• معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت:

      اقتصاد ایران از تاب آوری منحصر به فردی برخوردار است

      اقتصاد ایران از تاب آوری منحصر به فردی برخوردار است

      معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیرکارگروه تنظیم بازار گفت: اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها از تاب‌آوری منحصر به فردی برخوردار است .

      معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیرکارگروه تنظیم بازار گفت: اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها از تاب‌آوری منحصر به فردی برخوردار است .

      عباس قبادی در آیین رونمایی از کتاب بازداریابی در موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید از ابزارهای نوین برای تنظیم بازار بهره برد، تاکید کرد: در بسیاری از موارد ضرورت دارد ما به مدیریت تقاضا ورود کنیم .

      وی در توضیح این مطلب ادامه داد:منظور از بازداریابی اتفاقا به صفر رساندن تقاضا نیست ، بلکه مدیریت درست آن است که به عنوان مثال ما باید با هر روشی، شرایطی را برای افزایش مصرف لبنیات و کاهش مصرف شکر و مواد مضر برای سلامت، فراهم آوریم .

      معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت از مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صمت به عنوان مغز متفکر این دستگاه یاد و تاکید کرد : استفاده از ابزارهای نوین در این شرایط می تواند هدف ما برای کاهش فشار به مصرف کنندگان را محقق کند.

      قبادی گفت: اقتصاد و مجموع فعالیت‌های بازرگانی ایران دوران ویژه‌ای را طی می‌کند و در بین کشورهای در حال رشد دنیا، اقتصاد ایران با توجه به تحریم‌ها از تاب‌آوری منحصر‌بفردی برخوردار است.

      دبیرکارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه در این شرایط هر نوع کالایی موجود است، بیان کرد : باید به اندازه کافی و مطابق با نیاز بازار تولید و بازاریابی کرد.

      وی افزود: اگر تحریم نبود اقتصاد وضعیت بهتری داشت اما با این وجود باید از شرایط کاهش صادرات نفت نهایت استفاده را کرده و اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم.

      در ادامه این مراسم امیرعباس کائینی مترجم کتاب بازداریابی گفت:‌ همیشه صحبت از بازاریابی به معنای افزایش مبادله و مصرف‌گرایی تعبیر می‌شود و دانش‌آموخته‌های بازاریابی نیز با این پرسش روبه رو هستند که مصرف بیشتر با چه هدفی است.

      وی تاکید کرد:‌ بازداریابی به دنبال افزایش مبادله نیست بلکه به دنبال مدیریت تقاضا است. همواره این نگاه به بازاریاب‌ها وجود دارد که دنیا محل خرید و فروش است و نگاه سرمایه داری به دنبال آن است در حالی که جفا است که ابعاد دیگر بازاریابی مورد توجه قرار نگیرد و بازاریابی تنها افزایش مصرف نیست و مدیریت تقاضا نیز یک مبحث مهم است.

      کائینی تصریح کرد:‌ بازاریابی به دنبال از بین بردن تقاضا نیست بلکه دنبال مدیریت تقاضا است و تقاضا ممکن است در برخی از پروسه‌های زمانی کاهش یا افزایش داشته باشد.

      وی افزود: بحثی که شاکله اصلی کتاب بازداریابی است درباره مدیریت تقاضا و مخاطبان آن دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 234,149,646
تعداد بازدید امروز : 26,665
تعداد بازدید دیروز : 33,222
تعداد بازدید هفته : 262,100
تعداد بازدید این ماه : 631,247
آخرین به روزرسانی : 1399/03/16 17:15

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.