• خودروسازان ایران باید در زمینه سوخت گاز و دیزل سرمایه گذاری کنند

      خودروسازان ایران باید در زمینه سوخت گاز و دیزل سرمایه گذاری کنند

      خودروسازان ایران باید در زمینه سوخت گاز و دیزل سرمایه گذاری کنند

      <strong>خودروسازان ایران باید در هر دو زمینه سوخت دیزل و گاز سرمایه‌گذاری کنند، دیزل برای کاهش میزان مصرف سوخت در خودروهای سواری و گاز طبیعی هم برای حمل‌ونقل در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها.» </strong><strong><font color=#800040>پورفسور فیلس کورچینو ـ مدیر بخش تحقیقات و رییس واحد احتراق و دینامیک سیالات انستیتو خودرو ناپل ایتالیا ـ در گفت‌گو با خبرنگار صنعت خودرو ایسنا</font> افزود:« اگر می‌خواهید که گاز طبیعی را برای تمامی خودروها استفاده کنید به یک سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیربنایی احتیاج دارید تا عرضه گاز را به تمامی مناطق گسترش دهید.» </strong>او در مورد روند گازسوز شدن خودرو‌ها در ایران گفت:« به نظر من احتیاجی نیست شما چیزی را اختراع کنید بلکه شما باید از فناوری به بهترین شکل بهره بگیرید؛ اگر می‌خواهید از گاز طبیعی بهره بگیرید از فناوری‌هایی استفاده کنید که در اروپا و آمریکا ارزشمند هستند و می‌توانید آنها را در خودروهایتان مورد استفاده قرار دهید. پس می‌بینید اگر بخواهید این کاری بسیار ساده است و مشکلی هم از بابت گاز طبیعی ندارید چرا که شما ذخائر بسیار عظیمی از گاز طبیعی را در اختیار دارید.» کورچینو ادامه داد:« شما منابع گاز فراوانی را در اختیار دارید و از سوی دیگر در واردات بنزین و گازوییل نیز مشکل دارید پس برای شما بهتر است از سوختی مانند گاز طبیعی استفاده کنید، چون منابع آن را در اختیار دارید.» وی در مورد آینده موتورهای احتراق داخلی در آمریکا، ژاپن و اروپا تا سال 2012 گفت:« موتورهای احتراق داخلی ارزانترین و قابل انعکاس‌ترین سیستم نسبی است که امروز می‌شناسیم. به نظر من برای تغییر دادن این سیستم‌ها به مدت زمانی بیش از 20 سال نیاز داریم. برای مثال اگر در خصوص سوخت سلولی صحبت می‌کنید به زمانی بیش از آن نیاز دارید و مشکل موجود در اینجا هیدروژن است و این که از کجا و چگونه می‌توانیم آن را به دست آوریم. چرا که هیدروژن سوختی بسیار گران‌تر از سوخت‌هایی مانند گاز طبیعی، بنزین و یا دو سوخت‌ها است و منابع آن بسیار محدود است.» کورچینو در مورد سیستم‌های ”هیبریدی” و ”سوخت سلولی” اظهار کرد:« سیستم‌های موتور هیبریدی بسیار مطلوب و مناسب‌اند چرا که باید خودروهایتان را به دو نوع سیستم مجهز کنید یکی موتورهای گاز طبیعی و دیزلی و دیگر موتور الکتریکی اما این موتورها هزینه‌ بسیار بالایی دارند. اما اگر شما نتوانید شرایط وخیم آلودگی هوا را حل کنید این سیستم می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد. همچنین می‌توانید در زمینه‌ سوخت سلولی نیز سرمایه‌گذاری کنید چرا که می‌توانید هیدروژن یا دو سوخت‌ها را در صورت بهره‌مند بودن از آن در اختیار بگیرید. اگر بتوانید از هیدروژن استفاده کنید، بسیار مناسب خواهد بود چون تاثیر بسیار ناچیزی در آلودگی محیط زیست خواهد گذارد.» وی گفت:« مطمئنا، شما خودروسازان خوبی مانند ایران‌خودرو را دارید که قادر به انجام این امر هستند اما باز هم می‌گویم شما باید ابتدا بر روی افراد و نیروهای انسانی سرمایه‌گذاری کنید تا دانش فنی خود را بدون احتیاج به کشورهای خارج ارتقاء دهید.» وی در پایان با بیان اینکه موتورهای پیشرفته دیزلی بهترین گزینه موتورها هستند اظهار کرد:« با این وجود موتورهای بنزینی با بهره‌مندی از روش تزریق مستقیم نیز می‌توانند سودمند باشند. اما همان طور که قبلا گفتم، اگر بتوانید بنزین و دیزل را با یکدیگر ادغام کنید، مناسب‌ترین نوع موتور را در اختیار خواهید داشت، اما این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست و شاید در آینده‌ بتوان آن را تحقق بخشید.»

      خودروسازان ایران باید در هر دو زمینه سوخت دیزل و گاز سرمایه‌گذاری کنند، دیزل برای کاهش میزان مصرف سوخت در خودروهای سواری و گاز طبیعی هم برای حمل‌ونقل در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها.» پورفسور فیلس کورچینو ـ مدیر بخش تحقیقات و رییس واحد احتراق و دینامیک سیالات انستیتو خودرو ناپل ایتالیا ـ در گفت‌گو با خبرنگار صنعت خودرو ایسنا افزود:« اگر می‌خواهید که گاز طبیعی را برای تمامی خودروها استفاده کنید به یک سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیربنایی احتیاج دارید تا عرضه گاز را به تمامی مناطق گسترش دهید.» او در مورد روند گازسوز شدن خودرو‌ها در ایران گفت:« به نظر من احتیاجی نیست شما چیزی را اختراع کنید بلکه شما باید از فناوری به بهترین شکل بهره بگیرید؛ اگر می‌خواهید از گاز طبیعی بهره بگیرید از فناوری‌هایی استفاده کنید که در اروپا و آمریکا ارزشمند هستند و می‌توانید آنها را در خودروهایتان مورد استفاده قرار دهید. پس می‌بینید اگر بخواهید این کاری بسیار ساده است و مشکلی هم از بابت گاز طبیعی ندارید چرا که شما ذخائر بسیار عظیمی از گاز طبیعی را در اختیار دارید.» کورچینو ادامه داد:« شما منابع گاز فراوانی را در اختیار دارید و از سوی دیگر در واردات بنزین و گازوییل نیز مشکل دارید پس برای شما بهتر است از سوختی مانند گاز طبیعی استفاده کنید، چون منابع آن را در اختیار دارید.» وی در مورد آینده موتورهای احتراق داخلی در آمریکا، ژاپن و اروپا تا سال 2012 گفت:« موتورهای احتراق داخلی ارزانترین و قابل انعکاس‌ترین سیستم نسبی است که امروز می‌شناسیم. به نظر من برای تغییر دادن این سیستم‌ها به مدت زمانی بیش از 20 سال نیاز داریم. برای مثال اگر در خصوص سوخت سلولی صحبت می‌کنید به زمانی بیش از آن نیاز دارید و مشکل موجود در اینجا هیدروژن است و این که از کجا و چگونه می‌توانیم آن را به دست آوریم. چرا که هیدروژن سوختی بسیار گران‌تر از سوخت‌هایی مانند گاز طبیعی، بنزین و یا دو سوخت‌ها است و منابع آن بسیار محدود است.» کورچینو در مورد سیستم‌های ”هیبریدی” و ”سوخت سلولی” اظهار کرد:« سیستم‌های موتور هیبریدی بسیار مطلوب و مناسب‌اند چرا که باید خودروهایتان را به دو نوع سیستم مجهز کنید یکی موتورهای گاز طبیعی و دیزلی و دیگر موتور الکتریکی اما این موتورها هزینه‌ بسیار بالایی دارند. اما اگر شما نتوانید شرایط وخیم آلودگی هوا را حل کنید این سیستم می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد. همچنین می‌توانید در زمینه‌ سوخت سلولی نیز سرمایه‌گذاری کنید چرا که می‌توانید هیدروژن یا دو سوخت‌ها را در صورت بهره‌مند بودن از آن در اختیار بگیرید. اگر بتوانید از هیدروژن استفاده کنید، بسیار مناسب خواهد بود چون تاثیر بسیار ناچیزی در آلودگی محیط زیست خواهد گذارد.» وی گفت:« مطمئنا، شما خودروسازان خوبی مانند ایران‌خودرو را دارید که قادر به انجام این امر هستند اما باز هم می‌گویم شما باید ابتدا بر روی افراد و نیروهای انسانی سرمایه‌گذاری کنید تا دانش فنی خود را بدون احتیاج به کشورهای خارج ارتقاء دهید.» وی در پایان با بیان اینکه موتورهای پیشرفته دیزلی بهترین گزینه موتورها هستند اظهار کرد:« با این وجود موتورهای بنزینی با بهره‌مندی از روش تزریق مستقیم نیز می‌توانند سودمند باشند. اما همان طور که قبلا گفتم، اگر بتوانید بنزین و دیزل را با یکدیگر ادغام کنید، مناسب‌ترین نوع موتور را در اختیار خواهید داشت، اما این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست و شاید در آینده‌ بتوان آن را تحقق بخشید.»
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 245,411,501
تعداد بازدید امروز : 43,803
تعداد بازدید دیروز : 65,176
تعداد بازدید هفته : 459,547
تعداد بازدید این ماه : 1,380,459
آخرین به روزرسانی : 1399/10/26 16:40

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.