• افزایش تولید خودرو ، در شرایط موجود عاقلانه نیست.

      افزایش تولید خودرو ، در شرایط موجود عاقلانه نیست.

      افزایش تولید خودرو ، در شرایط موجود عاقلانه نیست.

      دکتر عباس سلیمیان - استاد دانشگاه بوعلی سینا و کارشناس ارشد خودرو - در گفتوگو با ایسنا گفت: اقتصاد صنعتی به تنهایی نمیتواند بر روی عرضه و تقاضا تصمیم بگیرد.
      وی افزود: تقاضا تابع درآمد سرانه است و با وجود رشد نسبتا خوب بخش صنعتی، اقتصاد ایران رشد مطلوبی در مورد سطح درآمد سرانه نداشته است و این امر سبب کندی حرکت در بخشهای دیگر اقتصادی و صنعتی ایران شده است.
      سلیمیان ادامه داد: با این میزان درآمد سرانه نمیتوان انتظار داشت که طرح تولید یک میلیون خودرو در سال با موفقیت همراه باشد.
      به گزارش ”ایسنا”، در ایران به ازای هر 18 نفر یک خودرو وجود دارد، در حالی که در کشورهایی مانند ترکیه به ازای هر 10 نفر و در اروپا به ازای هر دو نفر، یک خودرو وجود دارد. البته باید در نظر داشت که این کشورها دارای درآمد سرانه بیش از ایران می‌باشند.
      کره که همزمان با ایران وارد صنعت خودرو شده نیز سالانه بیش از 3 میلیون خودرو در سال تولید میکند که سالانه یک میلیون و 200 دستگاه از این تعداد صادر میشوند. البته این کشور از لحاظ درآمد سرانه، وضعیت جاده‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.
      وزیر صنایع، پیشتر در رابطه با افزایش تولید گفته بود که تولید خودرو در سال 82 ، 50 درصد افزایش خواهد یافت و براین اساس در این سال بیش از 700 هزار خودرو تولید می‌شود.
      مهندس همایون صفاریان نیز در گفتوگو با “ایسنا“ هشدار داده بود که تولید سالانه 700 هزار دستگاه خودرو که موجب سرازیر شدن 300 هزار خودرو به شهر تهران میشود، با توجه به صنعت حمل و نقل شهری و نبود راه‌های مناسب موجب بروز مشکلات زیادی خواهد شد.
      گفتنی است، مسوولان وزارت صنایع و معادن حجم بسیار بالایی از این تولیدات را مربوط به محصولات صادراتی خودرو می‌دانند.

      دکتر عباس سلیمیان - استاد دانشگاه بوعلی سینا و کارشناس ارشد خودرو - در گفتوگو با ایسنا گفت: اقتصاد صنعتی به تنهایی نمیتواند بر روی عرضه و تقاضا تصمیم بگیرد. وی افزود: تقاضا تابع درآمد سرانه است و با وجود رشد نسبتا خوب بخش صنعتی، اقتصاد ایران رشد مطلوبی در مورد سطح درآمد سرانه نداشته است و این امر سبب کندی حرکت در بخشهای دیگر اقتصادی و صنعتی ایران شده است. سلیمیان ادامه داد: با این میزان درآمد سرانه نمیتوان انتظار داشت که طرح تولید یک میلیون خودرو در سال با موفقیت همراه باشد. به گزارش ”ایسنا”، در ایران به ازای هر 18 نفر یک خودرو وجود دارد، در حالی که در کشورهایی مانند ترکیه به ازای هر 10 نفر و در اروپا به ازای هر دو نفر، یک خودرو وجود دارد. البته باید در نظر داشت که این کشورها دارای درآمد سرانه بیش از ایران می‌باشند. کره که همزمان با ایران وارد صنعت خودرو شده نیز سالانه بیش از 3 میلیون خودرو در سال تولید میکند که سالانه یک میلیون و 200 دستگاه از این تعداد صادر میشوند. البته این کشور از لحاظ درآمد سرانه، وضعیت جاده‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. وزیر صنایع، پیشتر در رابطه با افزایش تولید گفته بود که تولید خودرو در سال 82 ، 50 درصد افزایش خواهد یافت و براین اساس در این سال بیش از 700 هزار خودرو تولید می‌شود. مهندس همایون صفاریان نیز در گفتوگو با “ایسنا“ هشدار داده بود که تولید سالانه 700 هزار دستگاه خودرو که موجب سرازیر شدن 300 هزار خودرو به شهر تهران میشود، با توجه به صنعت حمل و نقل شهری و نبود راه‌های مناسب موجب بروز مشکلات زیادی خواهد شد. گفتنی است، مسوولان وزارت صنایع و معادن حجم بسیار بالایی از این تولیدات را مربوط به محصولات صادراتی خودرو می‌دانند.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 234,178,032
تعداد بازدید امروز : 21,939
تعداد بازدید دیروز : 33,112
تعداد بازدید هفته : 21,939
تعداد بازدید این ماه : 659,633
آخرین به روزرسانی : 1399/03/17 13:17

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.