودن برخی کالاها یا شرکت ها در سطح ملی و بین المللی به دلیل قوی بودن برند آنها می باشد.
      ادراکی گفت: در بیشتر موارد مشتریان برندهای معروف را انتخاب می کنند در حالی که ممکن است کالاهای مشابه به مراتب از نظر کیفیت و قیمت درسطح مناسب تری باشند.
      "مسعود صیدی" عضو هیات علمی دانشگاه ایلام نیز در ادامه مباحث این سمینار بیان داشت: توسعه و ارتقای یک برند، کار سختی نیست و به مثابه تربیت و بزرگ کردن فرزند می باشد. وی اضافه کرد: صاحب یک کالا و خدمت بایستی در هر مرحله حتی قبل از تولد به فکر ارتقاء تا رسیدن به کمال مطلوب باشد.
      این استاد دانشگاه ادامه داد: هزینه های ارتقای یک برند را نبایستی یک هزینه متغیر تلقی نمود بلکه سرمایه گذاری است که در ادامه مسیر باعث رونق کسب و کار و ماندگاری بیشتر در سطح بازارهای هدف می گردد.
      در پایان این سمنیار "سید قاسم کشفی" از دیگر کارشناسان دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت به سوالات حاضرین پاسخ داد.
      "اهمیت و فرایند ثبت ملی و بین المللی نشان (برند)تجاری" موضوع سمینار یکروزه ای بود که با حضور صنعتگران، معدنکاران، تجار و صاحبان اصناف تولیدی، مدیران دستگاههای دولتی و بنگاههای اقتصادی توسط دفتر حمایت از مالکیت صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام و با همکاری شرکت شهرک های صنعتی در محل مجتمع فرهنگی ارشاد ایلام برگزار گردید.

       

      گالری
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 234,120,446
تعداد بازدید امروز : 30,687
تعداد بازدید دیروز : 33,423
تعداد بازدید هفته : 232,900
تعداد بازدید این ماه : 602,047
آخرین به روزرسانی : 1399/03/15 21:07

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.