• سرفصل اخبار
    • پربازدیدترین اخبار
    •  
    • فهرست اخبار
      امضای قرارداد برای گازسوز کردن 256 هزار خودرو

      امضای قرارداد برای گازسوز کردن 256 هزار خودرو

      مسئولیت اجرایی گازسوز کردن خودروها به عهده سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت است.<br>یک مقام مسئول در سازمان‌ بهینه‌سازی به ایلنا گفت: تاکنون برای گازسوز کردن 256 هزار دستگاه خودرو با شرکت‌های خودروساز داخلی قرارداد امضاء و مبادله شد.<br>وی افزود: بیشترین تعداد این قرارداد در بخش تولید خودروهای گازسوز به عهده ایران خودرو و سایپا است.<br>وی در مورد تأخیر در راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت‌رسانی گازی اظهار داشت: در شهرهای بزرگ تهیه زمین مناسب از بزرگترین مشکلات در این زمینه است که با اقدامات انجام شده تا حدودی این مشکل بر طرف شده است.<br>وی با اشاره به اینکه گاز «cng» کمترین آلایندگی را دارد گفت: تاکنون در 15 شهر کشور جایگاه‌های سوخت رسانی گاز احداث شده و گسترش احداث آنها همچنان در شهرهای دیگر ادامه دارد.<br>
      &nbsp;

      فقط 28 درصد خودروهای برون‌شهری استاندارد هستند

      فقط 28 درصد خودروهای برون‌شهری استاندارد هستند

      تنها 28 درصد خودروهای در حال تردد در جاده‌ها و مسیرهای برون شهری ایران استاندارد هستند.<br>به گزارش قلم سبز ایران ، آمارهای استخراج شده توسط پلیس راه و وزارت راه و ترابری نشان می‌دهد تنها 28 درصد خودروهای در حال تردد در ایران با استانداردهای&nbsp; جهانی همخوانی دارند. به این ترتیب&nbsp; 72 درصد خودروهای در حال تردد در جاده‌ها و مسیرهای برون شهری در کشور فاقد استانداردهای لازم می باشند.<br>بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد عدم استانداردهای لازم سبب شده تا تصادفات در ایران روندی افزایشی داشته و از این لحاظ ایران در مقام نخست جهان قرار دارد.<br>این مقام&nbsp; را ایران سال گذشته با 23 هزار تلفات جانی ناشی از تصادفات به دستاورد و بر اساس شواهد و آمار 6 ماهه نخست امسال رقم مذکور در سال جاری به بیشتر از 26 هزار نفر خواهد رسید. <br>&nbsp;<br>

      در 7 ماهه اول امسال ذوب آهن یک میلیون و 528 هزار تن محصول در بخش نورد تولید کرد

      در 7 ماهه اول امسال ذوب آهن یک میلیون و 528 هزار تن محصول در بخش نورد تولید کرد

      در 7 ماه اول سال جاری در مهندسی نورد ذوب‌ آهن اصفهان یک میلیون و 528 هزار تن محصول کالایی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.<br>مهندس غلامرضا&nbsp; ملکیان مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با بیان مطلب فوق گفت: از این میزان 944 هزار تن تیرآهن و بقیه میلگرد بوده است و پیش‌بینی می‌شود در آبان ماه سال جاری میزان تولید محصولات کالایی&nbsp; به 215 هزار تن افزایش و در کل 8 ماه سال جاری به یک میلیون و 745 هزار تن برسد.<br>مدیر مهندسی نورد افزود: همچنین در 7 ماه اول سال جاری 320 هزار تن شمش وارداتی در مهندسی نورد مصرف شد که عمدتا از کشورهای روسیه، اوکراین و مقدار محدودی نیز از کشورهای&nbsp; اروپایی همچون لهستان وارد شده بود که به طور متوسط در هر ماه 45 هزار تن شمش وارداتی مصرف شده است.<br>مهندس ملکیان با بیان اینکه با توجه به نیاز بازار به تیرآهن در مهندسی نورد این نیاز&nbsp; تحقق یافته است گفت:&nbsp; تیرآهن‌های تولید شده در مهندسی نورد نسبت به کل تولید تا حد امکان افزایش یافته است.<br>مدیر مهندسی نورد در ادامه به تولید محصولات صادراتی اشاره کرد و گفت: در 7 ماه اول سال جاری نیز 68 هزار تن محصول صادراتی&nbsp; در مهندسی&nbsp; نورد تولید که 57 هزار تن آن تیرآهن و بقیه میلگرد بوده است.<br>وی برنامه تولید در مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان&nbsp; در سال 82 را 2 میلیون و 400 هزار تن بیان داشت و گفت: با توجه به روند تولید&nbsp; و ایجاد&nbsp; شرایط مطلوب، امیدواریم به تولید 2 میلیون و 550 هزار تن در پایان سال دست یابیم که با تحقق این میزان تولید،&nbsp; 150 هزار تن افزون بر برنامه، تولید خواهیم داشت.<br>مهندس ملکیان ادامه داد:&nbsp; تعمیرات اساسی در نورد 350 کوره و خط تولید در آبان ماه 82 با موفقیت&nbsp; و با برنامه‌ریزی&nbsp; مطلوب&nbsp; و حمایت مدیریت عالی شرکت انجام شد که این تعمیرات در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به گراف تعیین شده صورت ‌پذیرفت و کارگاه مذکور تولید خود را از سر گرفت.<br>وی انجام اتوماسیون&nbsp; و اصلاح سیستم‌های کنترل کارگاه‌های&nbsp; مختلف از جمله اجرای طرح کنترل مکانیزم‌های کوره با p.l.c که به اتمام رسید و تغییر اتوماسیون قفسه‌های طرح&nbsp; توسعه از روسی به سیستم p.l.c که در جریان است را از موارد بهسازی کارگاه‌های نورد خواند و اظهار امیدواری کرد تا پایان آذر ماه 82 ،راه‌اندازی&nbsp; آزمایشی&nbsp; اتوماسیون&nbsp; قفسه‌های طرح توسعه صورت گیرد. <br>وی گفت: در نورد 500 نیز ادامه اتوماسیون و مانیتورینگ مدارهای فرمان مکانیزم‌های اصلی، توسط کارشناسان بخش انجام می‌شود که بیش از 70 درصد کار&nbsp; انجام شده است.<br>مهندس ملکیان اظهار امیدواری کرد با تأمین شمش با کیفیت مناسب که اقدامات زیادی هم از سوی مدیریت عالی در این زمینه صورت گرفته و تأمین کمبود پرسنل که با توجه به بازنشستگی و محدودیت‌های پزشکی و عدم استخدام نیرو در سال‌های اخیر گریبانگیر کارگاه‌ها بوده است و تاکنون بخشی از آن برطرف شده که برای استقرار روند تولید مطلوب، بسیار حیاتی است بتوانیم تا پایان سال به تولید پیش‌بینی شده دست یابیم.<br>مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت: در سال‌های آتی نیز طرح‌های بهینه‌سازی تجهیزات و مکانیزم‌هایی که مشکل‌دار هستند در مهندسی نورد باید ادامه یابد و این می‌تواند در کمیت و کیفیت تولید بسیار مؤثر و مفید باشد.<br>

      سـرنـوشت مـبـهـم خـودروی اقـشـار کـم درآمـد

      سـرنـوشت مـبـهـم خـودروی اقـشـار کـم درآمـد

      پیکا نام خودرویی است که قرار بود برای اقشار کم درآمد تولید شود و تولید آن به عنوان اولین جایگزین مطرح شده برای پیکان بود؛ اما امکان تولید آن هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. <br>به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ایسنا، دکتر منطقی مدیر عامل ایران خودرو، چندی پیش در این باره گفته بود: <br>&nbsp;در حال بررسی ساخت خودرو پیکا هستیم و تا آخر سال میلادی به یک جمع بندی می‌رسیم جمع بندی نیز شامل انتخاب خودروساز همکار در طرح است.<br>وی ادامه داد: هم اکنون دو مسیر وجود دارد یکی این که در مرکز تحقیق و توسعه کار کنیم که مطالعات طرح شروع شده و دیگری کار با یک خودروساز در زمینه ساخت این خودرو است.<br>وی تاکید کرد: در سال 1384 باید آن را وارد مرحله تولید کنیم و تا پایان دی ماه به جمع بندی نهایی می‌رسیم.<br>البدوی رییس مرکز مطالعات استراتژیک ایران خودرو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفته بود «شرکت ایران خودرو به منظور نفوذ در بازار و کسب حداکثر سهم آن در بخش خودروهای ارزان قیمت، تولید پیکا را هدف گذاری کرده است.پیکا خودرویی است با مالکیت ایرانی که در کلاس خودروهای کوچک و ارزان قیمت و با سلیقه مشتری ایرانی در سال 83 به تولید انبوه خواهد رسید.<br>وی تاکید کرده بود: این خودرو، خودروی اقشار کم درآمد در ایران است.<br>با این وجود خبرهای چند ماه گذشته از ساخت این خودرو نا امید کننده بود.دکتر اسماعیلی،نایب رئیس ایران خودرو، در خصوص مشکلات ساخت این خودرو گفت:«پروژه ساخت انبوه خودروی ارزان قیمت پیکا به علت فشار آمریکا متوقف شده است.<br>وی خبر داده بود: قرار بود با فیات برای تولید پیکا همکاری کنیم، اما پس از خرید فیات توسط جنرال موتورز این طرح مسکوت ماند.<br>در حال حاضر آخرین خبرها حاکی از آن است که احتمال همکاری ایران خودرو با یک شرکت ژاپنی برای ساخت خودروی پیکا وجود دارد. <br>پیکا خودرویی در کلاس خودروهای کوچک است که قرار بود برای اقشار کم درآمد با قیمت چهار میلیون تومان در سال 83 به تولید برسد.موتور این خودرو سه سیلندر تعریف شده بود. <br>

      نسل جدید پژو 206 با سیستم‌های انژکتوری مدرن عرضه می‌شود

      نسل جدید پژو 206 با سیستم‌های انژکتوری مدرن عرضه می‌شود

      &nbsp;نسل جدید پژو 206 با سیستم انژکتوری جدید سبب کاهش آلودگی هوا و پایداری خودرو می‌شود<br>مهندس آرش صدوقی اصل - رییس اداره‌ کل مدیریت هوشمند موتور مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو ، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودروی ، با بیان این مطلب افزود:در خودروهای قبلی تولیدی در ایران دریچه گاز مستقیما از پدال گاز فرمان می‌گرفت که در نسل جدید این خودرو پدال گاز و دریچه گاز ارتباط غیر مستقیم دارند.<br>وی ادامه داد:&nbsp; در شروع گاز دادن در خودرو‌ها، شتاب ناگهانی ایجاد و آلودگی هوا و افزایش فرسایش قطعات بسیار زیاد می‌شد؛ این به دلیل باز شدن ناگهانی دریچه گاز بود. ولی در سیستم جدید فرمان گاز توسط راننده به پدال گاز داده شده سنسوری موقعیت پدال گاز را سنجیده بهecu انتقال می دهد.مغز هوشمند خودروecu نیز با توجه به شرایط خودرو به آرامی و به اندازه مشخص میزان باز شدن دریچه گاز را افزایش یا کاهش می‌دهد. این امر سبب بهبود سوختن بنزین شده و آلودگی هوا کاهش می‌یابد. هم‌چنین به دلیل پایدار کار کردن خودرو فرسایش در قطعات خودرو کاهش می‌یابد.<br>وی توضیح داد: 206جدید مجهز به موتور tu5 است که با سیستم انژکتوری جدید پایداری خودرو را افزایش می‌دهد و تکان ناگهانی در خودرو و ناپایداری در آن به هنگام شتاب‌گیری کاهش می‌یابد.<br>وی ادامه داد: این سیستم به همراه جعبه دنده اتوماتیک سبب می‌شود در هنگام عوض شدن دنده با بسته شدن دریچه گاز به دست ecu سرعت موتور و گیربکس در سریع‌ترین زمان به یک اندازه رسیده و از آسیب به سیستم انتقال قدرت جلوگیری شود.<br>وی ادامه داد:&nbsp; استانداردهای سخت آلودگی هوا در سال‌های آتی به کمک این سیستم‌ پاس می‌شود و این موتور به راحتی با نصب کاتالیزور و تغییر در برنامه ecu می‌تواند استاندارد یور 4 را نیز پاس کند. <br>وی گفت:&nbsp; با استفاده از تکنولوژی‌ها و سیستم انژکتوری جدیدموتور tu5 با حجم 1600 سی‌سی قدرتی معادل 110 اسب بخار دارد.<br>هم اکنون قدرت پیکان با حجم 1600 سی‌سی 55 اسب بخار است. <br>
      &nbsp;

      نظام نامناسب توزیع ,اساسی ترین مشکل صتعت سیمان

      نظام نامناسب توزیع ,اساسی ترین مشکل صتعت سیمان

      اساسی ترین مشکل صنعت سیمان و صنایع پیرامون آن , نظام غلط توزیع سیمان در کشور است که باعث مصرف غلط و غیر علمی این محصول شده است.<br>دراین نظام توزیعی, سیمان از قالب یک کالای صنعتی خارج و در ردیف ارزاق عمومی ارزیابی شده است.<br>در حال حاضر از 31 میلیون تن سیمان تولیدی کارخانجات کشور 60 درصد تحت عنوان سهمیه مردمی بوسیله عاملین توزیع مصالح ساختمانی در اختیار مردم قرار می گیرد, 25 درصد برای پروژه ها و طرح های عمرانی منظور می شود و 15 درصد بوسیله کارخانجات بتن و سازندگان قطعات بتنی مصرف می شود. این در حالیست که به غیر از آن بخشی که توسط کارخانجات مجاز تولید قطعات بتنی و بتن آماده, مصرف می شود 60 درصد سهمیه مردمی سرنوشتی پیدا میکند که با اصول تهیه و تولید بتن مغایر است.<br>دراین 60 درصد که به وسیله کارگران غیر ماهر و بدون استفاده از ماشین آلات و عدم نظارت متخصصین مصرف می شود . معمولا بخش عظیمی ازآن به صورت بی رویه اسراف می شود. چنانچه در طرح جامع سیمان به این مسئله توجهی نشود و این طرح نتواند سیمان تولیدی کشور را به سمت مصرف صنعتی هدایت کند مشکل سیمان درفصول کاری برطرف نمی شود.<br>اساسا مشکل سیمان درکشور , به خاطر سهمیه ای است که در اختیار افراد غیرمتخصص قرار می گیردو چون ظرفیت تولیدی کارخانجات سیمان در فصل کار محدود است لذا 60 درصد سیمان کشور در اختیار کسانی قرار می گیرد که توانایی مصرف صحیح و اصولی آن را ندارند و یا بگونه ای آزاد وارد بازار سیاه می کنند.<br>سیمان برای تبدیل شدن به بتن و قرار گرفتن درنقش اصلی خود در سازه و یا قطعات بتنی پیش ساخته, با دقت و محاسبات بسیار دقیقی پس از مخلوط شدن با شن و ماسه و مواد افزودنی, دوام اصلی خود را بدست می آورد, ولی چنانچه سیمان به وسیله افراد غیر ماهر و بدون دانش فنی و ماشین آلات مصرف شود دوام و پایداری و مقاومت اصلی خود را بدست نمی آورد که ضمن بوجود آمدن سازه های غیر مقاوم, طول عمر ساختمان ها و سازه ها را نیز کاهش می دهد.<br>ساختمانهای ایران با همان مصالحی ساخته می شوند که در ژاپن ساخته می شوند . طرح اختلاط و شرایط عمل آوری بتن, همان چیزی است که در ایران همه این شرایط را به صورت علمی و ماشین آلات داریم و حتی به خاطر داشتن معادن غنی شن وماسه از مزیت بالقوه برای ساختن بناهای مقاوم برخورداریم اما به خاطر عدم مصرف صحیح سیمان, ساختمانهای ایرانی در برابر حوادث طبیعی از قبیل زلزله و سیل مقاومت ناچیزی دارند.<br>اخیرا معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با صدور بخش نامه ای استفاده از جداول و سنگ دال های دستی را ممنوع و بر ضرورت استفاده از نوع ماشینی و استاندارد آن تاکید کرده است که در صورت رعایت این بخشنامه ضمن صرفه جویی سالانه 10 میلیارد تومان دربودجه شهرداری از دور ریز چند هزار تن سیمان که فقط به وسیله تولید نامرغوب این قطعه بتنی به گورستان مصالح ساختمانی منتقل می شد جلوگیری می شود و بهتر است سایر دستگاه های دولتی نیز ضرورت مصرف صحیح بتن و قطعات بتنی را در دستور کار خود قرار دهند.<br>مهندس علی آبادی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مهندس علی آبادی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص استفاده از جداول استاندارد می گوید :مناطقی از شهرداری تهران که از این بخش نامه را رعایت نکنند شناسایی و با آنها برخورد قانونی می شود.<br>وی در مورد برخی قراردادهای پیمانکاری در خصوص تولید و نصب جداول و سنگ دال ها که قبل از صدور بخش نامه منعقد شده است می گوید : تغییر در قرار داد ممکن نیست و خسارات زیادی را به شهرداری تحمیل می کند اما پس از صدور این بخش نامه باید تمامی قراردادها با شرکت هایی بسته شود که ماشین آلات استاندارد دارند و بر اساس فرمول علمی اقدام به تولید این محصولات می کنند.<br>وی با ذکر این نکته که آرم کارخانه تولید کننده و تاریخ ساخت جداول باید بر روی محصول حک شود اظهار می دارد محصولات تولیدی باید بین 12 تا 15 سال توسط شرکت تولید کننده ضمانت شود و هر گونه تخریب در سالهای ضمانت باید توسط تولید کننده تعمیر شود.<br>وی همچنین در خصوص ماشین آلات کارخانه های تولید کننده بتن می گوید : علاوه بر استاندارد بودن ماشین آلات شرکت تولید کننده می بایست در محل کارخانه هم دارای آزمایشگاه باشد تا محصولات تولیدی از نظر مقاومت و طول عمر در محل آزمایش شوند.<br>وزیر محترم مسکن و شهرسازی نیز به اجباری بودن رعایت استاندارد و بتن در ساختمانهای مسکونی اشاره کرده است که این اجبار , بایستی به دقت اجرا شود زیرا اجباری بودن استفاده از بتن استاندارد باعث تولید ساختمانهای مقاوم شده و نیز صرفه جویی درمصرف سیمان را نیز درپی خواهد داشت. بنابراین بازبینی طرح جامع سیمان که قرار است که انجام شود بی توجهی به مسئله فرهنگ مصرف سیمان در کشور است که باید هرچه زودتر شکل عملی به خود گیرد.<br>&nbsp;<br>

      میزان واردات کشور توسط هیچ سازمانی کنترل نمی شود

      میزان واردات کشور توسط هیچ سازمانی کنترل نمی شود

      هیچ ارگان و سازمانی به طور سیستماتیک، تعیین کننده میزان واردات براساس نیاز کشور, نیستمهندس محمد رضا حسینیان, معاون طرح و توسعه کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا, با اشاره به واردات فولاد ظرف 7 ماهه اول سال جاری , گفت: واردات فولاد بیش از نیاز واقعی صنایع و بدون توجه به ظرفیت تولید صنایع فولاد سازی , تاثیر منفی بر این بخش داشته به طوری که این میزان واردات به عنوان رقیبی برای تولید کنندگان داخلی مطرح شده و آنها توان فروش محصولات خود را ندارند.<br>وی اظهار داشت: تجار با توجه به این که چه محصولی را راحت تر و با سود بیشتر در داخل می توانند بفروشند , اقدام به واردات می نمایند ، هر چند مشابه آن کالا در داخل تولید شود.<br>مهندس حسینیان , در خصوص کنترل واردات , اظهار داشت: وزارت صنایع و معادن ظرفیت تولید صنایع را اعلام می کند و وزارت بازرگانی باید با توجه به توان داخلی مجوز واردات برای تجار صادر نماید.<br>وی همچنین افزود: تعیین تعرفه های مناسب برای محصولات وارداتی از دیگر راه کارهای کنترل میزان واردات است.<br>مهندس حسینیان، با اشاره به وضعیت دیگر کشورهای تولید کننده فولاد، تصریح کرد: دیگر کشورها به منظور حمایت از تولید کننده های داخلی, تعرفه های مناسبی برای واردات تعیین می نمایند ؛ اما متاسفانه تعرفه پایین درایران ، موجب شده که سیل واردات به کشور سرازیر شود.<br>وی همچنین افزود: تعرفه واردات باید با مشورت با صنایع داخلی و با توجه به قیمت های جهانی و متناسب با افزایش ظرفیت تولید داخلی محاسبه و تعیین شود. به طوری که تولید کننده درفضایی مناسب و قابل رقابت به تولید بپردازد .<br>

      هفته قبل , هفته ایران خودرو بود

      هفته قبل , هفته ایران خودرو بود

      <strong>در مبادلات هفته گذشته بورس اوراق بهادار, ایران خودرو بیشترین ها را به نام خود ثبت کرد.<br>به گزارش خبرنگار بازار سهام خبرگزاری کار ایران‌‏, ایلنا, در این هفته کاری شرکت ایران خوردو , دارای بیشترین تعداد سهام معامله شده و بیشترین حجم مبادلات بود .<br>همچنین بیشترین تعداد خریداران و بیشترین تعداد دفعات مبادله نیز, از آن ایران خودرو بود .<br>بنابراین گزارش نماد افست بیشترین افزایش نرخ سهام را داشت و کاشی پارس نیز دارای بیشترین کاهش نرخ سهام بود.</strong><br>

      بدون خروج خودروهای فرسوده، نمی‌توانیم اجازه واردات خودرو بدهیم

      بدون خروج خودروهای فرسوده، نمی‌توانیم اجازه واردات خودرو بدهیم

      <ul><br>
      <li><br>
      <div align=right><strong>« تصمیم اصولی دولت برپایه‌ی اجرای ماده 115 قانون برنامه سوم توسعه مبنی بر رفع تمامی ممنوعیت‌ها در راه واردات خودرو است؛ این تصمیم در دولت نقض نشده و قرار است این تصمیم ادامه پیدا کند.» </strong></div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right><strong>محمد شریعتمداری ، وزیر بازرگانی، در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،بابیان این مطلب افزود:« برای تحقق واردات خودرو آمادگی لازم باید فراهم شود از جمله تنظیم آیین‌نامه هماهنگ شده برای خروج خودروهای مستعمل، ثبت نمایندگی شرکت‌های تولید کننده خودرو در موسسه استاندارد و اعلام این موسسه در مورد انواع مارک‌ها و خودروها که مجوز ورود به ایران را دارند است.» </strong></div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right><strong>وی ادامه داد:« پس از طی این مراحل شرکت‌های وارد کننده باید در وزارت بازرگانی ثبت شوند و چنانچه این کار صورت گرفت اجازه ثبت سفارش برای ورود خودروها را طبیعتا خواهند داشت.» </strong></div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right><strong>وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه واردات خودرو باید پس از رده خارج کردن خودروهای فرسوده صورت ‌پذیرد، در مورد نحوه خروج خودروهای فرسوده گفت:« باید منابع لازم تامین یارانه مورد نیاز برای خروج این خودروها از دست مصرف‌کننده‌ها در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نیز وزارتخانه‌های ذیربط که مسؤول رسیدگی به این امر هستند قرار گیرد.» </strong></div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right><strong>وی ادامه داد:« متاسفانه اجرای همزمان تمامی این امور تا حدوی اجرای برنامه واردات خودرو را دچار تعویق کرده است، زیرا نمی‌توانیم بدون توجه به نحوه خروج خودروهای فرسوده با برنامه تولید 700هزار دستگاه در داخل، اجازه ورود خودرو را نیز بدهیم.» </strong></div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right><strong>او تصریح کرد:« چنانچه این کار صورت پذیرد تهران با بن‌بست مواجه می‌شود و ترافیک آن مختل خواهد شد. در واقع هماهنگ سازی این فعالیت‌ها با یکدیگر که از وظایف اولیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است در شرف انجام بوده و به محض اینکه این هماهنگی صورت پذیرد و دولت اجازه ثبت سفارش دهد، ما فورا ثبت سفارش را آغاز می‌کنیم.» </strong></div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right>مدیر کل اصناف وزارت بازرگانی نیز هفته‌ی گذشته در این زمینه اظهار داشت که تنها مشکل واردات خودرو عدم تمدید قرارداد شرکت‌های مجاز وارد کننده خودرو با شرکت‌های مادر است. </div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right>سید حسین فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی ایسنا، افزود:« چون قرارداد شرکت‌های مجاز وارد کننده با شرکت سازنده خودرو در خارج از کشور به حدود 15 سال پیش بر می‌گردد و چون در این مدت واردات خودرو صورت نپذیرفته است، بنابراین شرکت‌های وارد کننده نیازی به تمدید قرارداد احساس نکرده‌اند.» </div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right>وی گفت:« هم اکنون این شرکت‌ها موفق به تمدید قرار داد با شرکت‌های مادر نشده‌اند، یعنی اصلی ترین و مهم ترین مدرکی که شرکت‌های وارد کننده برای واردات خودرو باید داشته باشند، ندارند؛ ضمن اینکه این مدرک مهم ترین مدرک مورد نیاز ما نیز به شمار می‌رود. » </div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right>وی با اشاره به مذاکرات این شرکت‌ها با شرکت‌های سازنده گفت:« تاکنون شرکت‌های ایرانین زمینه موفق نبوده‌اند.» </div></li><br>
      <li><br>
      <div align=right>مدیرکل اصناف وزارت بازرگانی در مورد علت عدم توافق شرکت‌های وارد کننده با شرکت‌های سازنده اظهار داشت:« شاید بسیاری از شرکت‌های سازنده بخواهند تغییراتی در نمایندگی خود بدهند. » </div></li></ul>

      بیش از دو میلیارد دلار ?الاهاى صنعتی و معدنی از ایران صادر شد

      بیش از دو میلیارد دلار ?الاهاى صنعتی و معدنی از ایران صادر شد

      مدیر?ل امور صادرات وزارت صنایع و معادن اعلام ?رد : ارزش صادرات ?الاهاى صنعتی و معدنی ایران در هفت ماه نخست امسال به بیش از ی? میلیارد و??? میلیون دلار و با احتساب صادرات صنایع دستی به ? میلیارد و?? میلیون دلار رسید. <br>"احمد قاسمی " روز دوشنبه در گفت و گو با "ایرنا" افزود : میزان رشد صادرات ?الاهاى صنعتی و معدنی ایران در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ? / ? درصد و از لحاظ ارزشی ? / ?? درصد بود. <br>وى ادامه داد : در همین مدت میزان صادرات تجارت چمدانی و بازارچه هاى مرزى به ترتیب? / ?? و? / ??? میلیون دلار بود ?ه چنانچه ?? درصدمبالغ مذ?ور ?الاى صنعتی تلقی شود، مجموع صادرات صنعتی و معدنی ?شور به دو میلیارد و میلیون دلار می رسد ?ه ??? میلیون دلار آن مربوط به محصولات پتروشیمی ، گازها و محصولات پایه نفتی است . ??? <br>وى یادآور شد : هدف صادرات ?الاهاى صنعتی و معدنی در برنامه سوم توسعه، براى سال جارى سه میلیارد و??? میلیون دلار در نظر گرفته شده ?ه در هفت ماه یادشده ? / ? درصد بیشتر از هدف برنامه ، محقق شد. <br>قاسمی نسبت صادرات صنعتی و معدنی ایران به صادرات غیرنفتی را? / ?? درصد و رشد صادرات صنعتی و معدنی را در مهر ماه امسال? / ? درصد ذ?ر ?رد. <br>آمار صادرات هفت ماهه سال جارى نشان می دهد?ه میزان صادرات صنعتی و معدنی در فرآورده هاى معدنی ، مواد شوینده ،محصولات پتروشیمی ، تایر و تیوپ و فلزات آهنی با ?اهش و در صنایع غذایی ، محصولات شیمیایی ، محصولات پایه نفتی ،صنایع سلولزى ، نساجی ، صنایع معدنی ،فلزات غیرآهنی ،صنایع فلزى ، مصنوعات پلاستی?ی ، انواع خودرو و قطعات ، محصولات چرمی و غیرچرمی ، صنایع ال?تری?ی وصنایع دستی با رشد همراه بود. <br>قاسمی افزود : در همین مدت صادرات صنایع دستی ? / ?? میلیون دلار، بخش خودرو? / ?? میلیون دلار، مصنوعات چرمی و غیرچرمی ? / ?? میلیون دلار، گروه نساجی و پوشا? ? / ??? میلیون دلار، اهن و فولاد? / ??? میلیون دلار، فلزات غیر- آهنی ? / ??? میلیون دلار، گروه صنایع سلولزى ? / ? میلیون دلار و محصولات پتروشیمی ? / ??? میلیون دلار بود. <br>به گفته وى در مدت یادشده گروه صنایع غذایی ? / ??? میلیون دلار، گروه مواد شوینده و پا? ?ننده ? / ?? میلیون دلار، گروه دارویی حدود? / ?? میلیون دلار و محصولات شیمیایی ? / ?? میلیون دلار صادرات داشتند. <br>قاسمی ?شورهاى آسیاى میانه ، خلیج فارس ، سوریه ، عراق و افغانستان را از جمله خریداران ?الاهاى صنعتی ایران نام برد و تصریح ?رد : در صورت گسترش صادرات ?الاهاى صنعتی به بازارهاى عراق و افغانستان ، میزان صادرات ?? درصد بیشتر از هدف برنامه سوم خواهد بود.

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 226,912,563
تعداد بازدید امروز : 3,413
تعداد بازدید دیروز : 28,060
تعداد بازدید هفته : 223,621
تعداد بازدید این ماه : 694,500
آخرین به روزرسانی : 1398/09/22 03:29

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.