• سرفصل اخبار
    • پربازدیدترین اخبار
    •  
    • فهرست اخبار
      استاندارد آلودگی صوتی خودرو در دست تدوین است

      استاندارد آلودگی صوتی خودرو در دست تدوین است

      مدیر دفتر بررسی آلودگی هوا، گفت: استانداردی برای میزان آلودگی صوتی خودروهای تولیدی در کشور وجود ندارد، ولی مراحل تدوین آن در حال انجام است.&nbsp; <br>«سعید متصدی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: استاندارد ملی آلودگی صوتی خودروها بر اساس استانداردهای اروپا و اعداد و ارقامی‌برای صدای خودروی عبوری هماهنگ با فناوری و شرایط حاکم بر تولید خودرو در حال تهیه است.&nbsp; <br>وی اظهار داشت: تا اواخر سال جاری این استاندارد آماده شده و برای تصویب در اختیار هیات وزیران قرار خواهد گرفت.&nbsp; <br>وی تاکید کرد: تا زمانی که استانداردی تهیه و تصویب نشود امکان کنترل خودروهای تولیدی از لحاظ آلودگی صوتی وجود ندارد. <br>مدیر دفتر بررسی آلودگی هوا خاطر نشان کرد: در وضعیت فعلی تعدادی از خودروهای تولیدی آلودگی صوتی بالاتر از استانداردهای اروپایی دارند و آلودگی صوتی تعدادی نیز پایین تر از حد مجاز است.&nbsp; <br>نتایج یک مطالعه انجام شده بر روی آلودگی صوتی ناشی از خودروهای ساخت داخل نشان می‌دهد که بیش از 65 درصد از خودروهای سواری تولیدی آلودگی صوتی بیش از حد مجاز دارند که از این تعداد 86 درصد مربوط به خودروی «پیکان» است.<br>این آمار نشان می‌دهد که وضعیت آلودگی صوتی خودروهای تولیدی بحرانی است و خودروسازان داخلی نیز ملزم به رعایت استانداردهای آلودگی صوتی در تولیدات خود نمی‌شوند. <br>
      &nbsp;

      کریدور شمال- جنوب، گذرگاه تولید و صادرات در ایران است

      کریدور شمال- جنوب، گذرگاه تولید و صادرات در ایران است

      در 6 ماه نخست امسال حدود 4/22 میلیون دلار لوازم خانگی و برقی به خارج از ?شور صادر شد.&nbsp; <br>دبیر?ل شورای صنایع گاز و لوازم خانگی در گفت و گوبا «مهر» گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته&nbsp; افزایش نسبی داشته است.<br>حبیب الله انصاری افزود: روند ?لی تولید لوازم خانگی در ?شور به ویژه از نظر ?یفیت رو به بهبود است و در زمینه‌های طراحی ، دوام و ?یفیت در سطح نسبتا مطلوبی قرار دارد.<br>وی گفت برای پیوستن به بازارهای جهانی باید با استفاده از مواد اولیه ?متر، افزایش ?یفیت و ارزش افزوده&nbsp; بیشتر، بستر لازم را برای ایجاد رقابت با ?الاهای مشابه خارجی فراهم ?رد.<br>وی ورود&nbsp; لوازم خانگی به صورت قاچاق را ی?ی از معضلات ?شور ذ?ر کرد و افزود: قیمت لوازم خانگی وارداتی ?ه&nbsp; به صورت غیر رسمی‌وارد ?شور می‌شود به علت عدم پرداخت ?لیه حقوق قانونی به دولت پایین تر از محصولات داخلی تمام می‌شود.<br>انصاری تصریح ?رد: برای پیوستن به بازار تجارت جهانی باید از واردات غیر قانونی به ?شور جلوگیری ?رد&nbsp; چرا ?ه واردات ?الا از طریق مجاری رسمی‌به ?شور موجب افزایش ?یفیت شده و بستر لازم برای رقابت را فراهم می‌?ند.<br>وی&nbsp; با بیان این?ه سهم ایران در صادرات ناچیز است، گفت: ایران به عنوان ?ریدور شمال - جنوب گذرگاه خوبی برای صادرات است و شماری از ?شورها مایلند ?الاهای خود را در ایران تولید و از همین جا صادر ?نند چرا ?ه از نظر بعد مسافتی برای آنها مقرون به صرفه است.<br>دبیر?ل شورای صنایع گاز و لوازم خانگی تصریح ?رد: باید فرهنگ استفاده از ?الاهای ساخت داخل را با اعتماد سازی از طریق&nbsp; افزایش تولید ?الای با ?یفیت و ماندگار در میان مردم رواج داد.<br>وی تغییر نظام مهندسی، ایجاد نظام ساختاری ، ایجاد آزمایشگاه‌های لازم، نیروی انسانی متخصص، ?نترل ?یفیت خط تولید، مجهز ?ردن لوازم تولیدی به خدمات پس از فروش، صلاحیت افراد مستقر در این مرا?ز و استفاده از مواد اولیه خوب را از راه?ارهای جلب اعتماد مردم ذ?ر ?رد.<br>وی خاطر نشان ?رد: ?شوری ?ه به سوی صنعتی شدن گام برمی‌دارد باید نظام پولی آن به گونه‌ای شود ?ه سود تسهیلات بان?ی روند ?اهشی داشته باشد چرا ?ه&nbsp; بهره‌های سنگین علاوه بر جلوگیری از سرمایه‌گذاری، مانع تجدید ساختار تولید خواهد شد.<br>وی عدم ثبات قوانین ، افزایش قیمت مواد اولیه ( در ی? سال تا سه برابر) ، نبود برنامه ریزی مناسب، وجود انحصارات دولتی ?ه مانع از بروز خلاقیت‌ها می‌شود، اصلاحات ساختاری ، تصدی گری دولت و عرضه ارزان انرژی ، افزایش حقوق و دستمزد را از عوامل افزایش قیمت لوازم خانگی ساخت داخل ذ?ر کرد و افزود: تولید ?ننده نقشی در این افزایش قیمت ندارد.<br>انصاری تصریح ?رد: قیمت لوازم خانگی در حال حاضر نسبتا متعادل است و به علت عدم نقدینگی و گردش ?ار برخی از تولید ?نندگان با حداقل سود محصولات خود را به بازار عرضه می‌?نند و گران به نظر رسیدن قیمت بعضی از این لوازم ناشی از تحمیل عواملی است ?ه به تولید ?ننده وارد می‌شود.<br>

      روش ارزیابی واحدهای صنعتی در کشور ،در دنیا بی نظیر است

      روش ارزیابی واحدهای صنعتی در کشور ،در دنیا بی نظیر است

      روش انتخاب شده برای اعطای جایزه ملی کیفیت ایران ،بهترین و مناسب ترین روش در دنیاست.<br>دکتر مرتضی بهشتی, دبیرکل کنفدراسیون صنعت ایران, در گفت و گو با خبرنگار ایلنا, در خصوص روش ارزیابی واحدهای صنعتی برای ارایه جایزه ملی کیفیت ایران , گفت: سه مدل موفق ژاپنی, آمریکایی و efqm در دنیا برای تعیین سطح کیفی تولیدات صنعتی وجود دارد که انجمن مدیریت کیفیت ایران، به عنوان مجری فرآیند جایزه ملی کیفیت ایران , روش efqm را برگزیده است.<br>وی، همچنین افزود: مدل efqm علاوه بر آن که برآیند دو مدل ژاپنی و آمریکایی است , به مسائل و منابع انسانی توجه بیشتری داشته و انتخاب این روش در تعیین و ارزیابی تولیدات صنعتی کشور, روشی مناسب و سرآمدترین روش خواهد بود.<br>عضو سیاست گذاری انجمن مدیریت کیفیت ایران, در خصوص عدم توجه به حضور و جایگاه صنایع کوچک و خصوصی , اظهار داشت: انجام این حرکت درکشور الزامی بوده و این حرکت باید درسال های آتی گسترده تر شود.<br>وی همچنین افزود: ظرف سال های آینده، علاوه بر بازنگری و تغییر بخشی از مدل انتخابی ، واحدهای صنعتی از نظر بنگاه های کوچک و بزرگ، دسته بندی خواهد شد.<br>دکتر بهشتی, حضور تمامی واحدهای صنعتی در این پروژه را الزامی دانست و گفت: در سال های آتی این حرکت به طور گسترده تر انجام خواهد شد و صنایع مختلف در تمام کشور باید با تلاش و ارتقای سطح کیفی تولیدات خود دراین همایش شرکت نمایند، به همین دلیل در اولین سال برگزاری این مراسم , جوایز تندیس زرین , سیمین و بلورین به هیچ یک از سازمان ها اعطا نشد.<br>
      &nbsp;

      800 دستگاه اتوبوس, جایگزین اتوبوس های فرسوده خواهد شد

      800 دستگاه اتوبوس, جایگزین اتوبوس های فرسوده خواهد شد

      تا پایان سال آینده، 800 دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور، خارج خواهد شد<br>به گزارش خبرنگار ایلنا, سازمان پایانه های کشور, با ابطال سند اتوبوس های با عمر بیش از 25 سال و اعطای وام 500 میلیون ریالی , ناوگان حمل و نقل کشور را بازسازی خواهد کرد.<br>براساس این گزارش ظرف ماه های اخیر 400 دستگاه اتوبوس فرسوده با عمر بیش از 25 سال از ناوگان حمل و نقل کشور خارج شده و تا پایان سال آینده 800 دستگاه اتوبوس جایگزین اتوبوس های فرسوده کنونی، خواهد شد.<br>این گزراش حاکی است , کارخانه های تولیدی رانیران , شهاب خودرو و ایران خودرو در بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل , فعال خواهند بود.<br>
      <br>&nbsp;<br>
      &nbsp;

      بنگاه های کوجک در نظام نامه کیفیت ملی جایی ندارند

      بنگاه های کوجک در نظام نامه کیفیت ملی جایی ندارند

      در تدوین نظام نامه کیفیت ملی, نقش بنگاه های خصوصی کوچک نادیده گرفته شده است.<br>احمد اخوان فر, عضو کمیته سیاست گذاری خانه صنعت و معدن, در گفت و گو با خبرنگار ایلنا, تعیین جایزه ملی کیفیت ایران را در ارتقای کیفیت تولیدات صنعتی, بسیار موثر اعلام کرد و گفت: تعیین جایزه ملی کیفیت ایران روشی موثر برای ارتقای سطح کیفی تولیدات واحدهای صنعتی دولتی و خصوصی خواهد بود و این بخش ها به منظور کسب امتیاز بالاتر کیفیت , برنامه های طولانی مدت خود را براساس آن تنظیم و تدوین خواهند کرد.<br>وی با بیان این که در تدوین نظام نامه کیفیت ملی , نقش بنگاه های خصوصی و کوچک ، نادیده گرفته شده , اظهار داشت : در شرایطی که بنگاه های کوچک , 80 درصد بخش صنعت کشور را تشکیل می دهند ، در تدوین نظام نامه کیفیت ملی , جایگاه این بخش درنظر گرفته نشده و بیشتر بنگاه های بزرگ دولتی, گزارش عملکرد خود را ارائه کرده اند.<br>اخوان فر, در ادامه افزود: با وجود آن که در آخرین جلسات تخصصی موسسه استاندارد، که با حضور ریاست این سازمان برگزار شده ,این مسله مطرح شد؛ اما در اولین دوره برگزاری این همایش , حضور بخش خصوصی و صنایع کوچک بسیار کمرنگ بود.<br>

      آمادگی تولید شرکت های موتورسازی داخلی، احتمال واردات 5 هزار موتور گاز سوز را ضعیف کرد

      آمادگی تولید شرکت های موتورسازی داخلی، احتمال واردات 5 هزار موتور گاز سوز را ضعیف کرد

      با اعلام آمادگی شرکت های موتورسازی کشور, احتمال واردات 5 هزار دستگاه موتور گاز سوز توسط سازمان بهینه سازی مصرف سوخت , ضعیف خواهد بود.<br>مهندس حسین زاده , مدیر عامل شرکت شهاب خودرو, درگفت و گو با خبرنگار ایلنا, با اعلام این خبر گفت: چندی قبل ، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت , تقاضای واردات 5 هزار دستگاه موتور گاز سوز خودور، کرده بود.<br>وی در ادامه افزود: طی جلسه ای که در وزارت صنایع و معادن با حضور دو شرکت موتورسازی ایدم و موتور سازان تبریز برگزار شد، این شرکت ها آمادگی خود را برای مونتاژ حداقل دو نوع موتور گاز سوز در داخل اعلام کرده که با اعلام این گزارش , احتمال واردات موتورهای گاز سوز توسط سازمان بهینه سازی سوخت ضعیف خواهد بود.<br>وی از شرکت های بنز برزیل و رنو فرانسه به عنوان طرف های مذاکره برای واردات موتور نام برد<br>مهندس حسین زاده، در خصوص روند تولیدات خودرو درکشور , تصریح کرد: براساس خواسته وزارت صنایع و معادن, کارخانه های تولید خودرو باید تلاش خود را در جهت تولید کامیون و اتوبوس افزایش دهند, چرا که به دلیل رشد اقتصادی کشور تقاضای این خودروها افزایش یافته و تولید سواری نیز تا حدی به تعادل رسیده است.<br>

      واردات پنبه از?? ?شور جهان ممنوع است

      واردات پنبه از?? ?شور جهان ممنوع است

      دبیر انجمن صنایع نساجی ایران اعلام ?رد : با وجود آزادسازى واردات <br>پنبه ، وزارت جهاد ?شاورزى واردات پنبه از?? ?شور جهان را به بهانه وجود <br>آفت ?رم سرخ ، ممنوع اعلام ?رده است . <br>"جمشید بصیرى تهرانی " روز دوشنبه در گفت و گو با "ایرنا" افزود : این <br>در حالی است ?ه آن ?? ?شور، هم تولید?ننده و هم وارد?ننده پنبه هستند و <br>به اعتقاد ?میته بین المللی پنبه ، فقط این بذر پنبه است ?ه احتمال آلودگی <br>دارد. <br>وى گفت : وزارت جهاد ?شاورزى تنها واردات پنبه از دو ?شور آمری?ا و <br>ازب?ستان را آزاد اعلام ?رده ، در حالی ?ه هر ?شورى پنبه وارداتی را <br>قرنطینه ?ند، براى آن مش?لی ایجاد نخواهد شد. <br>بصیرى ، با بیان این?ه وزارت جهاد ?شاورزى نتوانسته پنبه موردنیاز صنعت <br>نساجی را به طور ?امل تامین ?ند و واردات آن را هم از?? ?شور ممنوع <br>?رده ، این پرسش را مطرح ساخت ?ه پس صنایع نساجی باید نیازهاى خود را از <br>?جا تامین ?نند؟ <br>وى ادامه داد : از ابتداى سال جارى تا?نون تنها دو هزار تن پنبه و آن <br>هم به وسیله ی? واحد نساجی وارد ایران شده است ?ه ادامه این روند واحدهاى <br>نساجی ایران را با ?مبود جدى پنبه مورد نیاز مواجه خواهد ?رد. <br>به گفته بصیرى ، ا?نون تعدادى از ?ارخانه ها به دلیل نداشتن پنبه ، <br>تولیدشان به حداقل رسیده و یا فعالیت خود را متوقف ?رده اند. <br>
      &nbsp;

      عرضه در بورس فلزات حالت انحصار به خود گرفته است

      عرضه در بورس فلزات حالت انحصار به خود گرفته است

      <strong>ناظر و سرپرست تالار معاملات بورس فلزات گفت : محدود بودن عرضه ?نندگان محصولات فلزى در این بورس ، حالت انحصار براى آنها ایجاد ?رده است . <br>"غلامعباس زنگی آبادى " روز دوشنبه در گفت و گو با "ایرنا" افزود : بورس فلزات تهران سعی دارد تا با افزایش عرضه ?نندگان محصولات فلزى در این بازار، قیمتهاى واقعی را ?شف ?ند. <br>وى گفت : بورس فلزات علاوه بر ایجاد انسجام بین معامله گران محصولات فلزى می تواند در تش?یل فضاى مطمئن براى تولید?نندگان نقش ایفا ?ند. زنگی آبادى اظهار امیدوارى ?رد، بورس فلزات تهران در بلندمدت با <br>افزایش عرضه و متقاضی روبرو شود. به گفته وى ، زمانی ?ه عرضه و تقاضا در بورس فلزات به حالت تعادل برسد،استاندارد ?الاهاى عرضه شده نیز ی?سان خواهد شد. <br>زنگی ، با اشاره به این?ه ?? درصد عرضه ?نندگان محصولات فلزى به این بورس دولتی هستند، گفت : عدم وجود رقابت و تعادل عرضه و تقاضا در این بازار از جمله مش?لاتی است ?ه از عرضه محصولات دولتی به بورس فلزات ناشی می شود. <br>به اعتقاد وى ، تجار باید با تعرفه هاى مناسب ?الاهاى مربوط به این بازاررا وارد ?شور ?نند تا بورس فلزات رقابتی سالم و سازنده جهت ایجاد شفافیت در قیمتها را شاهد باشد</strong>.

      با دقت نظر در جزییات فنی ال-90 باید از تولد پیکانی دیگر جلوگیری کرد

      با دقت نظر در جزییات فنی ال-90 باید از تولد پیکانی دیگر جلوگیری کرد

      &nbsp;با دقت نظر در جزییات فنی خودروی ال-90 و چگونگی ادامه قرارداد با رنو باید از تولد پیکانی دیگر جلوگیری کرد.» <br>دکتر اوستا گودرزی، استاد و عضو هیات علمی دانشکده‌ی خودرو دانشگاه علم و صنعت، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودروی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:« قرارداد خودروی ال-90 از نظر اقتصادی و اتصال ایران به زنجیره‌ی جهانی خودرو مناسب ارزیابی می‌شود؛ ولی شبهات فنی در این قرارداد وجود دارد که بهتر است هر چه زودتر با کمک اساتید دانشگاه برطرف شود.» <br>وی با بیان این مطلب که پلات فورم خودروی ال-90 بسیار شبیه پلات فورم خودروی “نیسان میکرا” که در سال 1999 تولید شده می باشد، ادامه داد:« این خودرو در سال2010 به 80 درصد تولید داخلی می‌رسد و تولید آن احتمالا تا سال 2015 نیز ادامه خواهد داشت و این به معنی آن است که با گذشت 16 سال از تکنولوژی روز در صورت توجه نکردن به این مساله که رنو باید تکنولوژی روز خود را در محصولات تولیدی ایران پیاده کند، پیکانی دیگر متولد خواهد شد. » <br>وی گفت:« در همکاری استراتژیک رومانی و رنو هر چند سال یکبار محصول تولیدی در رومانی به روز می‌شود که اگر دیر نشده باشد این مورد نیز باید در قرارداد مورد توجه قرار گیرد.» <br>وی تاکید کرد:« قرارداد با رنو باید استراتژی محور باشد نه محصول محور، باید رنو ملزم شود که روند تکنولوژی روز خودرو را در اختیارایران نیز قرار دهد.» <br>وی تصریح کرد:« این نکته مثبت است که تیم پروژه ال-90 به نوع موتور و قدرت آن توجه کرده‌اند. البته باید توجه کرد جزئیات فنی به دو گروه تقسیم می‌شود. مشخصات فنی تجاری که قدرت موتور نیز جزء آن است و مشخصات اختصاصی فنی، و جامعه‌ی دانشگاهی به علت ملی بودن قرارداد این سوال را دارد که آیا به جزییات فنی اختصاصی پروژه نیز توجه شده است تا شاهد پیکان دیگری نباشیم؟» <br>وی ادامه داد:« این جزییات شامل استاندارد ایمنی تصادفات، صدا، میزان کیفیت هندلینگ خودرو و ... است که باید با گروه قوی مشاور در بستن این قراردادها همکاری کرد.» <br>وی خاطر نشان کرد:« دانشکده خودرو علم و صنعت با داشتن متخصص‌ترین افراد دانشگاهی در زمینه خودرو در سطح خاورمیانه تاکنون در مورد این طرح مورد سوال قرار گرفته نشده و برای بهبود طرح و بهینه شدن آن باید جزییات فنی طرح در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.» <br>وی توجیه شرکت رنو برای طرح ال-90 را بازار وسیع ایران دانست و گفت:« به احتمال زیاد هدف اصلی رنو صادرات خودرو از طریق ایران نیست، البته زنجیره قطعه سازان و خودروسازان ایران در صورت وصل به زنجیره جهانی ، رشد قابل توجه خواهد کرد. شرکت رنو نیز هم اکنون در حال ارزیابی قطعه سازان ایرانی برای انتقال دانش فنی بوده و به طور قطع ساخت قطعات خودرو در ایران به دلیل نیروی کار ارزان و حذف هزینه حمل قطعات بسیار اقتصادی است.» <br>لازم به ذکر است به غیر از قرارداد مادر که امضا شده است هنور 28 قرار داد که مشخصات فنی طرح را در بر می‌گیرد امضا نشده است. <br>

      تعرفه60 درصدی مانع خرید کاشی و سرامیک ایران در سایرکشورها شده است

      تعرفه60 درصدی مانع خرید کاشی و سرامیک ایران در سایرکشورها شده است

      میزان تولید کاشی و سرامیک تا پایان امسال به حدود ‌160 میلیون متر مربع خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ‌50 میلیون متر مربع مازاد تولید این محصولات را در کشور داشته باشیم.»<br>فضل‌الله حمیدیا، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان سرامیک ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت:« در سال گذشته حدود ‌107 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کشور تولید شد و به دلیل پایین بودن قیمت محصولات ایرانی در بازارهای جهانی و بالا بودن قیمت تمام شده آن، حدود ‌15 میلیون متر مربع مازاد تولید داشتیم.»<br>وی با بیان اینکه مازاد تولید کاشی و سرامیک در جهان سالانه حدود ‌400 میلیون متر مربع است اظهارداشت:<br>« متوسط قیمت صادرات کاشی و سرامیک ایران طی دو سال گذشته حدود ‌7/2 دلار بر متر مربع بوده است که تقریبا معادل قیمت تمام شده این محصول است و این در حالی است که متوسط قیمت صادرات کاشی و سرامیک کشورهای ایتالیا و اسپانیا بین ‌8 تا ‌9 دلار بر متر مربع و چین و اندونزی حدود ‌5/2 دلار بر متر مربع است.»<br>حمیدیا میزان واردات کاشی و سرامیک در سال گذشته حدود دو میلیون و ‌500 هزار متر مربع اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان امسال به ‌4 میلیون متر مربع خواهد رسید گفت:« میزان تولید کاشی و سرامیک در هفت ماه اول امسال حدود ‌85 میلیون متر مربع گزارش شده که ارزش ‌40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.»<br>وی میزان کاشی و سرامیک مصرفی در سال گذشته را ‌90 میلیون متر مربع عنوان کرد و گفت:« پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده میزان تولیدات به ‌300 میلیون متر مربع برسد که به دلیل وجود موانع صادراتی، آمار مازاد تولید افزایش خواهد یافت.»<br>حمیدیا با اشاره به اینکه تعرفه خرید کاشی و سرامیک از کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی بین ‌5 تا ‌20 درصد و از کشورهای غیر عضو این سازمان ‌60 درصد است، گفت:« تعرفه ‌60 درصدی مانع خرید کاشی و سرامیک ایران توسط کشورهای دیگر شده و همین امر مازاد تولید را به همراه داشته است.»<br>وی با بیان اینکه در حال حاضر تعرفه واردات کاشی و سرامیک به ایران ‌90 درصد است،اظهار داشت:« وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی قصد دارند این تعرفه را به صورت پلکانی در طول ‌4 سال به حدود ‌20 درصد برسانند که این امر باعث ضرر تولیدکنندگان خواهد شد و انجمن تولیدکنندگان سرامیک ایران نیز با آن مخالف است.»<br>

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 239,893,371
تعداد بازدید امروز : 39,663
تعداد بازدید دیروز : 64,948
تعداد بازدید هفته : 220,433
تعداد بازدید این ماه : 1,423,766
آخرین به روزرسانی : 1399/07/29 15:26

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.