• سرفصل اخبار
    • پربازدیدترین اخبار
    •  
    • فهرست اخبار
      از افزایش 25 درصدی تولید در سال جاری خبردادقیمت خودرو سال 83 افزایش نمی‌‏یابد

      از افزایش 25 درصدی تولید در سال جاری خبردادقیمت خودرو سال 83 افزایش نمی‌‏یابد

      <font color=#0000ff><strong>مشتری مداری,توسعه بازار خودرو و صادرات از مهمترین اولویت‌‏های ایران خودرو در سال جاری خواهد بود.<br></strong></font><font color=#000000><strong>به گزارش خبرنگار ایلنا,دکتر منوچهر منطقی,مدیرعامل ایران خودرو , در مراسم آغاز به کار این شرکت در سال جدید با بیان این مطلب گفت:ایران خودرو با تدوین منشور حقوق مشتری و اعلام آن به مراکز پذیرش مشتری در سراسر کشور در ارایه خدمات به مشتریان تحول ایجاد خواهد کرد.وی همچنین تصریح کرد:این شرکت باید با ارتقای کیفیت تولیدات خود شرایطی ایجاد کند که مشتریان تنها برای خدمات عادی به مراکز خدمات پس از فروش مراجعه نمایند.دکترمنطقی,محدودیت بازار داخلی,منابع مالی گران و هزینه تمام شده بالا را از مشکلات صنعت خودروسازی کشور اعلام کرد و اظهارداشت:با توجه به مزیت‌‏های شرکت ایران خودرو باید سهم مناسبی در بازار کشورهای منطقه و خاورمیانه در بخش خودروهای سواری,اتوبوس و تامین قطعات داشته باشد.مدیرعامل ایران خودرو,کاهش قیمت خودرو را از دیگر سیاست‌‏های این شرکت در سال 83 اعلام کرد,گفت: به رغم تورم موجود در کشور در سال 83 افزایش قیمت نخواهیم داشت و با عرضه محصولات متنوع برای تمامی اقشار جامعه قیمت خودروها در بازار تعیین خواهد شد.وی,آینده سهام ایران خودرو در بورس را روشن توصیف کرد و افزود:ارزش سهام ایران خودرو بسیار بالاتر از ارزش اسمی آن بر روی تابلوی بورس است.دکتر منطقی,با اشاره به رشد 66 درصدی تولیدات ایران خودرو دیزل اظهارداشت: در تلاشیم تا این شرکت در بخش خودروهای کاری حرف اول را بزند.وی,درخصوص میزان تولیدات ایران خودرو در سال جاری گفت:حداقل تولید در سال 83،‌‏605 هزار دستگاه خودرو خواهد بود و از نظر کیفیت نیز 20 تا 25 درصد افزایش خواهیم داشت.مدیرعامل شرکت ایران خودرو,با اشاره به دستاوردهای سال 82 اظهار داشت:این شرکت به تمام اهداف پیش بینی شده خود در زمینه تولید450 هزار دستگاه و رشد 50 درصدی در آمد نسبت به سال 81 دست یافته است.وی,افتتاح بزرگترین کارگاه رنگ خاورمیانه,مونتاژ موتور سیلندر و سرسیلندر را از دیگر دستاوردهای این شرکت اعلام کرد و گفت:انعقاد قرارداد برای تولید خودروی سمند در کشور سوریه که از سال 84 محصولات آن وارد بازار خواهد شد,از دیگر موفقیت‌‏های ایران خودرو در سال 82 بود.وی همچنین تصریح کرد:اتمام طراحی و تولید سه محصول در خانواده‌‏های سمند،پارس و پژو 405 از دیگر دستاوردهای ایران خودرو است,که در اردیبهشت ماه جاری وارد بازار خواهد شد.</strong><br></font>

      بیش از 20 هزار دستگاه موتور در شرکت موتورسازان تبریز تولید شد

      بیش از 20 هزار دستگاه موتور در شرکت موتورسازان تبریز تولید شد

      « در سال 82، 20 هزار و 300 دستگاه انواع موتور در شرکت موتورسازان تبریز تولید شد.»به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس مجید زرین‌قلم ـ قائم مقام این شرکت ـ افزود:« 52 نوع موتور تولیدی این شرکت در کارخانه‌های لیفتراک‌سازی سهند، سایپا دیزل، کمباین‌سازی اراک، کمپرسورسازی تبریز و هپکو اراک به مصرف می‌رسد.»وی مشتریان خارجی این شرکت را کشورهای یمن، لیبی، سودان، سوریه، ترکیه و انگلستان اعلام کرد.زرین‌قلم از مجتمع تراکتور‌سازی ایران به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده تولیدات شرکت موتورسازان یاد کرد و گفت:« ‌روزانه 100 دستگاه موتور تراکتور شامل 80 دستگاه موتور چهارسیلندر برای تراکتورهای سبک و 20 دستگاه موتور شش سیلندر برای تراکتورهای سنگین به این شرکت تحویل داده می‌شود.»وی تولید اختصاصی موتور اتوبوس‌های بین‌شهری، ساخت کارخانه‌ شهاب‌خودرو و تولید پمپ و ژنراتورهای چهار و شش سیلندر برای مصارف خصوصی را از جمله دیگر محصولات شرکت موتورسازان برشمرد.

      محققان ایرانی به فرایند بهینه استخراج «کیتین» از پوسته میگو دست یافتند

      محققان ایرانی به فرایند بهینه استخراج «کیتین» از پوسته میگو دست یافتند

      یک دانشجوی کارشناسی نساجی دانشگاه گیلان در تحقیقات پایان‌نامه خود موفق به بهینه‌سازی فرایند استخراج «کیتین» از پوسته میگو و تبدیل آن به «کیتوسان» شد.به گزارش سرویس پایان‌نامه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، لیلا میوه دانشجوی رشته مهندسی نساجی (گرایش شیمی نساجی) دانشگاه گیلان که در تحقیقات پروژه کارشناسی خود موفق به اجرای این طرح شده، در بخشی از پایان‌نامه خود با اشاره به اهمیت جایگزینی پلیمرهای سنتزی با ترکیباتی که از قابلیت تجزیه بیولوژیکی و بازگشت مجدد به طبیعت برخوردارند، آورده است: «کیتین» و مشتق دی استیله آن ( کیتوسان) به علت داشتن خواصی نظیر سمیت کم، سازگاری زیستی، قابلیت تجزیه بیولوژیکی، خواص ضد میکروب، قابلیت اصلاح شیمیایی و خواص بیوچسبندگی و رئولوژیکی در زمینه‌های متعدد از جمله تصفیه فاضلابهای شهری و صنعتی به عنوان جاذب رنگ، ذرات فلزی، پروتئین و مولکول‌های سنگین نفتی کاربرد دارند.این ترکیبات همچنین در صنایع پزشکی و بهداشتی به عنوان باندهای قابل تنفس، مواد پیوند دهنده استخوان و ستون فقرات و عامل ترمیم سلولها و بهبود زخم و نیز در ساخت داروهای ضد انعقاد خون و ضد سرطان بکار می‌روند.«کیتین» و «کیتوسان» در صنایع غذایی به عنوان افزودنیهای خوراکی و در صنایع نساجی برای پوشش دهی نپ‌ها در پارچه‌های پنبه‌ای، افزایش جذب رطوبت کالا و پوشش‌دهی پنبه و پشم که سبب بهبود خواصی نظیر اصطکاک، جذب رطوبت و رنگ پذیری می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند.در بخش دیگری از این پایان نامه آمده است: منبع عمده «کیتین»، پوسته سخت پوستانی نظیر میگو است و کیتین طی عملیات کانی زدایی و پروتیین زدایی از پوسته‌ها استخراج می‌شود. روش‌های زیادی برای استخراج کیتین‌ پیشنهاد شده است که اساس اکثر آنها بر کانی زدایی با یک اسید و پروتیین زدایی با یک قلیا استوار است. تفاوت این روش‌ها در غلظت مواد کاربردی، زمان و دما بوده و سیر تحولی آن‌ها بیانگر بهبود فرایند از نظر اقتصادی و شرایط اعمال شده بر فرایند است.پژوهشگر در ادامه این پایان نامه به معرفی پلیمرهای طبیعی کیتین و کیتوسان و حلالهای آنها پرداخته و همچنین روشهای مختلفی را که برای جداسازی مواد رنگی آستاس و لیوتین از کیتین معرفی کرده است. در بخش دیگری از این پایان‌نامه آمده است: اسید هیدروکلریک معمول ترین واکنشگری است که در مقیاس آزمایشگاهی برای کانی زدایی مصرف می‌شود اما به علت گرانی در مقیاس تجاری سودآور نیست؛ همچنین، حجم وسیعی از محلول کلسیم کلراید تولید می‌کند که چون یک اسید قوی است باعث هیدرولیز زنجیرهای کیتین و کاهش وزن مولکولی آن می‌شود. از طرف دیگر عملکرد طولانی مدت این واکنشگر، علاوه بر دشواری کنترل شرایط و ثابت نگه‌داشتن آن ممکن است بر محلول اثر تخریبی داشته باشد. در این پروژه با انجام آزمایشهای مختلف نظیر طیف سنجی ir، تست خاکستر و حلالیت فرایندهای مختلف پروتیین زدایی و کانی زدایی و تبدیل کیتین به کیتوسان بررسی شده و با مقایسه نمونه‌ها و انتخاب بهترین نمونه اندازه گیری شده، در راستای دستیابی به یک روش بهینه در استخراج کیتین تلاش شده است. گفتنی است، این پایان‌نامه کارشناسی با راهنمایی دکتر بابک نوروزی و مهندس کامران محفوظی، اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان اجرا شده استمی‌باشند.<br>

      بـازار خـودروی ایـران بـایـد رقـابـتـی شـود

      بـازار خـودروی ایـران بـایـد رقـابـتـی شـود

      &nbsp;برای بهتر اجرا شدن طرح ال-90 توسط طرف فرانسوی، باید بازار خودروی ایران را رقابتی کرد.دکترمدرس رضوی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد و استاد گروه مهندسی خودرو دانشکده فنی مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودرو ایسنا افزود: برای این که شرکت رنوفرانسه طرح ال-90 را در ایران طبق مفاد قرارداد به بهترین نحو اجرا کند، باید بازار خودروی ایران را با تولید با کیفیت و واردات با تعرفه مناسب رقابتی کرد و به دلیل اینکه فرانسویان سهم مدیریتی در تولید خودروی ال-90 دارند به نظر می رسد با رقابتی شدن بازار خودروی ایران طرح به بهترین نحو اجرا ‌شود و تولید این خودرو نیز مطابق تکنولوژی و استانداردها انجام گیرد. استاد گروه مهندسی خودرو دانشکده فنی شهید منتظری مشهد افزود: به نظر می رسد برای تولید اقتصادی کالایی مانند خودرو باید این کالا در تیراژ بالا تولید شود. البته تولید 500 هزار تایی این خودرو از نظر اقتصادی و فنی مناسب است؛ ولی باید به صورت کلی به این مساله نگاه شود که با این وضعیت ترافیک و جاده‌های کشور،باید به فکر صادرات اتومبیل و خروج خودروهای فرسوده بود. وی ادامه داد: یکی دیگر از ابهامات طرح نیز این است که با این تولید یک میلیون دستگاه در سال آیا می‌توان سالانه 400 هزار دستگاه ال-90 جذب بازار داخل شود. باید توجه داشت سالهای آینده سال افزایش عرضه نسبت به تقاضا و بحران فروش خودرو است. وی این طرح را در مجموع مناسب ارزیابی کرد و گفت: مدیریت فرانسوی طرح می تواند سبب افزایش دانش مدیریت داخل و به بهترین شیوه انجام شدن طرح ‌شود، ولی باید به وسیله بوجود آوردن رقابت سبب فعال نگاه داشتن این گروه در ایران شد و باید دانست که این قرار ممکن است در آینده به دلایلی از جمله تغییر سال به سال وضعیت اقتصاد و صنعت جهانی تغییراتی کند.» وی گفت: آنچه سبب شده مدیریت فرانسوی رنو به این صورت وارد بازار ایران شود، گرفتن بازار ایران است و نه تنها سود این طرح.وی در پاسخ به این سئوال که انتقال دانش فنی در این طرح را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: انتقال دانش فنی مناسب است؛ ولی آیا آنچه را که ما به عنوان دانش فنی می‌خواهیم به صورت کامل در اختیار ما قرار می‌دهند؟ روش شرکتهای بزرگ همیشه محتاج نگاه داشتن شرکتهای کوچکتر به بعضی از علوم و دانشهای فنی است. وی ادامه داد: باید در کنار طرح ال-90 و طرحهای مشابه آن که ایران را به زنجیره جهانی خودرو وصل می‌کند به دنبال پروژه‌هایی مانند سمند و طراحی داخلی نیز بود و انجام این طرح‌ها در کنار هم با نسبت مناسب و مطالعه‌شده سبب رقابتی‌تر شدن بازار و به نحو مناسب اجرا شدن هر کدام از این پروژه‌ها خواهد شد. وی گفت: این خودرو اگر جایگزین پیکان شود به دلیل آلایندگی بسیار کم و مصرف سوخت مناسب سبب کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت می‌شود.وی موتور این خودرو را از نظر قدرت و ضریب تراکم مناسب برای گازسوز شدن عنوان کرد و گفت: ایران مزیت استفاده از گاز طبیعی به دلایل اقتصادی و زیست محیطی را دارد و این طرح از این نظر مناسب ارزیابی می‌شود

      طرح ال-90 برای150 هزار نفر اشتغال‌زایی می‌کند

      طرح ال-90 برای150 هزار نفر اشتغال‌زایی می‌کند

      <strong>« در طرح خودروی ال-90، 150 هزار نفر اشتغالزایی در واحدهای خودروسازی، قطعه سازی و مهندسی ایجاد می‌شود.»</strong><strong><font color=#800040>مهندس علیمراد لو، رییس هیات مدیره شرکت رنو پارس ، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودرو ایسنا </font>افزود:« در طرح ال-90 حدود 140 هزار نفر در بخش قطعه سازی اشتغال ایجاد خواهد شد و 15 هزار نفر نیز در شرکت خودروسازی وابسته به رنو پارس و ایران خودرو- سایپا مشغول به کار می‌شوند. حدود 600 نفر نیز در بخشهای مهندسی رنو پارس مشغول به فعالیت می‌شوند.» </strong>وی گفت: در گام اول قطعات بدنه، بلوکه موتور و تزئینات داخلی در ایران ساخته می‌شود و در پایان طرح موتور و سیستم انتقال قدرت و شاسی به طور کامل ساخت داخل می‌شود. وی ادامه داد: این طرح با همکاری ساپکو و سازه گستر به صورت تیمی انجام خواهد شد و شرکت ساپکو و سازه‌گستر در جذب نیرو و بعضی از فعالیت‌های مهندسی با رنو پارس در این طرح همکاری می‌کنند. وی وظیفه شرکت رنو پارس را طراحی قالب و ساخت قالب، سرمایه‌گذاری برای ابزار مخصوص، ایجاد خطوط مونتاژ و کارهای مهندسی طرح و همچنین راه‌اندازی خودروسازی نیوکو دانست. مهندس علیمراد لو ادامه داد: رنو پارس در کارهای مهندسی و کیفیت، بازاریابی و خدمات پس از فروش ال-90 نیز فعالیت انجام می‌دهد.گروههای مهندسی رنو پارس برای تولید و انتقال دانش فنی و ساخت قطعات این خودرو در ایران شامل یک گروه مهندسی موتور و سیستم انتقال قدرت و دوگروه در بخش گروه مهندسی خودرو برای تولید و ایجاد خطوط مونتاژ این خودرو خواهد بود. وی تاکید کرد: این طرح به هیچ وجه تامین ckd از خارج نیست، بلکه قطعات توسط رنو پارس از داخل و خارج تهیه و به خودروسازی‌ها تحویل داده می‌شود. وی گفت: در ساخت بدنه هم از بدنه سازی‌هایی مانند سایپاپرس برای تولید بدنه استفاده می‌کنیم بدنه در کارخانه‌های قطعه‌سازی در ایران تولید و برای مونتاژ نهایی و اتصال به هم به کارخانجات ارسال می‌شود، البته بسیاری از بدنه‌سازی‌ها باید توسعه یابند. وی به خبرنگار ایسنا گفت: برای تولید موتور یا باید یکی از قطعه‌سازی‌ها را گسترش دهیم یا به احتمال زیاد یک موتور سازی در ایران ایجاد کنیم. در گام اول بلوکه سیلندر موتور این خودرو در ایران تولید می‌شود. گیربکس این خودرو نیز که به تدریج به طور کامل در ایران ساخته می‌شود احتمالا با توسعه یکی از گیربکس‌سازی‌ها تولید می‌شود. وی درباره تهیه قطعات و انجام کارهای مهندسی قطعه‌سازی در رنو پارس گفت: تیم‌ها مهندسی در رنو پارس در حال شکل‌گیری است و سیستم تامین قطعه کاملا متفاوت از سیستم سابق در ایران خواهد بود. وی تاکید کرد: در این طرح شرایط سختی بر قطعه‌سازان حاکم خواهد بود و تنها قطعه‌سازی در این طرح از آنها استفاده می‌شود که قطعه را به موقع تحویل دهند و براساس استاندارد کیفیت و قیمت که شرکت رنو فرانسه می خواهد تولید قطعه کند. وی این طرح را برای توسعه قطعه‌سازی در کشور مناسب دانست و گفت: تولید مناسب و تکنولوژی تولید قطعات با کیفیت مناسب و براساس علم روز در این طرح به قطعه‌سازان انتقال می‌یابد و بسیاری از قطعه‌سازان ایران وصل به زنجیره قطعه‌سازی رنو شده و از مجموع کل قطعات تولیدی در ایران 30 درصد صادر می‌شود. وی ادامه داد: قبل از امضای قرارداد تشکیل رنو پارس شایعه شده بود که طرح ال-90 شکست می‌خورد و به این دلیل قطعه سازان اروپایی منتظر امضای طرح بودند و بعد از امضای تشکیل رنو پارس بسیاری برای همکاری با شرکت رنو پارس و انتقال تکنولوژی به قطعه‌سازان داخلی ابراز تمایل و آمادگی خود را اعلام کردند. وی در خصوص بحث طراحی و انتقال دانش طراحی خودرو نیز گفت: در پروژه x90 طراحی مشترکی انجام می‌شود که یکی از این طرحها را می توان طراحی وانت ال-90 دانست و برای نسل‌های بعدی خودروی ال-90 نیز کارهای طراحی مشترک بین ایران و رنو انجام می‌گیرد. رییس هیات مدیره شرکت رنو پارس ادامه داد: طراحی براساس استانداردهای رنو و براساس همکاری با مرکز تکنولوژی رنو و مرکز تحقیقات ایران خودرو سایپا انجام می‌شود. وی گفت: بعد از تاسیس شرکت رنو پارس که تا خرداد باید انجام شود کارهای شدیدی برای ساخت رنو در ایران انجام خواهد شد. وی در توضیح موتور این خودرو نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این موتور به تازگی در شرکت رنو طراحی شده و توان بالایی در حجم 1600 حدود 110 اسب قدرت دارد که توسط مرکز تکنولوژی رنو دوگانه سوخت پایه بنزین می‌شود که به طور جداگانه می‌تواند از گاز و بنزین استفاده کند.استاندادر آلودگی این موتور یورو 3 است و تا یورو 4 نیز قابل افزایش است. وی در خصوص صادرات نیز گفت: محصول تولیدی خودرو در ایران به 20 کشور به طور قطع صادر می‌شود و 5 کشور نیز در دست مطالعه است.

      ملاقات وزیر صنایع ایران و عربستان در تهران

      ملاقات وزیر صنایع ایران و عربستان در تهران

      <p>وزیر صنایع و بازرگانی عربستان سعودی به همراه هیاتی از جمله سفیر پادشاه عربستان، یکی از تجار این کشور،&nbsp; معاون وزیر بازرگانی و صنایع و یکی از صنعتگران عربستان در محل ساختمان شماره یک وزارت صنایع و معادن با آقای مهندس جهانگیری دیدار و گفت‌وگو کردند.مهندس جهانگیری در ابتدا اظهار داشت:&nbsp; روابط سیاسی و فرهنگی خوبی&nbsp; بین دو کشور وجود دارد و می‌بایست قدم‌های خوبی برای توسعه روابط برداشته شود و با تبادل تجربیات صنعتی در رشته‌های مختلف صنعتی می‌توان به توسعه این روابط همت گماشت.وزیر صنایع و معادن کشورمان در ادامه افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در صنایع خودروسازی، فلزی، نساجی و غذایی علاوه بر رفع نیازهای داخلی کشور مبادرت به صادرات این اقلام به سایر کشورها نیز می‌نماید.به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن تصریح کرد:&nbsp; حدود 750 هزار خودرو در کشور تولید می‌شود که قمست عمده‌ای از خودروسازان به ویژه قطعه‌سازان متعلق به بخش خصوصی می‌باشند و علاوه بر خودروی سواری&nbsp; کامیون، اتوبوس و تراکتور بیش از ظرفیت تولید می‌شود و هم اکنون کار جدی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها در کشور در شرف انجام است.جهانگیری گفت: ظرفیت تولید فولاد کشور در سال 82 حدود 10 میلیون تن می‌باشد که عمدتا در بخش‌های دولتی بوده همچنین در زمینه مس، آلومینیوم، تجهیزات مهندسی و ساخت کارخانجات به ویژه در صنعت نفت و گاز تجربیات خوبی حاصل شده است و مهندسین ایرانی قادرند کارخانجات فولاد و سیمان احداث نمایند.جهانگیری افزود: ما به سرمایه‌گذاران کشور شما این اطمینان را می‌دهیم که در زمینه پتروشیمی&nbsp; می‌توانند به راحتی سرمایه‌گذاری کنند و برای صنایع پایین‌دستی این رشته صنعتی&nbsp; برنامه‌هایی را طراحی&nbsp; کرده‌ایم و یکسری&nbsp; حمایت‌هایی در این راستا&nbsp; از جمله تعدیل&nbsp; نظام مالیاتی از 65 درصد به 25 درصد، تشویق صنعتگران داخلی برای همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی، استفاده&nbsp; از وام‌های حساب ذخیره ارزی و .. صورت می‌پذیرد و می‌بایست در رفع مشکلاتی همچون:&nbsp; بوروکراسی و موانع موجود در گسترش&nbsp; بازارها اقدامات مشترکی&nbsp; انجام پذیرد.وزیر صنایع و معادن کشورمان تصریح کرد:&nbsp; در مورد گسترش سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهای منطقه می‌توان به مواردی همچون احداث کارخانه شیشه در سوریه،&nbsp; احداث کارخانه‌ فولاد در کویت&nbsp; و .... اشاره نمود و می‌بایست در ایجاد بازار منطقه‌ای آزاد به صورت مشترک و به دست گرفتن آن توسط خودمان تلاش مضاعفی کرد.آقای جهانگیری در پایان این دیدار&nbsp; اظهار داشت: برای بازسازی&nbsp; و سرمایه‌گذاری در کشور عراق می‌بایست&nbsp; مشترکا وارد عمل شده و با اطمینان قدم‌های اساسی&nbsp; برداشت.وزیر بازرگانی و صنایع عربستان سعودی اظهار داشت:&nbsp; در سایر کشورهای دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی برای ایجادصنعت پتروشیمی وجود دارد.<br><br>
      <p>&nbsp;<br><br>
      <p>&nbsp;

      از واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی استقبال می کنیم

      از واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی استقبال می کنیم

      واگذاری سهام شرکت ایران خودرو به بخش خصوصی باعث رشد کمی و کیفی هر چه بیشتر این صنعت خواهد شد.منوچهر منطقی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفت وگو با خبرگزاری موج، با بیان این مطلب گفت: خصوصی سازی باعث رشد و ارتقاء بخش های مختلف اقتصادی کشور می شود و واگذاری شرکت های بزرگ خودروسازی نیز از این امر استثنا نیستند.وی ضمن مطلوب ارزیابی کردن واگذاری سهام این شرکت به بخش خصوصی به منظور افزایش سطح کیفی و کمی خودروسازی در کشور، اظهار داشت: چنانچه متقاضی برای خرید سهام شرکت ایران خودرو به صورت یکجا اعلام آمادگی کند، این شرکت آماده آن است که سهام این شرکت را به صورت یکجا به فروش برساند.وی همچنین درباره سیاست های اصلی این شرکت در سال ?? به ایسنا گفت: بالابردن کیفیت و تنوع در مدل ها، مدنظر شرکت بوده و درنظر داریم اواخر سال جاری با معرفی سه مدل جدید و عرضه آن در اوایل سال آینده در راستای تنوع بخشیدن در عرصه محصولات گام برداریم.وی همچنین درخصوص تولید ال-?? و عرضه آن در بازار گفت: تعقیب کارهای این قرارداد برعهده سازمان گسترش و نوسازی است.منطقی سیاست ایران خودرو در سال ?? را تولید یک یا دو محصول جدید دانست و گفت: علاوه بر عرضه این محصولات در سال ?? نیز به معرفی محصولات جدید خواهیم پرداخت.

      نانو پودرهای فلزی و سرامیکی تولید شد

      نانو پودرهای فلزی و سرامیکی تولید شد

      طرح تولید نانو پودرهای فلزی و سرامیکی به روش چگالش فاز گاز، برای نخستین بار در کشور، در دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف انجام شد. به گزارش ایسنا، این طرح با همکاری مشترک این دانشکده و مرکز صنایع نوین وزارت صنایع و معادن در مدت 2 سال به سرپرستی دکتر عبدالرضا سیم چی و با همکاری مهندس احمدی و مهندس مهدوی انجام شده است.در این طرح، یک دستگاه نیمه صنعتی طراحی و ساخته شده است که توسط آن می‌توان از طریق تبخیر ماده خالص و با ترکیب مواد مختلف تحت اتمسفر حفاظت شده، نانو پودرهایی با توزیع یکنواخت تولید کرد. ظرفیت تولید این دستگاه در حدود 1 کیلوگرم نانو پودر در روز است که اندازه ذرات تولیدی بسته به شرایط تولید در محدوده 2 تا 50 نانو متر می‌باشد.<br>
      &nbsp;<br>
      &nbsp;

      ایران و مصر در بخش پتروشیمی سرمایه گذاری می کنند

      ایران و مصر در بخش پتروشیمی سرمایه گذاری می کنند

      ایران و مصر علیرغم فقدان روابط سیاسی دوجانبه، در بخش پتروشیمی یکدیگر سرمایه گذاری دوجانبه انجام می دهند.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس، بیژن زنگنه در حاشیه همایش کشورهای صادرکننده گاز در قاهره تاکید کرد:&nbsp; دو کشور ایران و مصر می توانند روابط خود را مخصوصا در بخش پتروشیمی توسعه بخشند.وی افزود: ما می توانیم در مصر سرمایه گذاری کنیم و مصر نیز برای سرمایه گذاری در برخی از بخشهای اقتصادی در ایران اعلام آمادگی کرده است که این مسئله برای ما بسیار خوشایند است.بنابراین گزارش، ایران و مصر دو کشور غنی در حوزه گاز هستند و این محصول یکی از مواد خام اصلی در توسعه بخش پتروشیمی به حساب می آید.<br>
      <br>

      فولاد خوزستان رکورد تولید ماهیانه خود را شکست

      فولاد خوزستان رکورد تولید ماهیانه خود را شکست

      شرکت فولاد خوزستان با تولید 181 هزار و 33 تن در بهمن ماه امسال به بالاترین رکورد ماهیانه خود دست یافت. به گزارش خبرگزاری فارس، رکورد قبلی تولید محصولات این شرکت که در آبان ماه امسال به دست آمد به میزان 165 هزار و 429 تن بود که در مقایسه با تولید بهمن ماه امسال معادل 4/9 درصد پیشرفت حاصل شده است. بنا بر این گزارش، در پایان 11 ماه تولید فولاد خوزستان، صنعتگران این کارخانه توانسته‌اند به عدد 1 میلیون و 749 هزار و 739 تن دست یابند که دستیابی به این رقم نشان می‌دهد که شرکت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 14 درصد رشد داشته است و چنین رقمی از حیث دیگر مبین رشدی معادل 6/3 درصد نسبت به کل تولید سال 81 است. این گزارش حاکی است، ارسال محصولات شرکت فولاد خوزستان در بهمن ماه امسال نیز که به میزان 180 هزار و 974 تن بوده که نسبت به رکورد قبلی از این بابت معادل 3/6 درصد رشد نشان می‌دهد. <br>
      &nbsp;<br>

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 242,441,425
تعداد بازدید امروز : 53,696
تعداد بازدید دیروز : 59,048
تعداد بازدید هفته : 340,454
تعداد بازدید این ماه : 740,531
آخرین به روزرسانی : 1399/09/13 20:46

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.