• سرفصل اخبار
    • پربازدیدترین اخبار
    •  
    • فهرست اخبار
      شرکت ”دایملر کرایسلر” قصد دارد روابط خود را با ”ایران خودرو دیزل“ را گسترش دهد

      شرکت ”دایملر کرایسلر” قصد دارد روابط خود را با ”ایران خودرو دیزل“ را گسترش دهد

      اشتوت واسل - نماینده شرکت دایملر کرایسلر - در ایران در همایش “معرفی کامیون آتگو“ گفت: دانش فنی کامیون آتگو به ایران انتقال مییابد و گیربکس و موتور این خودرو در کلاس شرکت “دایملر کرایسلر“ تولید خواهد شد. وی، همچنین با ابراز خرسندی از همکاری شرکت خود با “ایران خودرو دیزل“ گفت: کامیون آتگو یکی از مدرنترین خودروهای سنگین در اروپاست که دارای موتور پیشرفته و مصرف حداقل سوخت میباشد. ظرفیت این کامیون 26 تن است که در آینده به 28 تن خواهد رسید. آلدرینگ، یکی مسوولان شرکت ”دایملر کرایسلر“ نیز در این همایش، اظهار داشت: صنعت خودرو هر روز به سمت پیشرفت برای جهانی شدن قدم بر میدارد و این در حالی است که 42 شرکت خودروساز که در گذشته فعالیت میکردند به 11 شرکت کاهش یافته است. شرکت ”بنز” و “دایملر“ که در قرن 19 فعالیت خود را آغاز کردند، در سال 1926 با ادغام در یکدیگر شرکت “دایملر بنز“ را تشکیل دادند و روز به روز به سمت جهانی شدن و صادرات خود به کشورهای دیگر قدم برداشتند. وی، افزود: در سال 1940 با افزایش روح ملیگرایی، جهانی شدن روند نزولی خود را شاهد بود، اما در سالهای پس از پایان جنگ دوم جهانی روند جهانی شدن سرعت گرفت و در سال 1980 جهانی شدن یک گام به جلو برداشت و اتحادیههای مختلف تاسیس شد. آلدرینگ، با بیان این که شرکتهای فراملیتی در جهانیسازی نقش اصلی را ایفا میکنند، افزود: در دهه 90 میلادی شرکت “بنز“ به بازار آمریکا نیز نفوذ کرد و از چند شرکت از جمله ”فورد” نیز پیشی گرفته است و در نهایت با “کرایسلر” آمریکا، شرکت جهانی “دایملر کرایسلر“ را تاسیس کرد. این شرکت در سال 2003 نیز با شرکت “هیوندای“ شرکت مشترکی را تاسیس کرد. وی، افزود: 59 درصد محصولات “دایملر کرایسلر“ هماکنون به منطقه “نفتا“، 33 درصد به اروپا و حدود پنج درصد به آسیا صادر میشود. در این راستا شرکت ”دایملر کرایسلر“ با همکاری مشترک شرکت “ایران خودرو دیزل” و شرکت هیوندایی “میتسوبیشی“ که 43 درصد سهام آن را در دست دارد، قصد دارد به بازارهای آسیا از جمله شرق آسیا و خاورمیانه نفوذ کند.

      نیاز بالای بازار داخلی و کیفیت محصولات نساجی استان ایلام مانع از صادرات محصولات این بخش شده است

      نیاز بالای بازار داخلی و کیفیت محصولات نساجی استان ایلام مانع از صادرات محصولات این بخش شده است

      نادر رضایی منش - رئیس اداره خدمات صنعتی سازمان صنایع و معادن استان ایلام - در گفتوگو با ایسنا گفت : در حال حاضر 37 واحد صنعتی در ایلام در زمینه صنایع نساجی و پوشاک فعالیت می‌کنند که از این تعداد 22 واحد فعال هستند. رضایی‌منش، افزود: صادرات صنایع نساجی در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 561 هزار دلار بوده است که 29 درصد کل صادرات صنعتی استان را تشکیل میدهد و این صادرات نسبت به سال 80 به میزان 25 درصد کاهش داشته و این در حالی است که این واحدهای تولیدی 25 درصد افزایش تولید داشته‌اند. وی، دلیل این امر را نیاز بالای بازار داخلی و کیفیت مرغوب محصولات این بخش و همچنین ارزان و در دسترس بودن مواد اولیه برشمرد. رئیس اداره خدمات صنعتی سازمان صنایع و معادن ایلام، از اشتغال 510 نفر در بخش پوشاک و نساجی استان خبر داد و گفت: حدود 810 نفر به صورت مستقیم در این بخش شاغل هستند. وی، سوق دادن سیاست‌گذاریهای این بخش به سمت تولید انواع پوشاک و حمایت از سرمایه‌گذاران آن با توجه به مواد اولیه فراوان و با کیفیت ارزان و همچنین ایجاد صنایع نساجی که مواد اولیه آنها از طریق پتروشیمی تامین میشود را از برنامه‌های آینده صنعت نساجی در استان ایلام ذکر کرد. رضایی‌منش، رشد تولیدات نساجی و پوشاک استان ایلام را در سال 80، 40 درصد اعلام کرد و گفت: این درصد در سال 81 نسبت به سال 80 از رشد 25 درصدی برخوردار بوده است.

      300 دستگاه عیب‌یاب سیستم خودروهای c.l.c تهیه شد

      300 دستگاه عیب‌یاب سیستم خودروهای c.l.c تهیه شد

      سایپا یدک“ نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری خدمات پس از فروش خودروهای جدید “پراید“ که در شرکت سایپا با سیستم c.l.c (کاربراتوری مدار بسته) تولید میشود را تامین کرده است. به گزارش ایسنا، مهندس محمد ابراهیم شریف - رئیس فنی و مهندسی و مدیر پروژه c.l.c شرکت سایپا با اعلام این خبر افزود: شرکت سایپا امسال تولید 200 هزار دستگاه پراید با سیستم c.l.c را در برنامه تولید دارد و شبکه نمایندگیهای مجاز تحت پوشش را برای ارائه خدمات به این خودرو ها تجهیز کرده است. وی، گفت: این شرکت 20 دوره آموزشی برای کارشناسان فنی و تعمیرکاران نمایندگیهای مجاز برگزار کرده است و شرکت کنندگان در این دوره ها آموزشهای تعمیر و عیبیابی، سرویس و نگهداری سیستم c.l.c را فرا گرفته‌اند. سیستم c.l.c بر اساس الزامات زیست محیطی و به منظور کاهش میزان آلاینده‌های خروجی به منظور دریافت گواهی استاندارد euro 1 در خودروهای پراید تولیدی شرکت سایپا نصب شده است. وی خاطرنشان کرد: تمامی قطعات یدکی این سیستم تهیه شده که در مرحله نخست در 40 نمایندگی مجاز توزیع شده است و با افزایش تولید “پراید“ با این سیستم، قطعات یدکی موردنیاز دیگر نمایندگی مجاز توزیع شده است و با افزایش تولید پراید با این سیستم، قطعات یدکی مورد نیاز دیگر نمایندگیهای مجاز سراسر کشور تامین طوری انجام شده که شبکه خدمات با کمبود قطه روبه‌رو نشود. مدیر پروژه c.l.c سایپا یدک با بیان این که تهیه مدارک فنی از دیگر فعالیتهای این شرکت در ارائه خدمات خودروهای تولیدی با این سیستم بوده است، افزود: تاکنون مدارک و مستندات فنی شامل کاتالوگ قطعات یدکی، راهنمای عیب یابی (dpm)، زمان استاندارد تعمیرات و دفترچه راهمای مشتری این خودرو ترجمه و تدوین شده و در حال توزیع در نمایندگی‌های مجاز است؛ ضمن این که کتاب راهنمای تعمیرات جامع این خودرو نیز در دست تدوین است. شریف، در مورد تجهیزات این سیستم، گفت: حدود 300 دستگاه عیبیاب سیستم خودروهای c.l.c خریداری شده که تا پایان مرداد ماه در اختیار نمایندگیهای مجاز قرار خواهد گرفت و در عین حال به منظور آموزش تکمیلی کارشناسان فنی و تعمیرکاران نمایندگیهای مجاز سراسر کشور، نحوه عیب‌یابی سیستم مذکور به روشهای مختلف بدون بهره‌گیری از دستگاه dpm نیز به طور کامل تدوین و آموزش داده شده است.

      همایش اکتشاف و معدنکاری هشتم تیر برگزار می‌شود

      همایش اکتشاف و معدنکاری هشتم تیر برگزار می‌شود

      به مناسبت بزرگداشت روز صنعت و معدن همایش اکتشاف و معدنکاری زمینه‌ساز توسعه پایدار هشتم تیرماه در تهران برگزار می‌شود. مهندس نادعلی اسماعیلی دبیر همایش با اعلام این خبر گفت: برگزاری این همایش از مهمترین اهداف بخش معدن در روز صنعت و معدن است که از سوی وزارت صنایع و معادن و در سالن اجتماعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار خواهد شد. وی با بیان اهداف برگزاری همایش اکتشاف و معدنکاری زمینه‌ساز توسعه پایدار گفت: بدست آوردن جایگاه واقعی بخش معدن با توجه به توان معدنی در اقتصاد کشور و همچنین افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی از جمله اهداف برگزاری این همایش است. مهندس اسماعیلی با اشاره به موقعیت ت?تونیکی زمین ساخت ایران افزود: با توجه به وضعیت زمین‌شناسی کشور، می‌توانیم با سرمایه‌گذاریهای دولتی، به خصوص در بخش کانیهای فلزی جایگاه معدن در اقتصاد کشور را ارتقا دهیم. وی ادامه داد: البته با توجه به سرمایه‌گذاریهای بخش دولتی و همچنین حمایتهای مالی بخش خصوصی، در سالهای گذشته در تمام زمینه‌های فعالیتهای معدنی رشد چشمگیر داشته‌ایم. دبیر همایش اکتشاف و معدنکاری در خصوص عنوانهای مورد بحث در این همایش گفت: چشم‌اندازهای آتی زمین‌شناسی اکتشاف و معدنکاری در برنامه چهارم توسعه، بررسی موانع سرمایه‌گذاری خارجی در معدن، اهمیت تشکلهای غیر دولتی در توسعه بخش معدن، جایگاه علوم زمین در اکتشاف و معدنکاری، زمینه‌های رشد بخش معدن در اکتشاف کشور، موقعیت اکتشاف و معدنکاری طلا در ایران از مهمترین بخشهایی هستند که در این همایش یک روزه مورد بحث و بررسی کارشناسان و صاحب نظران معدنی کشور قرار می‌گیرد.

      امسال اکتشاف مقدماتی نواحی شرقی و مرکزی سنگ‌آهن سنگان آغاز می‌شود

      امسال اکتشاف مقدماتی نواحی شرقی و مرکزی سنگ‌آهن سنگان آغاز می‌شود

      با توجه به افزایش روزافزون نیاز صنعت فولاد کشور به سنگ آهن، مطالعات اکتشاف مقدماتی نواحی شرقی و مرکزی منطقه سنگ آهن سنگان در سال جاری آغاز می‌شود. مهندس فرشید مرجعی معاون طرح معادن سنگان با بیان این مطلب افزود: آنچه به عنوان معادن سنگ آهن سنگان شناخته شده است ناحیه غرب سنگان با ذخیره قطعی 315 میلیون تن است که سالانه از این معدن به میزان 300 هزار تن سنگ دانه‌بندی شده با عیار 62 درصد برای مصرف در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود که هم اکنون بهره‌بردار این معدن شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خراسان است. وی اظهار داشت: در سال گذشته قراردادی به ارزش 155 میلیون دلار با کنسرسیومی متشکل از دانیل، توسعه نیرو برای تولید 3/1 میلیون گندله در فاز یک و تولید 6/2 میلیون تن از این محصول در فاز 2 منعقد شد. مرجعی گفت: کل اعتبار مصوب برای طرح سنگان 872 میلیارد ریال و 209 میلیون دلار است. وی خاطرنشان کرد: کل اعتبار تخصیص یافته به این طرح که در سال جاری به تصویب رسیده، بالغ بر 19 میلیارد تومان است که از این میزان 7 میلیارد تومان آن از طریق بودجه عمومی تامین خواهد شد و 12 میلیارد تومان آن از طریق سازمان توسعه به این طرح اختصاص می‌یابد. وی در مورد شرایط کنونی طرح اظهار داشت: مبلغی که برای احداث امور زیربنایی هزینه شده است 20 میلیارد تومان است که در این بخش 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم به طوریکه مجوزهای لازم جهت انشعاب برق و آب گرفته شده و هزینه‌های مربوط به آن پرداخت شده است. همچنین خط انتقال نیرو احداث شده است، علاوه بر آن برای انتقال آب در سال جاری قراردادی به میزان 2 میلیارد تومان با شرکت سی‌پی‌دی منعقد شد که این شرکت فعالیت خود را هم‌اکنون آغاز کرده است. وی در ادامه تصریح کرد: حدود 80 درصد از ساختمانهای پشتیبانی، جاده‌های استخراجی تا محل سکوی سنگ شکن و سکوی سنگ شکن برای نصب سنگ شکن اصلی کارخانه احداث و اصلاح شده و به طور کلی بستر کار و آماده‌سازی اولیه معدن جهت تحویل به پیمانکار اصلی که دانیلی، توسعه نیرو است فراهم شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از نظر امور زیربنایی 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم. معاون طرح سنگان خاطر نشان کرد: هم زمان با اجرای عملیات زیربنایی موضوع، قرارداد طرح با کنسرسیوم دانیلی، توسعه نیرو برای گشایش اعتبار اسنادی به بانک مرکزی فرستاده‌اند که این مقوله در دست بررسی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه بانک مرکزی مجوز صادر کند و در شرایط کنونی برای تسریع در کار نیازمند حمایت سازمان توسعه و وزارت صنایع و معادن هستیم. وی افزود مدت زمان ساخت کارخانه تولید گندله در فاز یک 42 ماه است که 36 ماه آن به دوران ساخت اختصاص دارد و مابقی آن صرف راه‌اندازی طرح می‌شود. مرجعی اظهار داشت: هم‌اکنون مجتمع فولاد خراسان مواد اولیه مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند که با راه‌اندازی طرح تولید گندله از سنگان علاوه بر بی‌نیاز شدن فولاد خراسان از آهن قراضه وارداتی صرفه‌جویی ارزی را به همراه خواهد داشت. معاون سنگان در ادامه گفت: به دلیل اقتصادی بودن این طرح و همچنین نیاز کارخانه‌های فولاد کشور به مواد اولیه با شرکت دانیلی ایتالیا مذاکراتی صورت گرفته تا در فاز یک کارخانه گندله‌سازی ظرفیت تولید از 3/1 میلیون تن به 6/2 میلیون تن افزایش یابد که این موضوع در دست بررسی قرار دارد. وی در پایان اظهار داشت: برای تولید 3/1 میلیون تن گندله نیازمند 8/2 میلیون تن سنگ آهن هستیم که برای این میزان تولید، باید 5/5 میلیون تن سنگ معدن جابجا شود.

      مواد ? و ? لایحه تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور، به تصویب مجلس رسید

      مواد ? و ? لایحه تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور، به تصویب مجلس رسید

      در ادامه بررسی لایحه تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور، ماده 5 و 6 این لایحه مورد بررسی قرار گرفت. در ماده 5 این لایحه آمده است که به منظور حفاظت از محیط زیست، شرکتها و واحدهای صنعتی و معدنی مکلفند تا دو درصد سود خالص خود را بر اساس آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، صرف امور پژوهشی و تحقیقات زیست محیطی نمایند. در خصوص این ماده، مجید انصاری رییس کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد اضافه کردن عبارت “شرکتهای دولتی می‌توانند اعتبار آن را در بودجه سالیانه خود پیش بینی کنند” به ماده را 5 مطرح کرد. این ماده پس از بررسی به دلیل داشتن موافق و مخالف به صورت ملغی در آمد و پس از بررسی ماده 6 و ارایه نظرات موافق و مخالف، اصل ماده با افزودن عبارت پیشنهادی به رای گذارده شد که اصل آن به تصویب نمایندگان رسید. در ماده 6 لایحه نیز آمده است: قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 3/12/66 اینگونه اصلاح می‌شود. بند الف: عبارت زیر به انتهای تبصره 3 ماده 138 اضافه می‌شود، “کارخانه‌های واقع در شعاع 120 کیلومتری تهران و حوزه استحفاظی شهرهای بزرگ، تاسیسات خود را کلا به شرکتهای صنعتی مصوب انتقال دهند. از تاریخ بهره‌برداری در محل جدید، از نصف مدت معافیت مالیاتی این تبصره برخوردار خواهند شد.“ بند ب تبصره 2 ماده 132 بدین گونه اصلاح می‌شود: بعد از کلمه به استثنای عبارت “واحدهای تولیدی فنآوری اطلاعات با تایید وزارتخانه‌های ذیربط“ اضافه می‌شود. پس از ارایه نظرات موافق و مخالف با این ماده و بندهای آن، پیشنهاد حذف ماده 6 به رای گذارده شد که رای نیاورد. همچنین پیشنهاد حذف بند ب ماده یک نیز تصویب نشد، و مجددا اصل ماده 6 به رای گذارده شد که به تصویب رسید.

      مدیریت صنایع باید استاندارد شود

      مدیریت صنایع باید استاندارد شود

      شناخت توانایی و قابلیت مدیران از محورهای اساسی برنامه جامع توسعه مدیریت است. به گزارش نشریه گسترش صنعت، دادالله قرینی- معاون توسعه منابع انسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران- با بیان این مطلب گفت: مدیریت صنایع باید استاندارد شود و پروژه های چهار هزار مدیر برابر با استانداردهای جهانی یکی از مهمترین اهداف توسعه مدیریت سازمان گسترش است. وی که در گردهمایی سراسری مدیران صنایع کشور در اولین کنفرانس توسعه منابع انسانی سخن می راند، طرح تأسیس انجمن مدیران منابع انسانی صنعت را از منظر توسعه مدیریت و نهادسازی اقدامی ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: امیدوارم انجمن مدیران انسانی صنعت کشور بتواند مرجع مناسبی برای توسعه مدیریت منابع انسانی در کشور باشد. وی همچنین طرح تأسیس مرکز ارزیابی برای انتخاب و جذب مدیران با رویکرد به نظام شایستگی را مورد بررسی قرار داد. محسن گودرزی دبیر گردهمایی نیز گفت: هم اکنون که ما در اینجا گردهم آمده ایم تا از تجارب یکدیگر در زمینه توسعه منابع انسانی استفاده کنیم، مشابه این گردهمایی در مهمترین کشورهای اروپایی در جریان است و این یک نگرش و نگاه تازه است که آینده براساس آن پیش می رود. عیوضی فر نیز در این گردهمایی درباره اندازه گیری رضایت شغلی کارکنان در صنایع سخنرانی کرد و اظهار داشت: رضایت شغلی نشان دهنده مقیاسی است که افراد از شغل خود راضی بوده و آن را دوست می دارند. برخی افراد از کار خود لذت برده و آن را محور اصلی زندگی خود قلمداد می کنند. برخی نیز از کار خود متنفرند و تنها به خاطر این که مجبورند آن را انجام می دهند. مطالعه پیرامون علل و پیامدهای نگرش کارکنان در این خصوص یکی از جنبه های اصلی روانشناسی صنعتی سازمانی و رفتار سازمانی است. وی همچنین گفت: خشنودی شغلی به عنوان یک نگرش، یکی از عمده ترین مفاهیمی است که در تمامی سطوح مدیریت منابع انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت به دلیل نقشی است که این مفهوم در پیشرفت سازمان، بهبود بهداشت روانی و سلامت نیروی کار و تولید بهتر ایفا می کند. مرادی نیز در این گردهمایی گفت: امروزه، پایداری سازمان های خودروسازی در کشور منوط به شرایط ویژه مختلفی است که یکی از آنها مطمئناً توسعه منابع انسانی به عنوان یک راهکار و نه یک قالب و چارچوب متعارف نمایشی است. اگر منابع انسانی در محاسبات ارزشی بهره وری یک سازمان به عنوان مؤلفه اصلی نیروی کار مدنظر باشد و از طرفی اگر جایگاه رقابتی سازمان های خودروسازی داخلی با نگاه یک بنگاه اقتصادی و نه یک بنگاه خیریه در نقش تعاملات و دادوستدهای سرمایه گذاری کشور مورد توافق و اجماع باشد، آنگاه می بینیم برنامه حرکت بهره وری در ادبیات محاوره ای کاربردی توسعه منابع انسانی بیش از پیش جلوه گر می شود.

      با افزایش فرهنگ کیفیت، نقص خودروهای داخلی نیز کاهش می‌یابد

      با افزایش فرهنگ کیفیت، نقص خودروهای داخلی نیز کاهش می‌یابد

      دکتر رامین نریمانی - مدرس دانشگاه علم و صنعت واحد اراک - در گفتوگو با ایسنا گفت: با استفاده از چند روش میتوان کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد که یکی از مهمترین روشها اشاعه فرهنگ و تولید کیفی در میان سازندگان خودرو در ایران است. این امر از یک کارگر ساده تا مدیران شرکت باید به صورت موازی گسترش یابد. عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، افزود: روش دوم، در نظر گرفتن کنترل کیفیت در مرحله طراحی است. در مرحله طراحی مد نظر قرار دادن تستهای مختلف بر روی کیفیت خودرو که تا حد امکان ساده هم باشد، میتواند سبب افزایش کیفیت خودرو شود. وی با بیان این که دانش فنی بررسی و تست خودرو در ایران وجود دارد، افزود: مرحله بعد در کاهش عیب خودرو بررسی نقص آن پس از هر یک از مراحل تولید است. به طور مثال در هنگام نصب استارت اگر در خودرو عیبی به وجود آمد، در همان مرحله این مشکل برطرف خواهد شد و در صورتی که کنترل کیفیت خودرو در تمام مراحل ساخت محصول انجام شود، افزایش کیفیت خودروها را شاهد خواهیم بود. نریمانی، دلیل بالا بودن کیفیت بعضی از خودروها را خارجی بودن قطعات آن عنوان کرد و گفت: “سمند“ نیز به دلیل اینکه افتخار شرکت ایران خودرو محسوب میشود، دارای کنترل کیفیت بسیار مناسبی است و قطعات آن نیز از قطعهسازان مطرح تامین میشود. وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر صنعت خودرو احساس کند که برای بقا مجبور است کیفیت خود را افزایش دهد، به این سمت حرکت خواهد کرد و ایجاد رقابت در صنعت خودرو سبب تولید خودرو با کیفیت مناسبتر خواهد شد.

      تحقیقات و فنآوری دفاعی مقدمه‌ای برای توسعه صنعتی در کشور

      تحقیقات و فنآوری دفاعی مقدمه‌ای برای توسعه صنعتی در کشور

      وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تحقیقات و فنآوری دفاعی نه تنها از ضرورتهای ساختار دفاعی محسوب می‌شود، بلکه باید آن را مقدمهای برای توسعهی صنعتی در کشور دانست. به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: هرگونه پژوهش در حوزه صنایع دفاعی را می‌توان عامل توسعه صنعتی در کشور به شمار آورد. وی که در جمع اعضای هیات راهبردی و داوری «نخستین جشنوارهی تحقیقات و فنآوری دفاعی» سخن میگفت، خاطرنشان ساخت: صنایع دفاعی کشور زمانی میتوانند حداکثر بازده را داشته باشند که از امکانات و ابزارهای تولیدشده در سایر بخشها بهره‌مند شوند. امیر دریابان شمخانی افزود: جشنوارهی تحقیقات و فنآوری دفاعی را میتوان نماد فعال‌سازی دیگر مراکز پژوهشی صنعتی با رویکرد دفاعی دانست. وی ضمن اشاره به اینکه «ارتقای بنیه دفاعی رابطهی تنگاتنگ و موثری با میزان توسعه فنآوری نظامی و دفاعی دارد» اظهار داشت: برگزاری این جشنواره ضمن ایجاد پیوند میان تحقیقات علمی و فنآوری نظامی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و گسترش اقتدار ملی شود. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ضمن اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیتهای مجامع دانشگاهی برای ارتقای توان دفاعی کشور گفت: برگزاری جشنواره تحقیقات و فنآوری دفاعی ادامه مسیری است که برای افزایش هماهنگی، همکاری و همبستگی‌های کارکردی میان دانشگاه و صنایع دفاعی طی می‌شود.

      لایحه نوسازی جوابگوی نیازهای بخش صنعت و اشتغال کشور نیست

      لایحه نوسازی جوابگوی نیازهای بخش صنعت و اشتغال کشور نیست

      .صاحبان صنایع در ازای دریافت امتیاز نه تنها موظف به حفظ اشتغال موجود نیستند بلکه میتوانند نیروی انسانی خود را تحت عنوان بازخریدی و یا نیروی مازاد، اخراج کنند. ناهید جلالی عضو کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت : لایحه نوسازی صنایع اشکالات زیادی دارد و درصورت تصویب مشکلات اساسی ایجاد می کند. وی گفت: متاسفانه ما فاقد یک استراتژی توسعه صنعتی هستیم، به عنوان نمونه لایحه نوسازی صنایع با این نگاه که بتواند یک استراتژی توسعه صنعتی رابه نمایش بگذارد تهیه شده است، اما با کمی دقت و تامل روی مفاد این لایحه میتوان به اشکالات اساسی در آن دست یافت ، این لایحه جوابگوی نیازهای بخش صنعت و اشتغال کشور نمیتواند باشد. جلالی با اشاره به امتیازاتی که در این لایحه برای صاحبان صنایع در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: در ازای امتیازات به صاحبان صنایع، آنان نه تنها موظف به حفظ اشتغال موجود نیستند بلکه این مجوز را خواهند یافت که نیروی انسانی خود را تحت عنوان بازخریدی و یا نیروی مازاد، اخراج کنند. و با این حرکت قطعا حجم بیکاری ناشی از اجرای این قانون بسیار زیاد خواهد شد. وی همچنین با اشاره به اینکه به صاحبان صنعت در یک بخش توجه بسیار زیاد می شود ولی به کارگران در همین صنایع عنایت لازم نمیشود گفت: در مجموع این گونه مصوبات نه تنها منجر به نجات صنعت کشور نمیشود بلکه به نوعی امتیاز طلبی و رانت خواری در اقتصاد دامن میزند و اصلی ترین مساله کشور را که ایجاد اشتغال و یا حداقل حفظ وضعیت موجود اشتغال است نادیده میگیرد. عضو کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: با تصویب این لایحه فشار مضاعفی به صندوق سازمان تامین اجتماعی وارد خواهد شد و مطمئنا در آینده نه چندان دور با یک سازمان ورشکسته روبرو خواهیم شد. جلالی در ادامه افزود: در این لایحه دستگاه نظارتی مسئول که بتواند کنترل و نظارت بر نحوه اجرای مصوبات را داشته باشد مشخص نشده است بنابراین احتمال سوء استفاده برخی از افراد از این امتیازات وجود خواهد داشت .

ستاد خبری مرکز حراست وزارتخانه

88846668

آدرس :

تهران، خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت

کد پستی :

1599691379

تلفن :

81771-81761

پست الکترونیک :

info@mimt.gov.ir

مجموع بازدیدها : 240,321,509
تعداد بازدید امروز : 8,180
تعداد بازدید دیروز : 57,567
تعداد بازدید هفته : 227,262
تعداد بازدید این ماه : 341,012
آخرین به روزرسانی : 1399/08/07 00:43

کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.