• برگزاری 220 نمایشگاه بهاره/ مشارکت بیش از 16 هزار واحد صنفی/ همراهی هزار فروشگاه زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در طرح فروش فوق‌العاده/ اجرای طرح تشدید بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی

      اهم اقدامات برای تنظیم بازار ایام پایانی سال؛

      برگزاری 220 نمایشگاه بهاره/ مشارکت بیش از 16 هزار واحد صنفی/ همراهی هزار فروشگاه زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در طرح فروش فوق‌العاده/ اجرای طرح تشدید بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی

      برگزاری 220 نمایشگاه بهاره/ مشارکت بیش از 16 هزار واحد صنفی/ همراهی هزار فروشگاه زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در طرح فروش فوق‌العاده/ اجرای طرح تشدید بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی

      با تصویب ستاد تنظیم بازار کشور و پیگیری ها و مسئولیت معاونت امور بازرگانی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت، طرح ویژه تنظیم بازار در ایام پایانی سال با اولویت برگزاری نمایشگاه های بهاره، اجرای طرح فروش فوق‌العاده و توزیع اقلام اساسی و ضروری و همچنین طرح تشدید بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی در دستور کار قرار گرفته است.

      به گزارش شاتا، در جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت آخرین اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار کشور در ایام پایانی سال ۹۸ تشریح شد.

      در این جلسه گزارشی از جزئیات دستورالعمل تنظیم بازار در این ایام و روند اجرایی، زمانبندی و کالاهای قابل عرضه و شیوه برگزاری نمایشگاه های بهاره ارائه شد.

      بنابراین گزارش محورهای اصلی دستورالعمل تنظیم بازار در ایام پایانی سال شامل کالاها و خدمات مشمول طرح، برگزاری نمایشگاه های فروش بهاره، اجرای طرح فروش فوق العاده توسط فروشگاه های زنجیره ای، اصناف و سازمان میادین میوه و تره بار، تامین و توزیع اقلام و مایحتاج ضروری، اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات و طرح تشدید بازرسی و نظارت با همکاری سازمان های حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، صنعت، معدن و تجارت استان ها، بازرسی اصناف و سازمان تعزیرات بازار اعلام شدند.

      در این طرح کالاهای مشمول تنظیم بازار اقلام پروتئینی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ، اقلام اساسی و مواد غذایی همچون برنج، روغن نباتی، شکر، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و همچنین پوشاک، کیف و کفش، لبنیات و شیرینی جات خشکبار و آجیل، میوه، مواد شوینده و بهداشتی، انواع لاستیک خودرو و روغن موتور و سایر موارد از جمله سوخت هستند.

      خدمات عمده این طرح مشمول حمل و نقل درون شهری و برون شهری شامل بار و مسافر هوایی، ریلی و جاده ای و همچنین دریایی، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، هتلداری و گردشگری، خدمات انبارها و سردخانه ها و...، است.

      بر اساس آمار ارائه شده و با همکاری اتاق اصناف ایران برای برگزاری ۲۲۰ نمایشگاه در سراسر کشور با حدود ۲۲ هزار غرفه برنامه‌ریزی شده است که از این تعداد حدود ۲۰ نمایشگاه برای استان تهران است.

      مدت زمان برگزاری نمایشگاه های بهاره 10 روز و متناسب با شرایط استان ها خواهد بود، همچنین در این نمایشگاه ها برای توزیع کالاهای اساسی غرف رایگان در نظر گرفته شده و اولویت عرضه با کالاهای تولید داخل است.

      بنابراین گزارش برای طرح فروش فوق‌العاده در ایام پایانی سال بیش از 16 هزار واحد صنفی، بیش از هزار فروشگاه زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در سراسر کشور مشارکت خواهند داشت و با تخفیف 10 تا 40 درصدی انواع اقلام کالایی را عرضه می کنند.

      همچنین برای تنظیم بازار ماه پایانی سال، طرح تشدید بازرسی با اولویت برخورد با تخلفات صنفی، تولیدی و خدماتی مشمول دستورالعمل تنظیم بازار این ایام از یک اسفندماه آغاز شده است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 236,364,102
تعداد بازدید امروز : 38,954
تعداد بازدید دیروز : 40,282
تعداد بازدید هفته : 123,831
تعداد بازدید این ماه : 480,968
آخرین به روزرسانی : 1399/05/13 17:39

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.